העסקה הישראלית־סינגפורית לפיתוח ושיגור לווין מודיעין משותף

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI), שבשליטת קרן פימי ועוסקת בתחום פתרונות מודיעין מהחלל, הודיעה על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם שתי חברות מסינגפור • בשלב הראשון של העסקה, החברות יפתחו יחדיו לווין תצפית מתקדם ברזולוציה גבוהה, אותו ישווקו ללקוחות ביטחוניים ומסחריים בעולם

Knight, לווין תצפית מתקדם ברזולוציה גבוהה / צילום: ST Engineering Satellite System
Knight, לווין תצפית מתקדם ברזולוציה גבוהה / צילום: ST Engineering Satellite System

אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI), שבשליטת קרן פימי ועוסקת בתחום פתרונות מודיעין מהחלל, הודיעה היום (ה') על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם שתי חברות מסינגפור: חברת ST Engineering Satellite System (Satsys) וחברת ST Engineering Geo-Insights. במסגרת ההסכם, החברות ישתפו פעולה לצורך פיתוח, מכירה ומסחור של לוויני תצפית מתקדמים ברזולוציה גבוהה מאוד.

"פצצת הנינג'ה": הכירו את הטיל שחיסל כבר שלושה בכירים 
שר התקשורת אישר: הלווינים של אילון מאסק יתחילו לפעול בארץ, כמו גם ברפיח
מבוכה לטורקיה: איש דאעש עבד בכור גרעיני תחת זהות מזויפת 
בגלל תשתיות רעועות: דרום אפריקה פספסה הזדמנות ענק במשבר בים האדום 

בשלב הראשון של העסקה, החברות יפתחו יחדיו לווין תצפית מתקדם ברזולוציה גבוהה בשם Knight, שאותו ישווקו ללקוחות ביטחוניים ומסחריים בעולם.

ה־Knight הוא לוויין מודיעין מתקדם שמספק תמונות True Color ברזולוציה של 50 ס"מ, המתאימה ליישומים צבאיים. הלווין מתבסס על התכן האופטי המתקדם של לוויין ה-Runner, שאותו שיגרה אימג'סאט לחלל במסגרת תוכנית החלל של צ'ילה. בדומה ל-Runner, לוויין ה-Knight מאפשר יכולת צילום וידאו בצבע מהחלל.

היחיד בשוק שיאפשר צילום וידאו ברזולוציה גבוהה

אחד החידושים המרכזיים בלוויין ה-Knight הוא מערכת חישה מתקדמת בטכנולוגיית SWIR, שמאפשרת הדמייה באורכי גל שאינם נראים לעין, בתנאי ראות מורכבים במיוחד. הודות לתוכן המתקדם של מערכת התצפית שפיתחה החברה, הלוויין צפוי להיות היחיד בשוק שיאפשר צילום וידאו ברזולוציה גבוהה של 150 ס"מ בטכנולוגיית SWIR, ואחד הלוויינים המסחריים היחידים המאפשר צילום תמונות SWIR ברזולוציה גבוהה.

אימג'סאט מספקת ללקוחות, בתחום הצבאי והאזרחי, מגוון פתרונות מערכתיים, מערכות טכנולוגיות ושירותים המבוססים על לווייני חישה מרחוק, לרבות עיבוד וניתוח התוצרים אשר נאספים על ידי לוויינים לכדי תוצרים ותובנות בעלות ערך ללקוחות החברה. פעילות החברה בתחום פתרונות המודיעין מהחלל, מנוהלת בשלושה קווים: שירותי לווין, אנליטיקות, בינה מלאכותית ותשתיות מודיעין מתקדמות. Satsys היא החברה שתכננה, פיתחה, בנתה ומתפעלת את לווין התצפית המסחרי הראשון של סינגפור- TeLEOS-1. בשנת 2023, החברה הסינגפורית שיגרה והפעילה בהצלחה את לווייני ה־TeLEOS-2 Synthetic Aperture Radar.

החברות צופות שהלוויין הראשון ישוגר במהלך שנת 2027 וישולב בקונסטלציות הלוויינים הקיימות של שתי החברות - GlobalEye של אימג'סאט ו־NEqO של ST Engineering, התאגיד הסינגפורי שמשתף פעולה בשנים האחרונות גם עם התעשייה האווירית בטיל ה־Blue Spear הימי.