ישראל במלחמה | סיקור שוטף

משפחות החטופים מפגינות מול ביתו של רה"מ: "תמו ימי החסד"

המשפחות הודיעו כי יעבירו את הלילה מחוץ לביתו של רה"מ וקרואות לו לצאת אליהן: "תוכיח את הנהגתך" • האזעקות בחיפה - התרעת שווא • הבית הלבן: "ביידן בירך על ההחלטה לאפשר משלוחי קמח, עבודה קשה לפנינו בנוגע לשחרור החטופים" • גלנט לאחר הערכת מצב בצפון: "אם לא נגיע להסכמה - נחזיר את הביטחון בכוח" • סגן מזכ"ל חיזבאללה מאיים: נהדוף כל תוקפנות ישראלי • עדכונים שוטפים 

תקיפה של צה''ל בדרום לבנון / צילום: Reuters, דובר צה''ל
תקיפה של צה''ל בדרום לבנון / צילום: Reuters, דובר צה''ל

עדכונים שוטפים:

22:40 - בסורוקה מעדכנים: 2,611 פצועים פונו לבית החולים מתחילת המלחמה

במהלך היממה האחרונה פונו לבית החולים סורוקה 8 פצועים, בהם 3 במצב קשה. מבית החולים נמסר כי "במחלקות השונות מאושפזים 28 פצועים, בהם 12 במצב קשה". מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2,611 נפגעים בדרגות חומרה שונות.

22:00 - משפחות החטופים הודיעו על מחאה מול ביתו של רה"מ בקיסריה: "תמו ימי החסד בהם גררתם רגליים"

משפחות החטופים עושות את דרכן אל מול בית ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, שם יעבירו את הלילה. הן קוראות לו לצאת ולתת להן תשובות: "105 ימים התחננו אליך וכעת אנו דורשים - עצור את ההוצאה להורג של החטופים. תמו ימי החסד בהם גררתם רגליים".

"בסיום יום ה-105 בהם משפחות החטופים התחננו לעזרה בשחרור יקיריהם המוחזקים במנהרות ארגון הטרור הרצחני בעולם, הן מגיעות עם מסר אחד לראש הממשלה", נמסר מטעם מטה משפחות החטופים. "תוכיח את הנהגתך ותוביל מהלך אמיץ שיקדם את המתווה, שכידוע מונח על השולחן. לא מדובר על שחרור חטופים אלא מדובר על הצלת חיים".

21:07 - הבית הלבן: "מתנגדים להפסקת אש בעזה. שחרור חטופים? עבודה קשה עוד לפנינו"

ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן לענייני ביטחון לאומי התייחס הערב לשיחה של ביידן ונתניהו. "דנו על האפשרויות להבטיח את שחרור החטופים, על המצב בעזה והמעבר לשלב המבצעים המדויקים - שיאפשרו להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה".

בנוסף, אחרי שנתניהו הכחיש, בבית הלבן אישרו את הדיווח ב"המהדורה המרכזית": מברכים על ההחלטה להעביר קמח לרצועה. 

קירבי הבהיר כי "עבודה קשה לפנינו בנוגע לשחרור החטופים". עוד לדבריו, התקפות החות'ים בים האדום "לא ישחקו תפקיד" במגעים להפסקת אש בעזה וכי ארה"ב עדיין מתנגדת להפסקת אש כללית.

20:45 - אזעקות שווא בחיפה

מיירט ששוגר לעבר מטרה בגבול לבנון הפעיל אזעקה בחיפה ובכרמל, בשל רגישות מערכות ההגנה האווירית.

20:40 - סגן מזכ"ל חיזבאללה: נהדוף כל תוקפנות ישראלית

לאחר אזהרת שר הביטחון יואב גלנט מוקדם יותר היום בגבול הצפון, סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, מאיים: "נכונות גבוהה להדוף כל תוקפנות ישראלית נגד לבנון. נערכים לאפשרות של תוקפנות שיש לה התחלה ואין לה סוף".

20:00 - בפעם השישית בעשרת הימים האחרונים : צבא ארה"ב תקף מטרות של החות'ים בתימן

צבא ארה"ב תקף עמדות שיגור של טילים נגד ספינות של החות'ים בתימן, כך דווח בסוכנות הידיעות AP . זאת התקיפה השישית בשבוע האחרון ורביעית ברציפות מאז יום שלישי.

