לאחר 17 שנה: מייסד אאוטבריין ירון גלאי פורש מתפקיד המנכ"ל

גלאי יעזוב את התפקיד בתחילת אפריל ויישאר בתפקיד יו"ר החברה • בשנים האחרונות שימש גלאי כמנכ"ל משותף לצד דיוויד קוסטמן, שיישאר כעת כמנכ"ל יחיד • במקביל, אאוטבריין פרסמה את דוחותיה הכספיים בהם עקפה את הצפי המוקדם בשורת הרווח אך פספסה בהכנסות

ירון גלאי - מאאוטבריין / צילום: תמר מצפי
ירון גלאי - מאאוטבריין / צילום: תמר מצפי

ירון גלאי, מייסד משותף בחברת המלצות התוכן אאוטבריין , פורש מתפקיד המנכ"ל לאחר 17 שנה. בשנים האחרונות שימש גלאי כמנכ"ל משותף לצד דיוויד קוסטמן, שיישאר כעת כמנכ"ל יחיד. גלאי יעזוב את התפקיד בתחילת אפריל ויישאר בתפקיד יו"ר החברה, וכיועץ עד סוף השנה. 

סוכמו תנאי הפרישה של בכירי שופרסל. אלה הפרטים 
הרווחים קפצו, ומנכ"לית אל על זכתה לתגמולים של 6 מיליון שקל 

גלאי מסר: "לאחר יותר מ-17 שנים כמנכ"ל אאוטבריין, 6 השנים האחרונות לצדו של דיוויד, אני ודירקטוריון החברה החלטנו במשותף שזהו הזמן הנכון עבורי לפרוש מהתפקיד". הוא הוסיף כי הוא גאה מאוד בהישגי החברה ונלהב ביחס לחזון האסטרטגי הנוכחי, הכולל צמיחה של מוצרים חדשים. "יש לי ביטחון מלא בצוות המדהים שיש לנו תחת ההובלה של דיוויד ושאר ההנהלה".

קוסטמן הודה לגלאי על הקמת ובניית החברה, השותפות והחברות, ואמר כי "אנחנו לוקחים כיוון אסטרטגי עדכני ועושים שינויים ארגוניים על מנת לתמוך במסלול של צמיחה ושל רווחיות גבוהה יותר".

גם שלמה דוברת, חבר הדירקטוריון, הודה לגלאי בשם הדירקטוריון "על הובלת המסע המרגש של החברה עד הפיכתה לשחקן טכנולוגיה מרכזי באינטרנט הפתוח".

החברה דיווחה שבתפקידו כיועץ גלאי צפוי להמשיך לקבל שכר בסיסי דומה לנוכחי, אך הבונוס שלו הוא יהיה זכאי יופחת.

דוחות אאוטבריין: ההכנסות היו נמוכות מהצפוי אך הרווח הפתיע

במקביל, אאוטבריין פרסמה היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ושנת 2023. הכנסות החברה ברבעון היו מעט נמוכות מתחזיות האנליסטים אך הרווח הנקי עקף את התחזיות. החברה הציגה הכנסות של 248 מיליון דולר, ירידה מ-258 מיליון דולר ברבעון המקביל, ולפי כללי החשבונאות המקובלים עברה מהפסד לרווח נקי של 4.1 מיליון דולר. ההכנסות נטו בנטרול הוצאות רכישת טראפיק (Ex-TAC) היו 63.8 מיליון דולר, צמיחה של 8%, וה-EBITDA הרבעוני (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-14 מיליון דולר, כמעט פי 2 מהרבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי Non-GAAP של 9 סנט למניה, גבוה בסנט אחד מתחזיות השוק.

בסיכום שנתי הכנסות החברה התכווצו ב-6% ל-936 מיליון דולר, וההכנסות נטו (Ex-TAC) ירדו בשיעור צנוע יותר של 3% ל-227 מיליון דולר. אאוטבריין עברה מהפסד לרווח נקי של 10.2 מיליון דולר, וה-EBITDA גדל ב-8% ל-28.5 מיליון דולר.

אאוטבריין צופה הכנסות נטו של 50.5-53.5 מיליון דולר ברבעון הראשון, עם EBITDA שינוע בין שלילי בגובה 1 מיליון דולר לחיובי בגובה 1 מיליון דולר. בשנת 2024 הצפי הוא להכנסות נטו של 238-248 מיליון דולר, צמיחה של כ-7% באמצע טווח התחזית, ו-EBITDA של 30-35 מיליון דולר, צמיחה של כ-14%.

לדברי המנכ"ל קוסטמן, התוצאות ב-2023 היו בהתאם לתחזית החברה עם תזרים מזומנים חזק. "התוצאות האלה לא היו אפשריות לולא העמידות והמחויבות של הצוות שלנו בתקופה מאתגרת של אירועים גיאופוליטיים", אמר קוסטמן. הוא הוסיף שהחברה במיצוב טוב שיאפשר לה לחזור לצמיחה ב-2024 ולהניח יסודות לצמיחה דו-ספרתית בהכנסות נטו ולגידול של 20% בשיעור ה-EBITDA ב-2025.

אאוטבריין ממליצה לגולשים באינטרנט על תכנים שעשויים לעניין אותם ומסייעת למפרסמים להגיע לקהל. החברה הוקמה ב-2006 על-ידי גלאי ואורי להב, והיא הונפקה בנאסד"ק ביולי 2021 לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר. מאז המניה נחלשה ב-80.5% וכיום שווי החברה הוא 196 מיליון דולר.