קרן פימי רוכשת שליטה משותפת בפייטון תעשיות

הרכישה מתבצעת לפי שווי שוק של 340 מיליון שקל ובפרמיה של כ-7% על מחיר המניה כיום • דוד יטיב בעל השליטה הנוכחי בספקית השנאים, ירד מאחזקה של 51% ל-30%

ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי, עומד בראש קרן פימי / צילום: יונתן בלום

פימי, קרן הפרייבט אקוויטי הגדולה בישראל שמוביל ישי דוידי חתמה היום על עסקה נוספת. והפעם רוכשת פימי שליטה משותפת ביצרנית השנאים פייטון , שבשליטת דוד יטיב. פימי שרוכשת חברות במטרה להשביח את פעילותן ולהציף בהן ערך, מקווה שכך יהיה גם הפעם.

תמורת כ-30% מהחברה תשלם פימי 123 מיליון שקל, יטיב יחזיק בסיום העסקה נתח שווה של 30% והשניים יהוו גרעין שליטה משותף. קרן אלפא, בעלת עניין בחברה תיוותר עם 14%. פייטון נסחרת כיום בשווי שוק של 340 מיליון שקל. 

שני אקזיטים בשבוע ורווחים של מיליארדים: ההשקעות החמות של פימי  
"אין לי שום רצון לפרוש": מנכ"ל טאואר טוען שהיא במצב הטוב ביותר אי פעם 

במסגרת העסקה תרכוש פימי מיטיב שמחזיק כעת 51% מהון המניות של החברה, בעסקה מחוץ לבורסה, מיליון מניות לפי שווי של 50 שקל למניה המהוות כ-12% מהחברה, מחיר שמשקף פרמייה של כ-25% על המחיר הממוצע ב-120 יום האחרונים. ב-73 מיליוני שקל נוספים תרכוש פימי 1.47 מיליון מניות נוספות שיוקצו על ידי החברה, ובסך הכל 30%. בנוסף, תספק פימי לפייטון שירותי ייעוץ בכל תחומי המומחיות של פימי - זיהוי הזדמנויות עסקיות, פיתוח עסקי ושיתופי פעולה. 

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 7 מיליארד דולר. הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים.

עד כה רכשה הקרן שליטה ביותר מ-100 חברות ומימשה כ-70 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 7.5 מיליארד דולר. בחברות שמחזיקה פימי מועסקים כיום למעלה מ־55 אלף עובדים בכ־50 מפעלים בישראל, ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם. 

פייטון תעשיות, באמצעות חברות המוחזקות על ידיה ובעיקר פייטון פלאנר מגנטיקס, אשר נסחרת בבורסת בריסל, עוסקת בפיתוח, ייצור, מסחר ושיווק של שנאים פלאנרים ייחודיים מסוגים שונים ופונה לשווקים מגוונים כגון רכבים חשמליים, תעופה וחלל, תקשורת, אלקטרוניקה, שווקים צבאיים וציוד לייצור מוליכים למחצה. לחברה מפעלים באנגליה ובארה"ב.

גילון בק, שותף בכיר בפימי אמר לאחר חתימת ההסכם: "ההשקעה בפייטון תעשיות מהווה המשך לאסטרטגיה של פימי בזיהוי חברות בעלות פוטנציאל צמיחה גבוה. אני משוכנע כי יחד עם הנהלת פייטון ובשילוב הידע והניסיון שלנו בהשבחת חברות, נצמיח את החברה בשווקים המקומיים והגלובליים".