19:37 - גורם ישראלי: "התרופות לחטופים הגיעו לנקודת האיסוף"

גורם ישראלי אישר כי התרופות שמיועדות לחטופים - הגיעו לנקודת האיסוף ברצועת עזה. הוא מסביר כי כעת הן "אמורות להיות מועברות לחטופים שבשבי". לדבריו: " מעריכים שייקח זמן, ניאלץ לסמוך על מילתם של המתווכים הקטארים שהתרופות יגיעו ליעדן".

19:16 - הבית הלבן: נתניהו וביידן שוחחו

אחרי נתק של 26 ימים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו. לפי הודעת הבית הלבן, השניים דנו בהתפתחויות האחרונות במלחמה בעזה.

18:46 - מיירט שוגר לעבר מטרה חשודה מלבנון - שלא חדרה לשטח ישראל

18:17 -אביו של עידן שתיוי פתח בשביתת רעב מחוץ לבית רה"מ

אלי שתיוי, אביו של עידן בן ה-28 שמוחזק בשבי חמאס בעזה 105 ימים, הגיע מחוץ לבית ראש הממשלה בקיסריה ו הכריז כי ישבות רעב במהלך סוף השבוע - עד שנתניהו ייצא לשוחח איתו. "אני קורא לכל המשפחות להגיע לתמוך ולישון פה באוהל סיירים", אמר.

17:52 - שר הביטחון גלנט: "אם חיזבאללה לא יכבד את הזכות של תושבי הצפון לחיות בביטחון - נשיג אותה בכוח"

על רקע המתיחות הנמשכת בצפון, שר הביטחון יואב גלנט ביקר בחטיבה 8 והבהיר: "אני לא מייחל למלחמה, אני לא רוצה לקחת את זה כברירה ראשונה ולכן אנחנו מנסים למצות את האפשרות ההסכמית. אבל אם אנחנו נצטרך להפעיל כוח על מנת להחזיר את האנשים שלנו לבתיהם - אנחנו נפעיל כוח. הצבא הזה מוכן בשביל להגן על אזרחי המדינה".

גלנט קיבל סקירה על פעילות הכוחות בהגנה על המרחב ובהתקפה באש נגד יעדי חיזבאללה במרחב הגבול. הוא שוחח עם הלוחמים והמפקדים, שמע את דבריהם והדגיש כי ייתכן והמערכה הצבאית בצפון תורחב, אם לא יושג הסדר מדיני שיאפשר את שינוי המצב הביטחוני.

16:50 - שר החוץ של האיחוד האירופי: ישראל מימנה את חמאס במטרה להחליש את הרשות הפלסטינית בראשות פת"ח

16:22 - סנקציות הוטלו על גורמים שמעורבים במימון חמאס

האיחוד האירופי הודיע כי הטיל סנקציות על שישה אנשים ממדינות ערב ואפריקה שהשתתפו במימון של ארגון הטרור חמאס. בכיר באיחוד טען : " אימצנו משטר ייעודי נגד חמאס ".

16:12 - לראשונה היום: אזעקות בצפון

אזעקות נשמעו בערב אל-עראמשה שבגליל המערבי בעקבות שני שיגורים שנפלו בשטח לבנון - צה"ל תוקף את מקורות הירי. לא דווח על נפגעים או נזק.

15:50 - חיזבאללה שיגר רקטה עתירת משקל לעבר מוצבי צה"ל בהר דב, אין נפגעים

מחבלי חיזבאללה שיגרו לפני כשעה רקטה עתירת משקל לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. אין נפגעים בגוף וצה"ל תקף את מקורות הירי.

15:30 - סוכנות הידיעות הרוסית ריה דיווחה כי משלחת של חמאס הגיעה לביקור במדינה

משלחת חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק מבקרת שוב במוסקווה, כך דווח בסוכנות הידיעות ריה. בתמונה: עם מיכאיל בוגדנוב, סגן שר החוץ ושליחו של פוטין למזרח התיכון. לפי משרד החוץ הרוסי, במהלך השיחות הדגישו הרוסים את הצורך בשחרור החטופים הישראלים שבשבי.

