דיווחים סעודיים: ישראל חיסלה 11 בכירי משמרות המהפכה בדמשק

לפחות 11 בכירי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בנמל התעופה הבינלאמי בדמשק, זאת שלושה ימים בלבד לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוריה, ראזי מוסאווי • לפי הדיווחים, מפקד משמרות המהפכה במזרח סוריה, נורט ראשיד, נפצע במהלך המתקפה

הריסות בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, לאחר שהותקף ביוני 2022 / צילום: ap, SANA
הריסות בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, לאחר שהותקף ביוני 2022 / צילום: ap, SANA

שלושה ימים לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוריה, ראזי מוסאווי, התרחשה אתמול (ה') תקיפה נוספת שמיוחסת לישראל בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. לפי דיווח של רשתות אל־ערבייה ואל־חדת', לפחות 11 בכירי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה.

המדינה האפריקאית שהפכה לאחת התומכות הגדולות של הטרור הפלסטיני 
רוסיה שיגרה 110 טילים לאוקראינה; עשרות נהרגו ונפצעו במתקפה 

לפי הדיווח המשותף של הרשתות, מפקד משמרות המהפכה במזרח סוריה, נורט ראשיד, נפצע במתקפה. ראשיד אמון, בין השאר, על אזור בוכמאל, שבו האיראנים מתפעלים את הבסיס האסטרטגי "אימאם עלי". בבסיס מוצבים כוחות רבים ומאוחסנים אמצעי לחימה רבים, חלקם מתחת לפני הקרקע. אותו בסיס, לפי פרסומים זרים, הותקף לא פעם על ידי חילות האוויר של ישראל וארה"ב, משום שהוא מהווה נתיב הברחה מרכזי מעיראק.

גורמים בצבא הסורי ובגופי הביון מסרו לאל־חדת' כי "ישראל ביצעה מתקפה אווירית על בסיס הגנה אווירית מרכזי בדרום סוריה". בצבא סוריה הודיעו כי "כוחות ההגנה האווירית שלנו הגיבו ויירטו את מרבית הטילים. הנזקים הסתכמו ברכוש".

מנגד, המרכז הסורי לזכויות אדם האופוזיציוני, דיווח כי טילים ישראליים פגעו בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק, וכן בגדוד ההגנה האווירית הדרומי של צבא אסד, שמוצב במחוז סווידא. בגוף התקשורת גם ציינו כי יום אחד לפני המתקפה התחדשה פעילות נמל התעופה בדמשק לאחר הפסקה בת 65 ימים, כאשר חברות התעופה הבינלאומיות עדכנו על כך - ללא הודעה רשמית של משרד התחבורה של אסד.