נת"ע | בלעדי

בורסת השמות נסגרה: המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל נת"ע

בין עשרות השמות שהגישו מועמדות ניתן למצוא את מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, ואת איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר

מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל לשעבר / צילום: שלומי יוסף
מיכאל מייקסנר, מנכ''ל רכבת ישראל לשעבר / צילום: שלומי יוסף

המכרז הכי מעניין בשוק התשתיות - לניהול חברת נת"ע ולהובלת פרויקט המטרו אדיר הממדים - נסגר השבוע, ועשרות הגישו את מועמדותם. בין השמות, כפי שנודעו לגלובס: מיכאל מייקסנר, מנכ"ל רכבת ישראל לשעבר, איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון לשעבר, זוהר זולר, ראש צוות אב לתחבורה בירושלים ומנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר אדון, אינה טוקר, משנה למנכ"ל נת"ע לקו הירוק, וכל אלו מצטרפים ליהודה בר און, מנכ"ל חברת נת"ע לשעבר.

בלעדי | ההתרברבות ומאחורי הקלעים של הנסיעה: "לקחתי את מירי רגב להודו"
בלעדי | התוכניות של מירי רגב: חמש טיסות נוספות בחצי שנה

במשרדי הממשלה ובחברה הביעו שביעות רצון מהיקף המועמדים שניגשו ומהשמות המרשימים שמועמדים לניהול החברה, וזאת חרף האמירות של מ"מ מנהל רשות החברות, ינקי קוינט, שלפיהן לניהול המטרו דרושה חברה ממשלתית חדשה. אמירות אלו מנוגדות לעמדת משרד האוצר וגורמי המקצוע במשרד התחבורה, שסבורים שנת"ע היא שצריכה להוביל את הפרויקט, בהתאם להחלטות ממשלה שכבר התקבלו בעבר והסמיכו את החברה לנהל את הפרויקט.

מה תעשה ועדת האיתור?

ועדת האיתור של נת"ע כפופה לדירקטוריון העצמאי של החברה, בראשות עו"ד מיה ליקוורניק, ולכן בענף סבורים שהאמירות של קוינט מתואמות עם הנהלת משרד התחבורה, שתחת השרה רגב עוינת לדירקטוריון העצמאי. בסופו של דבר מי שתחתום על המינוי היא שרת התחבורה מירי רגב. לכן, מעניין לראות אילו שמות יעלו בהליך, והאם מקצועיות ומצוינות יהיו הערכים שיובילו את ועדת האיתור ויגברו על הפוליטיקה הארגונית והלחצים המופעלים עליה.

הליך נוסף שאמור להסתיים בימים אלו הוא לניהול רשות המטרו - הגוף הממשלתי החדש שיוקם ויהיה אחראי על ניהול הפרויקט מעל החברה המבצעת. ועדת האיתור המליצה על שלושה שמות: צחי דוד, לשעבר סגן הממונה על התקציבים, עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, ואלכס דן, לשעבר משנה למנכ"ל רכבת ישראל.

השניים הראשונים פרשו על רקע התמשכות ההליך שהחל כבר לפני שנה וחצי, ומינהלת המטרו, שתבחר את ראש הרשות, ומורכבת באופן פריטטי מנציגי משרדי האוצר והתחבורה, צפויה לפנות למועמדים שונים כדי להגדיל את ארסנל המועמדים. בין השמות שהמינהלת צפויה לפנות אליהם עלה גם שמו של מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט.