הדמיון המפתיע בין פרסומות החקלאים והסטודנטים של בנק לאומי ומפעל הפיס

בדצמבר עלה בנק לאומי, באמצעות מקאן ת"א, בפרסומת "מלגת קטיף", ובשבוע שעבר עלה הפיס, באמצעות אדלר־חומסקי, בפרסומת דומה בשם "מלגת אסיף" • מקאן: "נשמח שעוד יצטרפו"

קמפיין מלגת קטיף של בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
קמפיין מלגת קטיף של בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אחד הענפים שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב־7 באוקטובר הוא ענף החקלאות. רבות דובר על העדר הידיים העובדות בעקבות הסכנה הביטחונית ועל הצורך בפתרונות בני־קיימא.

אחרי עסקת הענק של קלע דוד, פינלנד תורמת מיליון אירו למד"א
העמותה שגייסה בגדי חורף למפונים ולחטופים שחזרו בשווי של 10 מיליון שקל 

בדצמבר האחרון, עם חזרת המפרסמים לערוצים המסחריים בטלוויזיה, עלה בנק לאומי עם הפתרון שלו: "מלגת קטיף". המהלך של הבנק, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב, חיבר בין סטודנטים שלימודיהם האקדמיים נדחו לבין חקלאי העוטף שחווים מצוקה במלחמה, באמצעות הצעה של מלגת לימודים לשנה. בעקבות המהלך נרשמו עשרות אלפי תגובות ופניות, ומתוך זה אלפי סטודנטים התנדבו במשך חודש בעבודה חקלאית.

בשבוע שעבר עלה משרד הפרסום אדלר־חומסקי & ורשבסקי בקמפיין עבור מפעל הפיס, שגם הוא מחבר בין חקלאים לסטודנטים, וגם הוא מציע הצעה דומה עם שם דומה - "מלגת אסיף". עמית משיח, מנכ"ל קבוצת מקאן, פרסם על כך פוסט בפייסבוק, שבו כתב כי "אדלר־חומסקי העתיק את הרעיון... אנו מודים על כך לו ולמפעל הפיס. עוד עובדים לעוטף ועוד מלגות לסטודנטים. כן ירבו".

מלגת אסיף של מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 מלגת אסיף של מפעל הפיס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

"בלי קרבות אגו"

נציין כי הפרסומת המדוברת של מפעל הפיס היא חלק מקמפיין שלם שמוקדש לדרכים לקבלת מלגה: התנדבות דרך כפר סטודנטים, באמצעות עמותות או בחקלאות. לעומת זאת, הפרסומת של בנק לאומי עוסקת ספציפית במלגות חקלאות. בכל מקרה, יש ביניהן דמיון.

במקאן אומרים כי "העתקה של רעיון קריאטיבי היא לא דבר מקובל. למקוריות יש משקל בענף שלנו, אבל זה מקרה מיוחד. במקום להיכנס לקרבות אגו של פרסומאים, אנחנו מאמינים שככל שיצטרפו יותר גופים למהלך דומה, כך ייטב - גם לסטודנטים וגם לחקלאים".

מקבוצת אדלר־חומסקי נמסר בתגובה: "אנו גאים ללוות את מפעל הפיס בעוד מהלך חברתי חשוב מיני רבים, ומאחלים לכותב הפוסט שלווה פנימית. ביחד ננצח".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קניון העורף

קבוצת מתנדבים מעולם ההייטק, בצירוף יזמים ויועצים מעולם האיקומרס ובשיתוף חברת כרטיסי האשראי max וחברת השליחויות צ'יטה, יוצאים במיזם שמטרתו לאפשר לבעלי עסקים מאזורי העימות להמשיך להציע את שירותיהם ולמכור את סחורותיהם בזמן המלחמה, באמצעות חנות אינטרנטית.

במסגרת היוזמה, בעל עסק שמצטרף לפלטפורמה מקבל חנות אינטרנטית לשיווק המוצרים ו/או השירותים שלו, תוך סיוע של צוות מתנדבים בטיפול בכל שלבי התהליך - כולל הזמנות, סליקה ושילוח. הסיוע והפלטפורמה מוצעים ללא עלות.

נכון להיום כ־60 עסקים הצטרפו ל"קניון העורף", ובפלטפורמה מוצעים יותר מ־10,000 מוצרים.

