בתום סכסוך ארוך, הנהלת מגדל היוקרה בהרצליה תתקן בעיות רטיבות לדיירים

ביהמ"ש פסק כי חברת מלון דניאל תיאלץ לבצע עבודות שיפוץ ואיטום במגדל דירות סמוך שמשמש אותה • בכך תם מאבק בן 4 שנים

מלון דניאל, הרצליה פיתוח / צילום: אייל פישר
מלון דניאל, הרצליה פיתוח / צילום: אייל פישר

באחרונה פסק המפקח על בתים משותפים בנתניה, ארז שטיינברג, כי הנהלת מגדל דניאל, מלון דירות בהרצליה, תיאלץ לבצע עבודות שיפוץ ואיטום מקיפות במבנה.

מגדל מלון דניאל הוא מגדל בן 15 קומות, שממוקם ברחוב רמת ים בהרצליה, לצד מבנה המלון. הוא כולל דירות שחלקן מיועד לשימוש מלונאי ודירות רגילות שנהנות משירותי המלון. רוב הדירות הן דירות קטנות, אך המחירים גבוהים: דירות חדר של 25 מ"ר נמכרו באחרונה בכ־1.5 מיליון שקל ואילו דירות 2 חדרים של 30־40 מ"ר - בכ־2.3 מיליון שקל. בשנים האחרונות התגלע סכסוך בין הנהלת המבנה לבין בעלי דירה בקומה הראשונה, וזאת על רקע הצפת הדירה במים ונזקי רטיבות שמקורם במה שהם טענו, ליקויים וכשלי איטום בחדר המכונות בבעלות חברת המלון שנמצא בקומה שמעליהם, ובמעטפת חלונות הדירה, וחיפוי חלונות וקירות מסך - שהוא רכוש משותף.

 יזם הנדל"ן מוכר את הפנטהאוז במגדל רמז בת"א תמורת 47 מיליון שקל
מגינדי ועד נווה שאנן: רק 96 דירות בנות השגה יוגרלו השנה בת"א
10 חדרים, בריכה ונוף לכנרת: בכמה נמכר הבית היקר ביותר בצפת?

דוח המהנדס המומחה

בעלי הדירה ציינו בתביעה שהגישו באמצעות עו"ד אלינור שטרק, כי פנו לחברת הניהול, להנהלת המגדל ולנציגות הבית המשותף פעמים רבות לשם תיקון הליקויים, אך לטענתם "העבודות שבוצעו על ידן נעשו באופן רשלני, כושל ולא מקצועי". לפיכך ביקשו הוצאת צו כנגד הגופים הללו, לפתור את הבעיה.

בכתב ההגנה של הנתבעות, שיוצגו על ידי עו"ד גלבוע יניב, נטען בתמצית כי הן לא התעלמו מטענות התובעים וביצעו עבודות איטום שונות לפתרון הבעיות בחדר המכונות. לטענתן, הגורם שבגללו נגרמה הרטיבות בדירה, היה התקנת היט"א (מיזוג אוויר שמכונה "יחידת טיפול באוויר") בחדר המכונות על ידי התובעים, שבוצעה בצורה לא מפוקחת.

ב־2020 התחיל מהנדס מומחה מטעם הדיירים לבדוק את המתרחש. הוא הוציא דוח שקבע, כי קיימת סבירות גבוהה לכך שהרטיבות נגרמה מהיעדר איטום תקין בחדר המכונות ומאיטום לקוי בגגון המהווה רכוש משותף.

הוא קבע גם כי על אף שהתקנת יחידת היט"א בוצעה ע"י התובעים, עדיין יש לחברת האחזקה אחריות על איטום. זה לא היה סוף הסיפור. לפני שנה נערכה בדיקת הצפה בחדר המכונות על ידי מכון התקנים, ומהדוח שהוא הוציא התברר, כי במספר מקומות בדירת התובעים נמצאו סימנים לחדירת רטיבות.

לאור הממצאים, המפקח הורה לחברת המלון ולחברת האחזקה לבצע רשימה של תיקונים בתוך 90 יום, גם בדירת התובעים, וכן לבדוק את תקינות העבודות.