ביג | בלעדי

בצעד יוצא דופן, ביג מוציאה את מתחם הסופרמרקט בפ"ת למכרז

קבוצת ביג החליטה להוציא את השטח המיועד להקמת סופרמרקט בפרויקט אותו היא מקימה בפתח תקווה, למכרז בין רשתות המזון • האכלוס של הבניין הראשון בפרויקט מתוכנן לסוף שנת 2026

ביג פאשן פתח תקווה / הדמיה: יח''צ
ביג פאשן פתח תקווה / הדמיה: יח''צ

בצעד נדיר בשוק מרכזי המסחר בישראל, קבוצת ביג מרכזי קניות החליטה להוציא את השטח המיועד להקמת סופרמרקט בפרויקט הענק שלה בפתח תקווה למכרז בין רשתות המזון. לגלובס נודע כי השבוע שלחה הקבוצה מכתב לרשתות גדולות - ביניהן שופרסל, רמי לוי, יוחננוף, קרפור, אושר עד, סאלח דבאח וקשת טעמים - בהזמנה להגיש הצעות להקמת סופרמרקט במתחם. 

מקדונלד'ס וסטארבקס: המלחמה בישראל מגיעה לדוחות של ענקיות הצריכה
מזג האוויר החורפי הוביל לעלייה במכירות האופנה ומוצרי החשמל

"פרויקט ביג פאשן פתח תקווה הינו פרויקט עירוב שימושים בהיקף שלא נראה כדוגמתו בישראל, ויכלול שטחי מסחר, משרדים, מלון, ובעתיד גם שימושים נוספים", נכתב במכתב שהגיע לידי גלובס. "את הפרטים המלאים, העיצוב ושאר הנתונים נחשוף בפניכם באופן אישי. רק נדגיש כי זה עומד להיות המתחם המסחרי הגדול ביותר שנבנה אי־פעם בישראל, עם כמעט 70 אלף מ"ר. 

"לאור הביקוש וההתעניינות הרבה של מרבית המותגים המובילים לפתיחת מרכול במתחם, החלטנו לתת הזדמנות הוגנת לכל הרשתות המובילות בישראל להקים סופרמרקט בפרויקט שלנו", נכתב עוד.

לפי המכתב, הקבוצה תקיים הליך מכרזי של בקשה לקבלת הצעות, כך שכל הרשתות המעוניינות בכך, יוכלו להגיש הצעה ולהשתתף. 

הנוכחות של פוקס

מתחם ביג פאשן ממוקם על ציר רחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, ומועד האכלוס של הבניין הראשון בפרויקט מתוכנן לסוף שנת 2026 או תחילת 2027. הפרויקט יתפרס על פני כ־63 דונם ויכלול כ־250 אלף מ"ר תעסוקה, 65 אלף מ"ר מסחר, 10,000 מ"ר מלונאות ו־150 אלף מ"ר חניונים. בעבר הוערכה ההשקעה בהקמת המתחם בכ־2 מיליארד שקל. 

סביר שלא רק המחיר ישחק תפקיד במכרז, אלא גם הערך המוסף של חוויית הלקוח, שבביג שמים עליה דגש. מתחם הקניות עדיין לא מאוכלס ברשתות ובחנויות רשמית, אולם קבוצת פוקס, הכוללת שורה ארוכה של מותגים ונחשבת עוגן למרכזים מסחריים, צפויה לרשום נוכחות חזקה. הקבוצה תרכוש ותשכור בהשכרה משותפת כ־30 אלף מ"ר בבניין המשרדים הראשון שיוקם במסגרת הפרויקט, ותעביר אליו את המטה וההנהלה. בדיווח לבורסה בתחילת 2023 העריכה פוקס את המהלך ב־143 מיליון שקל. 

מביג לא נמסרה תגובה.