התחזית: שיווק בשידור חי, קמפיינים מותאמים אישית וסיפור מותג שניסח AI

הגדלת המעורבות הרגשית של הצרכנים היא אחד האתגרים הגדולים בשיווק • בשנה הקרובה צפוי חיבור הדוק יותר בין הטכנולוגיות החדשות למאמצים האסטרטגיים, אך חשוב לא לפגוע באנושיות ובאותנטיות של המסר

גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס / צילום: צילום מסך מלינקדאין
גיל רוזן, נשיא חטיבת השיווק באמדוקס / צילום: צילום מסך מלינקדאין

הכותבת היא מנכ"לית חברת השיווק והמיתוג אקסטרה מייל

שנת 2024 צפויה להניב שורה של הזדמנויות ואתגרים חדשים בפני עולם השיווק - משימוש הולך וגובר בבינה מלאכותית יוצרת (Gen AI), דרך צמיחת פלטפורמות המגישות תוכן לא מסונן בזמן אמת, ועד שימוש בסרטוני וידאו קצרים ואינטראקטיביים.

זאת גם תהיה השנה שבה יינתן הדגש על התאמה בין ערכי המותג לתפיסת העולם ולסגנון חייו של הלקוח, ותהיה חדירה משמעותית של היפר־פרסונליזציה גם בעולמות השיווק B2B. הנה כמה מגמות שצפויות לבלוט השנה. 

התחזית ל־2024: טיקטוק יהפוך לזירת מסחר, ומעסיקים יהפכו עובדים למשפיענים
מנהלי השיווק נערכים ל-2024 עם קמפיינים צנועים ותקציבים מאתגרים

היפר־פרסונליזציה

שילוב הבינה המלאכותית בעולמות השיווק יתפוס תאוצה וישנה את האופן שבו חברות מנתחות נתונים, מתאימות חוויית לקוח ומבצעות אופטימיזציה של קמפיינים, שיותאמו אישית לכל צרכן.

כלים של Gen AI יוצרים סיפורי מותג חווייתיים ואינטראקטיביים המחזקים מאוד את המעורבות הרגשית של הצרכנים. בשנה הקרובה, צ'אטבוטים, אופטימיזציה של חיפוש קולי, כלי ניתוח לחיזוי ואפליקציות העברת הודעות שמופעלות באמצעות AI יחוללו מהפכה באינטראקציות עם לקוחות. הכלים האלה יספקו חוויות מותאמות אישית ופתרונות מיידיים, שיסייעו לבניית קשרי לקוח חזקים יותר.

ב־2024 הטכנולוגיות הללו ישתלבו בצורה עמוקה יותר עם מאמצי שיווק אסטרטגיים לשיפור חוויית הלקוח. כלים וירטואליים כגון Chat GPT, Synthesia ולקסיקה לא רק חוסכים זמן, אלא משנים את האופן בו אנו משווקים במדיה, ובעיקר במדיה החברתית, סרטונים מותאמים אישית, טקסטים ותמונות.

עם זאת, מנהלי שיווק לא יכולים להסתמך רק על אסטרטגיות אוטומציה של "שגר ושכח". חשוב לאמץ גישה שיתופית יותר בין העובדים לפלטפורמה, תוך מעקב שוטף על התכנים ואינטראקציה בין אנשי הקריאייטיב למערכות הבינה המלאכותית - כדי לא לפגוע באנושיות ובאותנטיות של המסר. חשוב להישאר נאמנים לשפה המותגית ולערכי הליבה, ולהיזהר ממסרים גנריים.

מיקרו־משפיענים

על־פי ממצאי חברת המחקר Kantar, המתמחה בתחום השיווק, מחצית מהמשווקים בעולם מצהירים כי השקיעו בתוכן משפיענים ב־2023, ו־59% מצהירים כי יגדילו את ההוצאה על משפיענים ב־2024. העניין הוא שבעתיד, הצרכנים יצפו מהמשפיענים להרבה יותר מאשר המלצות - הם משתוקקים ליחסים אמיתיים ובלתי אמצעיים עמם.

שינוי זה יאיץ את צמיחתם של מיקרו־משפיענים - אנשים בעלי מספר עוקבים קטן (לעיתים כמה עשרות אלפי עוקבים בלבד), אך מאוד מעורבים. כך, עולם השיווק בכלל, ועולם שיווק ה־B2B בפרט, יעבור לעבודה עם משפיענים נישתיים בעלי קהלים ממוקדים, שיש להם ערך מוכח בתחום העיסוק שלהם, וככל שהרקע והידע שלהם יותר ממוקדים - כך ההשפעה שלהם יותר רלוונטית.

סרטונים קצרים

סטרימינג בשידור חי ותוכן אינטראקטיבי יהפכו לחיוניים בשיווק וידאו. חברות שינצלו ביעילות את המגמות הללו יהיו בעלות יתרון תחרותי, ויוכלו להעביר את מסרי המותג שלהן בצורה מושכת ודינמית.

האסטרטגיה השיווקית תצטרך לכלול סרטונים קצרים, הדרכות אינטראקטיביות ומפגשי שאלות ותשובות בשידור חי, כדי להתחבר ללקוחות ולהניב תוצאות מדויקות. כאשר טיקטוק צובר 1.4 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, לא ניתן להתעלם מהשפעתם של הסרטונים הקצרים, שרק תלך ותתעצם.

אותנטיות

עלייתן של פלטפורמות כמו טיקטוק ו־BeReal מדגישה את הצורך בתוכן לא מסונן ואמיתי. המשתמשים רעבים לתוכן שמהדהד בזמן אמת. חברות B2B יכולות לאמץ את המגמה הזו דרך הצגת הצד האנושי שלהן, הצצות אל מאחורי הקלעים של העובדים ומעורבות אותנטית עם הקהל שלהן.

בעידן שבו לדור ה־Z נמאס משלמות מזויפת, הצרכנים עוסקים יותר בתוכן שנוצר על־ידי משתמשים (UGC) מאשר בתוכן מלוטש ומקצועי. כדי למנף את היתרונות של UGC, מומלץ לפרסם תוכן וידאו לא מעודן אך רלוונטי, שמקורו בחוויות לקוח אמיתיות מהשטח.

ערכים בפרונט

המגמה המשמחת מכולן היא המעבר של אחריות תאגידית להכרח, בכלל הסקטורים בתעשייה ובוודאי בחברות גלובליות. ככל שהסוגיות הסביבתיות והחברתיות יתפסו נתח משמעותי בתקשורת ובדעת הקהל, והאחריות התאגידית תהפוך לערך חיוני בכל חברה, הצרכנים יחפשו יותר ויותר מותגים שמתיישרים עם הערכים שלהם. 

צורך זה יתעצם אף יותר בבמה הגלובלית והשיתופית של המדיה החברתית. כדי להצליח, עסקים יהיו חייבים לאמץ אסטרטגיות שיווק ערכיות, אך כאלה המתיישבות הלכה למעשה עם פעילות המותג. בעתיד, הלקוחות כבר לא יסתפקו בהיכרות עם ה"אני מאמין" הערכי של המותג, אלא ידרשו מהחברה להשתלב באופן פעיל בפעילויות למען הסביבה והקהילה, לתמוך באופן מעשי במטרות חברתיות ולהוכיח עשייה ממשית בשטח. 

בעידן של צרכנות מודעת, חברות שיגלמו ויתקשרו מחויבות אמיתית לערכים חברתיים וסביבתיים, יוכלו למשוך ולשמר בסיס לקוחות נאמן ויציב לטווח ארוך.