רה"מ נתניהו בהצהרה: "ההתנפלות הצבועה של האג - שפל מוסרי בתולדות האומות"

על רקע עצרת משפחות החטופים לציון 100 ימים למלחמה, ראש הממשלה נגד הדיון בהאג: "תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו ברצח עם" • על המשך הלחימה: "אנחנו בדרך לניצחון, לא נעצור עד שנשיג אותו. יש מי שמטיל ספק בזה - אני לא שם" • נתניהו הודיע גם על התקציב שיעלה מחר להצבעה: "יבטיח את המשך הלחימה, יועבר עוד כסף לביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הערב (שבת) הצהרה לתקשורת, על רקע ציון 100 ימים להחזקתם של 136 חטופים ברצועת עזה, והדיון נגד ישראל בבית המשפט הבין-לאומי לצדק בהאג. "אף אחד לא יעצור אותנו. ההתנפלות הצבועה של האג - היא שפל מוסרי בתולדות האומות". לדברי נתניהו, "אנחנו בדרך לניצחון", וכי "לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט". הוא גם מסר למשפחות החטופים: "אני לא מוותר על אף אחד".

בנוסף, לאחר המתקפות של אמסלם נגד הרמטכ"ל בדיון הקבינט , אמר נתניהו: " אמסלם הוא משקיף קבוע בקבינט, שהיה בכל הישיבות. הוא שואל שאלות מחודדות וחכמות בקבינט". על מתקפות השרים עקב התחקיר הפנימי בצה"ל, הדגיש ראש הממשלה: "הצורך לבצע בדיקה פנימית חשוב. אני לא חושב שמישהו מאיתנו רוצה שמפקדי צה"ל יחפש עורכי דין, אלא יתעסקו במלחמה. שר הביטחון טרם נדרש לנושא, הדברים יסוכמו בהמשך".

"לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה בפילדלפי"

ראש הממשלה המשיך בהצהרתו להתייחס לדיון נגד ישראל בהאג: "תומכי הנאצים החדשים מעיזים להאשים אותנו רצח עם. במי הם תומכים? בשורפי תינוקות? רוצחים? איזו חוצפה. נלחמים מלחמה מוסרית וצודקת מעין כמותה נגד מפלצות חמאס - הנאצים החדשים. זה לא ירפה את ידינו ואת נחישותנו להילחם עד הסוף. האנטישמיות עודנה אבל מעמדו של העם היהודי השתנה - יש לנו מדינה, צבא וחיילים גיבורים שמגנים על עמנו. מה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה שוב".

בהתייחס ללחימה ברצועה ועל המשכה, הבהיר נתניהו: "שמעתי שאומרים שזה לא אפשרי ולא הכרחי. אני אומר שזה אפשרי. הוכחנו לחמאס וחיזבאללה שכל מחבל הוא בן מוות. אנחנו ממשיכים לחסל מחבלים בשני דרכים: פעילות מבצעית שחיסלה את חמאס, ובפעילויות לחיסול מחבלים שנותרו בשטח והן לוקחות זמן".

לדבריו של נתניהו, השתלטות על ציר פילדלפי - נמצא על הפרק. "זו אפשרות אחת של מה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזו. אם נסיים את המלחמה בלי זה, לא נוכל לדעת שפירזנו את עזה. יש כמה אפשרויות איך לסגור אותה. טרם קיבלנו החלטה".

"נגדיל את תקציב הביטחון, זה לוקח זמן"

ראש הממשלה הצהיר כי מחר יובא לאישור תקציב "שיבטיח את המשך המלחמה": "יועבר עוד כסף לביטחון, תגמולים למילואימניקים, סיוע להשבת המפונים ושיקום הקיבוצים. בתקציב '2024 נצטרך לעשות תיקונים, התאמות וקיצוצים כדי לממן את תקציב הביטחון הענק. זה יקר ונדון על זה בממשלה. צריכים כסף ענק להתחמש, לממן את המלחמה". לדבריו, לא ניתן לוותר על נקודות זיכוי המס וחינוך 3-0, כי המון הורים מילואימניקים תלויים בכך.

בתשובה לשאלת "חדשות 12", נתניהו ענה מדוע אינו עוצר התבטאויות של ח"כים בקואליציה על המצב בעזה, שעלולות לפגוע בישראל ברמה הבין-לאומית. "לרוחב השדרה הפוליטית אמרו דברים ואין להם משמעות מסיבה אחת. מה שקובע היא מדיניות הממשלה כפי שנקבעת בממשלה ובקבינט - והיא מבטאת את הנעשה. צה"ל נמנע מפגיעה בבלתי מעורבים זו המדיניות שלנו. כל דבר אחר הוא ניסיון שווא".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12