הסימנים היו שם מזמן: הפנסיונר שזיהה וסיפר לנו לפני שנתיים על התכסיסים לכאורה של חברת נטו וקרן וולת'סטון

החקירה נגד חברת נטו אולי הפתיעה חלק מהשחקנים בשוק, אבל בגלובס פורסמה כבר במרץ 2022 כתבה נרחבת על שיטות גיוס המשקיעים של החברה • על רקע החקירה נגד החברה, אנו מפרסמים את הכתבה מחדש • האזינו

ישראל שחל / צילום: גיא ליברמן
ישראל שחל / צילום: גיא ליברמן

בית משפט השלום בתל אביב הסיר היום (א') את צו איסור הפרסום מפרטי החקירה של שיווק קרנות השקעה אלטרנטיביות על־ידי יועצים וסוכני ביטוח, שנחשפה לראשונה בגלובס. מי שנחקר באזהרה בפרשה הוא ירון פיטארו העומד בראש קרן ההשקעות וולת'סטון, זרוע ההשקעות האלטרנטיביות של סוכנות הענק נטו. פיטארו נחקר על ידי רשות ני"ע בחשד לעבירות על חוק ני"ע סביב השקעה בקרנות פרטיות. עוד נחקרו באזהרה בעלי השליטה בסוכנות נטו, עידן כץ ואילן בן־ישי.

כסף בקיר | כספי החסכונות, חברת הייעוץ הפיננסי והשקעת הנדל"ן שהסתבכה
שאלות ותשובות | קרן של 1.2 מיליארד שקל והבכירים שנחקרו: כל מה שכדאי לדעת על הפרשה שמטלטלת את שוק ההון

החקירה נגד חברת נטו אולי הפתיעה חלק מהשחקנים בשוק, אבל בגלובס פרסמנו כבר במרץ 2022, לפני כמעט שנתיים, כתבה נרחבת על שיטות גיוס המשקיעים של החברה. הפנסיונר ישראל שחל סיפר לנו כיצד השקיע 800 אלף שקל בשותפויות השקעות של חברת נטו.

ב-28 באוקטובר 2018, חתם שחל במשרדי "נטו תכנון פיננסי" שבחיפה על ההתקשרות. למעשה, מדובר בשני הסכמי השקעה בשתי שותפויות שמלוות כסף ליזמי התחדשות עירונית. שותפות אחת נקראת "וולת’סטון נדל"ן 60 פי", במסגרתה הוא השקיע 400 אלף שקל. השנייה נקראת "וולת’סטון נדל"ן 64", במסגרתה הושקע סכום זהה. האחת הלוותה כסף לשלושה מיזמי נדל"ן ברמת גן, בירושלים ובחולון, והשנייה למיזמים בת"א ובחולון.

לפי ההסכם, תקופת ההתקשרות היא לשנתיים וחצי (30 חודשים), והוא צפוי בשותפות אחת לקבל כ-5% תשואה לשנה ובשנייה כ-7% תשואה לשנה. בדיעבד, שחל הבין שלא בטוח שאפילו הקרן תחזור אליו.

על רקע החקירה נגד החברה אנו מפרסמים את הפרק מחדש. האזינו לפרק של כסף בקיר, פודקאסט השקעות הנדל"ן של גלובס.