נתניהו: אמרתי לביידן שנילחם עד להשגת הניצחון המוחלט, כולל פעולה ברפיח

ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים במשרדו בירושלים • נתניהו פתח את דבריו והתייחס לפיגוע בצומת ראם: "כל הארץ חזית, המרצחים לא באים רק מעזה" • על המגעים לעסקה אמר: "הדרישות של חמאס הזויות, ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל" • נשאל על ההצעה להקדים את הבחירות והשיב: "יש תאריך - עוד כמה שנים"

בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun
בנימין נתניהו / צילום: Associated Press, Ronen Zvulun

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב (שבת) מסיבת עיתונאים ממשרדו בירושלים. "עד לרגע זה הדרישות של חמאס הזויות ומשמעותן אחת - תבוסה לישראל", אמר נתניהו. "ברור שלא נסכים לכך. כשהוא יירד מהדרישות ההזויות הללו נוכל להתקדם. איננו שוכחים ולו לרגע את המחויבות שלנו להשבת כל החטופים".

נתניהו התייחס לשיחתו האחרונה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "שלשום שוחחתי שוב עם הנשיא ביידן, אמרתי לו באופן נחרץ שישראל תילחם עד להשגת הניצחון המוחלט וזה כולל גם פעולה ברפיח כמובן אחרי שנאפשר לאזרחים להתפנות לאזורים בטוחים. מי שרוצה למנוע ממנו לפעול ברפיח אומר לנו בעצם להפסיד במלחמה. לא אתן לזה לקרות".

ראש הממשלה דחה בנחרצות את ההצעה להקדים את הבחירות. "לבחירות יש תאריך וזה עוד כמה שנים, לא מציע להתעסק בזה כעת", הדגיש נתניהו. "זה מיד יפלג אותנו וזה הדבר שחמאס מחכה לו. אנחנו צריכים אחדות, להתאחד; לא לעסוק בפוליטיקה, אלא להתעסק במאמץ המרכזי והמלחמתי".

הביקורת בממשלה נגד האמריקנים, ופעולת החילוץ מרפיח

בתשובה לשאלת חדשות 12 על התבטאויותיו האחרונות של השר בן גביר נגד ממשל ביידן, השיב נתניהו: "כל אחד רשאי להביע דעתו. המדיניות נקבעת במסודר בקבינט המלחמה ובקבינט הרחב. אנו פועלים בתיאום עם ארה"ב ויש דברים שאנחנו לא מסכימים לגביהם. לא אתערב בפוליטיקה האמריקנית, אבל אעמוד על דרישות ישראל".

על פעילות החילוץ השבוע מרפיח אמר נתניהו: "במבצע מזהיר של הימ"מ שחררנו שני חטופים והשבנו אותם לחיק משפחותיהם. צפיתי בזמן אמת בלוחמים בחדר המבצעים ב-1:40 לפנות בוקר, הרגע המכריע תוך שניות שמעתי את האמירה בקשר - היהלומים בידינו. הייתה אנחת רווחה ושמחה גדולה".

בפתח דבריו התייחס נתניהו לפיגוע אתמול בצומת ראם, והצהיר כי "כל הארץ חזית, המרצחים לא באים רק מעזה". עוד הוסיף: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע. אנו מחויבים להילחם במחבלים ולהשיב את השקט לדרום לצפון ולארץ כולה. נשיג אותו בזכות החוסן שלנו ובזכות הגבורה של הלוחמים".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12