15:18 - "ביצע פשעים נגד האנושות": תלונות הוגשו בשווייץ נגד הנשיא הרצוג

בצל המלחמה בעזה, תלונות פליליות הוגשו נגד נשיא המדינה יצחק הרצוג במהלך ביקורו בפורום העסקים בדאבוס. ברויטרס ציטטו את התובע הכללי של שווייץ: "התלונות ייבחנו על פי הנוהל המקובל". הם הוסיפו כי יפנו למשרד החוץ השווייצרי לבחון את חסינותו של הרצוג.

מבית הנשיא נמסר בתגובה: הרצוג סיים את ביקורו בפורום הכלכלי העולמי כמתוכנן, לאחר שהציג שם את עמדת ישראל וצדקתה במאבק בחמאס, ובמאבק לשחרור החטופים.

15:00 - "דגם של טנק ישראלי": הממצאים של צה"ל במחנה האימונים של חמאס

לוחמי צה"ל מצוות הקרב של חטיבה 7 פשטו על מוצב צבאי של חמאס בח'אן יונס שבדרום הרצועה. בהכוונה מודיעינית איתרו הלוחמים פירי מנהרות, עשרות משגרי רקטות, אמצעי לחימה ומתקן ובו דגמים של כלי רכב משוריינים של צה"ל - ששימשו את מחבלי חמאס לאימונים.

13:30 - צה"ל תקף בלבנון, כטב"ם יורט במרחב הימי באזור עכו

דובר צה"ל אישר כי כלי טיס בלתי מאויש שחצה מלבנון במרחב הימי בצפון יורט באמצעות כיפת ברזל. לפי צה"ל לא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. עוד הוסיף כי צה"ל ביצע שורת תקיפות בלבנון.

מוקדם יותר הושלמה תקיפה של מבנים צבאיים, עמדות תצפית ותשתיות טרור של חיזבאללה בכמה כפרים בדרום לבנון. צה"ל עדכן שתקף אתמול תשתית צבאית בסוריה, בתגובה על השיגורים לעבר רמת הגולן.

12:45 - הרמטכ"ל: אנחנו משחררים אנשי מילואים בידיעה שנקרא להם שוב

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב ברצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ראש אגף כוח האדם, אלוף יניב עשור ומפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם ושוחח עם מפקדי האוגדה. "מבינים את המתח בין שדה הקרב לבית עבור אנשי המילואים", אמר הלוי. "פועלים לפי תוכנית, משחררים חלק מהאנשים, בידיעה שנקרא להם שוב".

11:30 - הושלם מבצע של כ-45 שעות במחנה טולכרם

צה"ל עדכן כי השלים מבצע רחב לסיכול טרור במחנה טולכרם. לפי צה"ל, הכוחות סרקו כ-1,000 מבנים ואיתרו יותר מ-400 מטענים - חלקם הוטמנו מתחת לכבישים כדי לפגוע בלוחמים. חמש מעבדות לייצור מטענים וארבעה חמ"לי תצפיות הושמדו. 37 מבוקשים נעצרו, בהם בכירים.

במהלך הפעילות הושלכו מטענים לעבר הכוחות. באחת התקריות נפצע קשה לוחם מילואים, כפי שהותר כבר אתמול לפרסום. החוליה שהשליכה לעברו את המטען אותרה, חלק מהפעילים חוסלו ואחרים נעצרו והועברו לחקירה. על המחבלים שנעצרו אותרו ארבעה נשקים ומחסניות.

11:30 - צה"ל תקף בדרום לבנון

11:15 - גלנט: מתקרבים לנקודת הכרעה בצפון

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה עם מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין: "גלנט הדגיש את נחישותה של ישראל להמשיך עד להשגתן של מטרות המלחמה שלא השתנו - שלילת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס והשבתם של החטופים המוחזקים בעזה".

גלנט התייחס ללחימה בצפון, וציין כי יש לישראל מחויבות להחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון וכעי "מתקרבים לנקודת הכרעה בנושא". לדבריו, "מדינת ישראל מעדיפה לעשות זאת בהסדרה אך במקביל ערוכה לעשות זאת גם באמצעות כוח צבאי".

