עם טעינה מהירה ועיצוב מרשים: הסמארטפון הטוב ביותר שמגיע מסין

ה־OnePlus 12 הוא מוצר טכנולוגי מתקדם ומרשים בהיבטים כמו סוללה, ביצועים ועיצוב, בתג מחיר שיכול להביך את אפל ואת סמסונג • המגרעת העיקרית היא בתחום הצילום

OnePlus 12 / צילום: יח''צ
OnePlus 12 / צילום: יח''צ

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

יצרנית הסמארטפונים OnePlus הסינית השיקה לאחרונה מכשיר דגל חדש, OnePlus 12, שמתאפיין בסטנדרט גבוה. הבשורה, בדומה לחברות סיניות אחרות, היא מוצר טכנולוגי מתקדם בתג מחיר נמוך. במקרה הנוכחי, מדובר במכשיר מרשים בהיבטים רבים עם מעט מגרעות, ובתג מחיר שיכול להביך את אפל ואת סמסונג.

בדיקה טכנולוגית | הבשורה של שיאומי במכשיר הדגל החדש
בדיקה טכנולוגית | במקום להסתבך: כך תשפרו את החיפוש בגוגל
בדיקה טכנולוגית | ניסינו את הקסדה החדשה של אפל. האם היא שווה 3,500 דולר?

החידוש העיקרי: תצוגה מרהיבה ובהירה

מסך המכשיר הוא מהצגים הבהירים והצבעוניים שיש בשוק. מדובר במסך LTPO AMOLED בגודל 6.82 אינץ', ברזולוציית Quad HD+, עם קצב ריענון דינמי של עד 120 הרץ. מבחינת בהירות מסך, המכשיר מציע תצוגה של 1,600 ניטים בשימוש רגיל, שיכולה להגיע עד 4,500 ניטים - בהירות שיא, שמתמודדת עם שמש חזקה.

המסך עצמו מעוקל כלפי פנים, באופן שמזכיר את מכשירי הגלקסי הישנים של סמסונג. הוא מספק תמונות חדות, בהירות, צבעוניות ופשוט מרהיבות. כיף לצפות במסך, ולהשתמש בו לאורך זמן.

היתרון הבולט: הסוללה והטעינה המהירה

ה־OnePlus 12 מציג יכולות מרשימות בכל הקשור לחיי הסוללה שלו. ראשית, קיבולת הסוללה עומדת על 5,400 מיליאמפר לשעה, כשאצל המתחרות מדובר ב־5,000 מיליאמפר לשעה. המשמעות: המכשיר יכול להחזיק יותר מיום עבודה.

גם אם הסוללה נחלשת, החברה מציעה טעינה מהירה במיוחד של 100 וואט, כשהמשמעות היא כ־30 דקות להטענת סוללה מלאה. כך שגם אם אתם צריכים לצאת מהבית ואין לכם סוללה, טעינה של מספר דקות יכולה לספק כמה שעות שימוש טובות.

המטען עצמו קטן יחסית. שיאומי, לדוגמה, מציעה מטען של 120 וואט, אשר שוקל יותר מהמטען של וואן פלוס. זה יכול להיות זניח עבור חלק מהמשתמשים, אבל כשלוקחים בחשבון את כל החפצים שאנחנו "סוחבים" עמנו מחוץ לבית, יש למשקל משמעות.

הביצועים: עומד בעומס

לרוב, ניתן לזהות מכשירים שמגיעים מיצרנית סינית: גם אם הם מכשירי דגל במחיר יחסית גבוה, הם נוטים להיתקע, יש לאגים ועוד. ולכן, דווקא כשרואים מכשיר ברמת גימור גבוהה גם מבחינת הביצועים שלו - מדובר בתחרות חשובה.

המעבד במכשיר הוא של חברת קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 3, כשזיכרון ההרצה עומד על 16 גיגהבייט ונפח האחסון עומד על 512 גיגה בייט. המכשיר עומד בעומסים מרשימים, ויודע לספק יכולות טובות במיוחד. גם במהלך הטעינה וגם במהלך שימוש אינטנסיבי, לא נרשמה התחממות יתר, וזה כנראה הודות למערכת קירור מובנית משופרת.

העיצוב: מאסיבי ומרשים

העיצוב של המכשיר דומה מאוד לדגם הקודם, אך עדיין מרשים, נקי, מאסיבי ויפה מאוד. המכשיר שבדקנו הוא בצבע שחור, נוח לאחיזה ומעניק תחושה של מכשיר דגל איכותי. עם זאת, הוא שוקל 220 גרם, כלומר אינו קל משקל.

מדרגת המצלמה מוגזמת יותר מדי - כלומר, גדולה מאוד - וזה לא בהכרח טוב. המשמעות היא שהמכשיר תופס את העין בכל חדר שהוא נכנס אליו, וגורם להתעסקות בנראות שלו, אך לאורך זמן זה מתגלה כמכשול. בנוסף, המכשיר מושך לכלוך ואבק, ודורש ניקוי בתדירות גבוהה, ולא בגלל טביעות האצבע שהצטברו על המסך.

