יזם הנדל"ן מוכר את הפנטהאוז במגדל רמז בת"א תמורת 47 מיליון שקל

עולה מצרפת יקנה את הפנטהאוז מאורי חייצ'יק, לאחר שזה היה זמן רב על המדף • העסקה מגלמת כעת שווי של כ־140 אלף שקל למ"ר

מגדל רמז בת''א. בעיגול: אורי חייצ'יק / צילום: שלומי יוסף, אביב חופי
מגדל רמז בת''א. בעיגול: אורי חייצ'יק / צילום: שלומי יוסף, אביב חופי

איש העסקים אורי חייצ'יק עומד לסגור בימים הקרובים עסקה, במסגרתה ימכור את הפנטהאוז שלו במגדל רמז בתל אביב, בתמורה ל־47 מיליון שקל. כך נודע לגלובס. מדובר בדירה בת כ־300 מ"ר עם מרפסת של 80 מ"ר. המגדל בן 30 קומות מתפרש על מגרש של כ־5 דונם ברחוב רמז 6, בשטח ששימש קודם לכן חניון להנהלת שירותי בריאות כללית, שהוציאה אותו למכרז ב־2007.

מגינדי ועד נווה שאנן: רק 96 דירות בנות השגה יוגרלו השנה בת"א
10 חדרים, בריכה ונוף לכנרת: בכמה נמכר הבית היקר ביותר בצפת?
שוק היוקרה נחתך ב־2023: אלו העסקאות ששמרו על זוהרו

חייצ'יק הקים קבוצת רכישה, שבה נכללו משקיעים פרטיים, אר זכתה באותו מכרז כשהציעה 41.4 מיליון דולר (כ־186 מיליון שקל דאז). בין חבריה הבולטים נמנו נתן חץ, נועם לניר (שמכר את חלקו בפרויקט מאז), אודי פרידן, יואב חרל"פ, וקובי רוגובין.

שותפויות עם רמי אונגר

מחיר הרכישה דאז שיקף מחיר שיא לזמנו ועמד על כ־1.5 מיליון שקל קרקע ליחידת דיור. באותה תקופה ההערכות היו שהעלויות שישלמו חברי הקבוצה על הדירות שרכשו יגיעו לכמחצית ממחירי הדירות שהיו נהוגים באותו זמן במגדלי YOO, למשל. אחד מהתנאים שייחדו את קבוצת הרכישה היו, שכל אחד שנכלל בה רכש 2 יחידות דיור במגדל, האחת בקומה גבוהה והשנייה בקומה נמוכה. לגלובס נודע, כי חייצ'יק, חתנו של רמי אונגר, הציע את הדירה למכירה מזה זמן רב, אך רק בתקופה האחרונה המגעים בשלו לכדי עסקה. הרוכש, אילן בן סוסן, שעלה באחרונה מצרפת כבר רשם הערת אזהרה על שמו, אך העסקה טרם הושלמה. באם תחתם בסכום זה, היא מגלמת שווי כולל של כ־140 אלף שקל למ"ר.

חייצ'יק נוהג לפעול מתחת לראדר, והוא מוכר בעיקר בשותפויות עם אונגר. לפני כ־3 שנים שימש כיועץ לחברת Finnovate Acquisition Cor לקראת גיוס בוול סטריט; לפני 10 שנים עמד בראש קבוצת משקיעים בינלאומית למתחם בשכונת צ'לסי במנהטן ב־50 מיליון דולר, כדי להקים בו פרויקט מגורים.