אתר האינטרנט של המיזם: https://orefmall.co.il/about/

ארגון JNF-USA

עשרות מתנדבים אמריקאים מטעם ארגון JNF-USA הגיעו לישראל על־מנת להיפגש עם המשפחות מפונות משדרות, לשמוע את סיפוריהן סביב אירועי ה־7 באוקטובר,ולערוך עבורם שורה של סדנאות ופעילויות.

המפגש התקיים במלון ורט בירושלים בהובלת "תנועת תרבות" (תנועה של אמנים־מחנכים) ובשיתוף מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל (מקו"ם). במסגרת הפעילות, המתנדבים מארה"ב ערכו מספר סדנאות אומנות ויצירה, מתחם חיזוק חושים, שירה בציבור ועוד. הפעילות תימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר מדי שבוע מגיעות משלחות נוספות של עשרות ממתנדבי הארגון.

ארגון צופן, Intuit, Hailo ו־Sanofi

ביוזמה משותפת של ארגון צופן ומספר חברות הייטק הושק קמפיין "דווקא עכשיו", שבמסגרתו צולמו עובדים ערבים ויהודים מאותן חברות, בקריאה משותפת של "עובדים יחד - דווקא עכשיו משמיעים קול של שותפות".

בארגון, שביומיום עוסק בשילוב מהנדסים מהחברה הערבית בענף בהייטק, מסבירים כי מטרת הקמפיין היא לתת מקום לקול של תקווה ושותפות במקומות העבודה בכלל ובענף ההייטק בפרט, בצל המלחמה. בארגון מזכירים גם כי מקומות העבודה מהווים מקום מפגש עם חיכוך גבוה בין ערבים ויהודים, ומתוך כך גם הזדמנויות להיכרות, לחיבור ולקשר.

"התקופה המאתגרת שעוברת על כולנו מאז ה־7 באוקטובר מציפה את החובה של כולנו לפעול בנושא. מחמם את הלב לראות את אותן חברות שכבר התגייסו לקחת חלק במהלך שמעמיק את השיח הבין־אישי והחברתי ותורם להידוק המרקם האנושי בארגון", אומרת מנכ"לית צופן, מייסם ג'לג'ולי.

אוניברסיטת רייכמן וארגון IWB

קרן הון הסיכון של אוניברסיטת רייכמן, RUNI Ventures, בשיתוף עם ארגון IWB (חדשנות ללא גבולות), המאגד את נספחי הכלכלה והחדשנות הזרים בישראל, אירחו השבוע נספחים מכ־25 מדינות, ביניהן ארה"ב, בריטניה, סינגפור, פיליפינים, איטליה, שווייץ, דנמרק, קנדה ועוד, לצד בכירים מתעשיית ההון סיכון וההייטק בישראל.

משתתפי הכנס שארגנה קרן הון הסיכון RUNI של אוניברסיטת רייכמן / צילום: גלעד קוולרצ'יק
 משתתפי הכנס שארגנה קרן הון הסיכון RUNI של אוניברסיטת רייכמן / צילום: גלעד קוולרצ'יק

במסגרת האירוע הציגה עו"ד הילה רום, שעומדת בראש RUNI Ventures, את פעילות הקרן להצמחת הדור הבא של חברות הטכנולוגיה בישראל.

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, ששכל את בנו ירון ב־7 באוקטובר, סיפר על מיזם Next October, שאמור להקים 1,400 סטארט־אפים עד אוקטובר 2024. לדבריו, "זה הזמן להשקיע בחדשנות הישראלית, מכיוון שברור לנו שהמשבר הזה יובל לצמיחה. כך היה בכל מלחמות ישראל".

עוד במסגרת האירוע, התקיים פאנל של נספחי הכלכלה והחדשנות של ארה"ב, קנדה והפיליפינים, ששיתפו על העשייה הדיפלומטית שלהם בישראל והציגו את הפעולות שננקטו למטרה של קידום והמשך שיתופי־הפעולה לחיזוק יחסי המסחר והעסקים במצב הנוכחי.

קבוצת שופרסל

בצל המלחמה ולרגל ט"ו בשבט, קבוצת שופרסל מציעה למכירה בכלל סניפיה מגוון שתילי ירקות מתוצרת חקלאות ישראלית, במחיר עלות של 10 שקלים. מטרת היוזמה היא לקדם ולחזק את החקלאות בישראל, שנפגעה קשה בצל מלחמת "חרבות ברזל".

בין שתילי הירקות המוצעים למכירה ישנם שתילי חסה, ברוקולי ופלפל. כמו כן, לקוחות המעוניינים להזמין את השתילים דרך שופרסל אונליין, יוכלו לרכוש ערכת שתילה עם זרעי בזיליקום.