מערך הצילום: מקור לאכזבה

למרות שהעיצוב של מערך הצילום נראה מרשים ומאסיבי, הביצועים עצמם מאכזבים מעט. מדובר במערך משולש של מצלמות: חיישן ראשי של 50 מגה־פיקסל המבוסס על חיישן של סוני, חיישן שני אולטרה רחב עם 48 מגה־פיקסל ואף הוא של סוני, וחיישן שלישי פריסקופ טלפוטו של 64 מיגה־פיקסל, ובעזרתו אפשר להגיע לזום דיגיטלי של פי 120. מצלמה הסלפי בעלת 32 מגה־פיקסל.

למעשה, אפשר לקטלג זאת כך: תמונות בתאורת יום רגילה יוצאות בסדר גמור, ויספקו את רוב האנשים. הצבעים נכונים, והפרטים בתמונה נמצאים כפי שהם צריכים להיות. אבל כשמצלמים בתאורה נמוכה או בתאורה חזקה בתוך בניין, התמונות פחות טובות, בין אם זה בהירות מוגזמת שלא קיימת בתמונה או תיקונים מוזרים. חלק מהתמונות יצאו מעוותות.

הפיצ'ר של תיקון פרצופים בעזרת בינה מלאכותית מאפשר למחוק נקודות חן, או להפוך את הדמות המצולמת לבובה מצועצעת לא מציאותית. בהיבט הזה, מכשירי הדגל כמו אייפון וגלקסי מספקים מענה הרבה יותר מוצלח.

מאפיינים ייחודיים: זיהוי פנים מבריק

אחד הפיצ'רים המעניינים במכשיר החדש הוא שניתן להשתמש במסך למרות שהוא רטוב. לרוב, ברגע שיש טיפת מים על המסך של סמארטפונים רגילים, הוא יוצא מכלל שימוש או עושה דברים שלא ביקשתם. ב־OnePlus הצליחו למצוא טכנולוגיה שנקראת Aqua Touch אשר מאפשרת למכשיר להתגבר על הבעיות ולהמשיך לעבוד.

אחד הדברים המרשימים ביותר במכשיר הוא רכיב זיהוי הפנים. הגדרת פנים במכשיר נמשכת פחות משנייה, בלי שצריך להזיז את הראש או את המכשיר, כפי שנהוג אצל המתחרות. גם הזיהוי עצמו עובד בצורה טובה במיוחד. מנגד, חיישן טביעת האצבע שמתחת למסך קצת מאכזב - רוב הזמן עובד בסדר, אבל לא מהיר כמו רכיב זיהוי הפנים.

דווקא הפעם, היעדר הבינה המלאכותית הגנרטיבית הוא לטובתה של החברה. ראינו בחודשים האחרונים לא מעט מכשירים שמנסים להכניס בכוח פיצ'רים כאלה, כמו סמסונג וגוגל. ב-OnePlus כאילו לא ניסו בכלל להכניס, אבל גם לא הביאו בשורה אמיתית, ולכן אפשר לקוות שבמעבדה שלהם עובדים על זה לטובת המכשירים הבאים.

המחיר: יקר, אבל לגיטימי

כשחברה מציגה מכשיר דגל, היא גם מתמחרת אותו בהתאם. לשם ההשוואה, אפל וסמסונג יציגו את מכשירי הפרימיום־מקס שלהם במחירים של 1,000־1,400 דולר. במקרה של וואן פלוס, המכשיר עולה 750 דולר, כלומר 4,000 שקל. המחיר הזה פונה למי שרוצה להשקיע במכשיר דגל, אבל לא רוצה להוציא עוד 1,500־2,000 שקל על הדגמים היקרים ביותר.

המתחרה העיקרי: Xiaomi 13T Pro

מכשיר השיאומי החדש, שסיקרנו במדור הזה ממש בשבועות האחרונים, נמצא בעמדה דומה לזו של וואן פלוס: מכשיר סיני המבקש להתחרות במגרש של ענקיות הטכנולוגיה.

בהשוואה בין שני המכשירים, אפשר לראות את היתרונות והחסרונות לכל אחד: המכשיר של וואן פלוס מספק יכולות מרשימות בכל הקשור למסך, סוללה, ביצועים ועיצוב. המכשיר של שיאומי, לעומתו, מביא בשורה אמיתית גם בצילום, רכיב חשוב מאוד עבור משתמשים שונים.

בסך הכול, וואן פלוס מכוונת הרבה יותר גבוה מאשר שיאומי, דווקא בגלל המחיר והסטנדרט שהיא מנסה למצב את עצמה ביחס לאפשרויות הסיניות השונות.

*** חברת Cell־Now, היבואנית הרשמית של OnePlus בישראל, סיפקה לנו את המכשיר לצורך הבדיקה