ממשל ארדואן בהודעה אנטישמית: "לא מייצאים לאזור היהודי של ישראל"

בחודשים האחרונים ממשלת ארדואן נמנעה מהתייחסות רשמית לכל הנוגע לייצוא לישראל, אך אתמול פרסם משרד המסחר הטורקי הודעה רשמית, אנטישמית ושקרית, שבה נכתב כי "המסחר שנעשה עם ישראל הוא לא מול האזור היהודי של ישראל" • "המסחר עם ישראל נעשה למען 2.2 מיליון אזרחים ישראלים ממוצא ערבי ועבור אלה שחיים תחת כיבוש ישראלי בגדה המערבית, עזה ובמזרח ירושלים", נכתב

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka
נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן / צילום: Reuters, Bernd von Jutrczenka

מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, האנטישמיות בטורקיה צוברת תאוצה ובמסגרתה, בין השאר, ארגונים אנטי־ישראלים קיימו הפגנות בנמלי סחורות - במטרה לדרוש להפסיק את היצוא לישראל. עד עתה, ממשלתו של ארדואן נמנעה מהתייחסות רשמית לנושא ולדיווחים מסולפים בכלי תקשורת טורקיים, אך אתמול (ה') לא פחות ממשרד המסחר הטורקי פרסם תגובה רשמית אנטישמית שבה נכתב שקר מוחלט כי "המסחר שנעשה עם ישראל הוא לא מול האזור היהודי של ישראל".

במכתב שבו צוין כי מיועד "לתשומת הלב הציבורית", נכתב כי "בכמה כלי תקשורת הופיעו דיווחים כי נרשמה עלייה ביצוא לישראל. הטענה זו חסרת בסיס". לאחר השקר כי "המסחר לא נעשה עם יהודי ישראל", הרחיבו את השקרים: "המסחר עם ישראל נעשה למען 2.2 מיליון אזרחים ישראלים ממוצא ערבי ועבור אלה שחיים תחת כיבוש ישראלי בגדה המערבית, עזה ובמזרח ירושלים".

מטעם משרד המסחר הטורקי, שבראשו עומד השר עומר בולאט, מקורב של ארדואן, עוד נמסר כי "בסך הכל חיים על אדמת פלסטין 8 מיליון פלסטינים. על אדמת ישראל חיים 7.2 מיליון יהודים. כל המוצרים שמיועדים לפלסטין חייבים לעבור ממכס הישראלי - ומועברים לשם תחת השם ישראל".

בניסיון להרגיע את דעת הקהל הציבורית, הם הוסיפו נתונים. היקף המסחר עם ישראל במחצית השנייה של 2022 עמד על 2.32 מיליארד דולר (1.6 יבוא ישראלי והיתר יצוא), וצנח ל־1.28 מיליארד דולר (980 מיליון דולר יבוא ישראלי והיתר יצוא) במחצית השנייה של 2023 - 45% ירידה.