11:05 - "היום הולדת העצוב ביותר", גם בקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס

הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס ציינה את יום הולדת השנה של כפיר ביבס: "הכיבוד כתום, העוגה כתומה, הבלונים כתומים ורק התינוק הכתום חסר. חברי הקהילה הגיעו לחגוג את היומולדת העצוב ביותר". ג'ימי, דוד של ירדן ביבס, ביקש לציין את היום, בתפילה שיחזרו כבר הביתה, כך נמסר מהקונסוליה.

11:00 - הפגנה למען החטופים בת"א, קפלן נחסם לתנועה

מפגינים חסמו את צומת קפלן אבן גבירול שבתל אביב, במחאה למען החזרת החטופים. המפגינים הקריאו את שמותיהם של החטופים שעדיין מוחזקים בשבי חמאס: "אנחנו כאן בשבילכם. תחזירו אותם הביתה".

9:30 - צה"ל: חוסל סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסלאמי

צה"ל עדכן כי אתמול חוסל אא'ל אבו פנונה, סגן ראש מערך ההסברה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני, במסגרת תקיפה של חיל האוויר. הוא היה אחראי להוצאת הסרטונים של ארגון הטרור בכל הנוגע למטחי ירי לעבר שטח ישראל ועל יצירת והפצת תיעודי חטופים כחלק מהלוחמה הפסיכולוגית של ארגוני הטרור בעזה.

ואא'ל אבו פנונה שימש בעבר כסייען של ח'ליל בהתיני, מפקד מרחב צפון הרצועה של הג'יהאד האיסאלמי הפלסטיני . החל משנת 2017 קודם לתפקיד סגן ראש מערך ההסברה של הארגון.

במרכז רצועת עזה, איתרו לוחמי צה"ל מבנה שבו פעלה חוליית RPG ואיתרו בה נשקים וציוד צבאי. בצפון עזה, חוסלו ביממה האחרונה כמה מחבלים חמושים בהיתקלויות עם כוחות צה"ל. הלוחמים תקפו את המחבלים בסיוע ירי טנקים ובהכוונת כלי טיס של חיל האוויר.

9:15 - דיווח: 15 הרוגים בתקיפה בעיר עזה

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על 15 הרוגים בתקיפה של חיל האוויר בעיר עזה שבמרכז הרצועה. לפי הדיווחים, יעד התקיפה היה דירה סמוכה לבית החולים שיפא.

06:54 - משפחות חטופים נפגשו עם יועצים בכירים בממשל ביידן

בני משפחה של שישה חטופים, המוחזקים בידי חמאס בעזה, נפגשו עם כמה מהיועצים הבכירים לביטחון לאומי של ארה"ב בבית הלבן שבוושינגטון. הגורמים רשמיים בפגישה כללו את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון ברט מקגורק וסגנית היועצת לביטחון המולדת ג'ן דסקל. מאחד הגורמים האמריקנים נמסר כי ממשל ביידן "מחוייב למאמץ בלתי פוסק להחזיר את בני המשפחה הביתה - גם כשהתסכול גובר".

06:42 - החות'ים מבטיחים מעבר בטוח לאוניות רוסיות וסיניות בים האדום

דיווח ב-CNN: בדבריו לתקשורת הרוסית, דובר החות'ים הבהיר כי ארגון המורדים יספק מעבר בטוח לספינות סיניות ורוסיות בים האדום, בזמן שימשיך לתקוף כלי שיט מסחריים הקשורים לישראל ובעלות בריתה, כנקמה על המלחמה בעזה. "לספינות ישראליות או כאלו הקשורות בכל דרך לישראל לא תהיה הזדמנות קלה להפליג דרך הים האדום", אמר דובר החות'ים. "ההתקפות עליהן יימשכו".

06:00 - הותר לפרסום שמו של לוחם צה"ל שנפל בקרב ברצועת עזה; שלושה לוחמי מילואים נפצעו קשה

סמ"ר אורי ג'רבי, בן 20 מהרצליה, לוחם בסיירת גבעתי, נפטר מפצעיו אתמול לאחר שנפצע ב-17.01.2024 בקרב בדרום הרצועה.

בנוסף, לוחם במילואים בגדוד 6646 שבעוצבת "שועלי המרום" (646) ולוחם במילואים בגדוד 7810 שבחטיבת "יפתח" (11), נפצעו באורח קשה בקרבות שונים במרכז רצועת עזה. כמו כן, לוחם במילואים בגדוד 87 שבחטיבת "המחץ" (14), נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו.

