ברקע התביעה בהאג: אל על תפסיק לטוס ליוהנסברג בדרום אפריקה

חברת התעופה אל על הודיעה כי החל מחודש מרץ הקרוב היא תשהה את פעילותה בקו יוהנסברג-ת"א • עוד נמסר כי המהלך בא על רקע ירידה משמעותית בביקושים ליעד זה, בשל המצב הביטחוני

מטוס אל על / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
מטוס אל על / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

כשברקע התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, חברת התעופה אל על מודיעה כי החל מחודש מרץ הקרוב היא תפסיק להוציא טיסות מנתב"ג ליוהנסבורג.

הבלעדיות בשמיים נגמרה, לאיפה הישראלים יבחרו לטוס?
חוזר להתאושש: ענף התיירות רושם גידול של 45% במחזור המכירות השבועי
שאלות ותשובות | בשורה אחת עם עיראק וקונגו, ארדואן מכניס את ישראל ל"רשימה שחורה". אלו המשמעויות

לפי הודעת אל על, "בשל המצב הביטחוני הנוכחי נרשמת ירידה משמעותית בביקושים בקרב הנוסעים הישראלים ליעדים שונים, ביניהם יוהנסבורג שבדרום אפריקה. החל מסוף חודש מרץ 2024, חברת אל על תשהה את פעילותה בקו יוהנסבורג-תל אביב, וזאת על-מנת להתאים את תמהיל היעדים לביקושים. כלל הנוסעים שטיסותיהם יבוטלו, יעודכנו על כך, ויתאפשרו מספר חלופות שהנוסעים יוכלו לבחור ביניהן. השהיית הקו ליוהנסבורג תאפשר הרחבת פעילות ליעדים הקיימים, לצד בחינת אפשרויות ליעדים חדשים.

מלחמת "חרבות ברזל" שינתה באופן דרמטי את ענף התעופה והתיירות בישראל. לאחר הטבח ב-7 באוקטובר, כמעט כל חברות התעופה הזרות לטוס הפסיקו לנתב"ג, אך חלקן מתחילות לחזור כעת.

קבוצת לופטהנזה, ששבה לפעול בישראל, כוללת את החברות לופטהנזה, סוויס ואוסטריאן. גם חברת אאיגאן היוונית חידשה את הטיסות שלה, ולטארום הרומנית שבה לפעילות בנתב"ג. החודש צפויות גם לחזור לישראל חברות תעופה נוספות: טוס (קפריסין), טראנס אוויה (צרפת), בלו בירד (פראג), בולגריה אייר (סופיה), אייר פראנס (צרפת) ולוט (פולין) וחברת וויולינג (ספרד).