05:10 - ניקי היילי: "הפלסטינים לא רוצים שישראל תתקיים"

שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, שכיום מתמודדת בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2024, ממשיכה לעמוד לצד ישראל ומפרסמת בטוויטר: "הפלסטינים הם אלה שדוחים פתרון של שתי מדינות כי הם רוצים פתרון של מדינה אחת - הם לא רוצים שישראל תתקיים".

03:11 - פיקוד המרכז של צבא ארה"ב: החות'ים שיגרו טילים לעבר מכלית אמריקנית, לא נגרם נזק

לפי סנטקום, המורדים החות'ים שיגרו מוקדם יותר הלילה שני טילים בליסטיים נגד ספינות לעבר מכלית בבעלות ארה"ב. הטילים נחתו במים ליד כלי השיט ולא גרמו לפציעות או נזק, כך מסרו האמריקנים.

02:00 - דיווחים פלסטיניים: צה"ל פועל בשעה זו ביהודה ושומרון

הפלסטינים מדווחים על פשיטה שמבצעים כוחות צה"ל באחד הכפרים ממערב לבית לחם. במהלך הפעילות המבצעית נעצרה התנועה בכפר ונערכו חיפושים בבתים מקומיים.

01:22 - מזכ"ל האו"ם לאיראן ופקיסטן: "הפעילו איפוק מירבי כדי למנוע הסלמה נוספת"

לאחר שפקיסטן פתחה במתקפת תגמול נגד חמושים באיראן בתגובה לההתקפות האיראניות בגבולותיה - סטפן דוז'ריק, דובר האו"ם, העביר את מסר המזכ"ל אנטוניו גוטרש: "המזכ"ל מדגיש כי יש לטפל בכל החששות הביטחוניים בין שתי המדינות באמצעי שלום, באמצעות דיאלוג ושיתוף פעולה - ובהתאם לעקרונות של ריבונות, שלמות טריטוריאלית ויחסי שכנות טובים".

00:31 - מקסיקו וצ'ילה ביקשו מבית הדין הפלילי הבין-לאומי לחקור פשעים אפשריים בעקבות המלחמה

דיווח ב-CNN: שתי המדינות מאמריקה הלטינית ביקשו מבית הדין הפלילי הבין-לאומי לבדוק האם בוצעו פשעים ב"שטחים הפלסטיניים" - על ידי "הכוח הכובש או הכוח הכבוש". דברים אלו נמסרו בהצהרה של משרד החוץ המקסיקני.

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ של מקסיקו: "הפעולה של מקסיקו וצ'ילה נובעת מהדאגה הגוברת מההסלמה האחרונה של האלימות, במיוחד נגד מטרות אזרחיות, ומהמשך הביצוע לכאורה של פשעים בסמכות השיפוט של בית המשפט - במיוחד מאז המתקפה ב-7 באוקטובר 2023 שבוצעה על ידי חמושים של חמאס ופעולות האיבה שהגיעו לאחר מכן בעזה". בהודעת המשרד, ישראל לא הוזכרה ישירות.

הפניה של מקסיקו וצ'ילה מגיעה כחודשיים לאחר שדרום אפריקה, בנגלדש, בוליביה, קומורו וג'יבוטי הגישו פניה דומה לבית הדין הפלילי הבין-לאומי, ושבוע לאחר שדרום אפריקה האשימה את ישראל ב"רצח עם" בתיק אחר בבית הדין הבין-לאומי לצדק.

23:55 - כל העצורים מההפגנה הערב - שוחררו

23:35 - מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה במחאה על המעצרים באיילון

המפגינים נאספו מול תחנת משטרת תל אביב צפון במחאה על מעצר משפחות החטופים באיילון צפון. "משטרת ישראל, מה הייתם עושים אם הילד שלכם היה בבור בעזה?", צעק אחד המוחים.

22:56 - 7 נעצרו בחסימת הכביש באיילון צפון, בהם גם בני משפחות חטופים

לתחנת ירקון נלקחו לחקירה 7 עצורים ועצורות ממחאת משפחות החטופים לאחר שחסמו את איילון בקריאה לשחרור השבויים משבי החמאס. איילה מצגר, כלתם של תמר מצגר שחזרה משבי החמאס ויורם מצגר שעדיין נשאר מאחור, נמצאת גם היא בין העצורים.