רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 • "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" • נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים
רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

העסקה: שכירת 17 מקומות חניה בבניין שברחוב כנפי נשרים 24 בירושלים, בשכונת גבעת שאול, עם פרוץ המלחמה ועד לסוף שנת 2024. מדובר על הסכמים לשתי תקופות - האחת מ־9 באוקטובר 2023 ועד לסוף מרץ השנה, והשנייה כהארכה לתקופת ההתקשרות הראשונה, מתחילת אפריל ועד לסוף 2024. הסכום הכולל עבור שתי התקופות יחד, הוא 179,010 שקל, כולל מע"מ. ההתקשרות היא בתנאי פטור ממכרז.

אריק מירובסקי, פרשנות | מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה המיקומים שהרוכשים מעדיפים
עסקאות השבוע | שבועיים בלבד על המדף: בכמה נמכר קוטג' עם 6 חדרים באור יהודה?

המחיר לחניה: מדובר בתקופת השכרה לכ־15 חודשים (פחות שמונת הימים הראשונים של חודש אוקטובר 2023), כך שהסכום הכולל משקף מחיר של כ־11,930 שקל לחודש עבור כלל החניות, ו־702 שקל לחודש לכל חניה.

הצורך: מרשות המסים נמסר כי "ההתקשרות נדרשה בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'. למוקד מיסוי מקרקעין בירושלים גויסו באופן מיידי 17 עובדי רשות המסים, שהועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות".

החניון: מדובר בחניון של חברת מבנה נדל"ן, שנמצא מתחת לבניין משרדים בן ארבע קומות שבו עסקים פרטיים ומשרדי ממשלה ועירייה, ובהם גם משרדי מיסוי מקרקעין. בחוות הדעת שהוכנה מצד רשות המסים לטובת ההתקשרות עם מבנה נדל"ן נכתב כי זוהי "החברה היחידה שיכולה לספק מנויי חניה חודשיים לעובדי הרשות, במרחק של עד 300 מטר מהמשרד".

בתגובת הרשות נכתב עוד כי "מדובר בחניון הסמוך למשרד והעובדים הנ"ל נאלצים להעביר חומרים רבים, להגיע ולצאת בשעות שונות ונדרשת עבורם חניה במקום הסמוך ביותר למוקד".

לחברה חניונים בכל הארץ, בשווי כולל של כ־41 מיליון שקל, שמהם היא הכניסה בשנת 2023 סכום של 1.3 מיליון שקל. ה־NOI (הכנסות תפעוליות נטו, לפני ניכוי מסים וריביות) של החברה מחניונים בשנת 2023 עמד על 2.7 מיליון שקל.

המחיר בשוק: על פי דוח ניומארק נת"מ למחצית השנייה של 2023, מחירה הממוצע של חניה בגבעת שאול בירושלים הוא כ־621 שקל לחודש, ללא מע"מ. בתוספת מע"מ מדובר על כ־726 שקל לחודש, מעט יותר מהסכום שמשלמת בממוצע רשות המסים למבנה נדל"ן.

חניה בכל הארץ: נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ. ברשות מציינים כי "במסגרת כלל חוזי השכירות מוקצה לרשות המסים מספר חניות מצומצם, ומשכך הרשות פועלת להסדרת מקומות חניה נוספים, כמובן בהתאם לצורכי היחידות".

ההתקשרות מול חברת מבנה נדל"ן היא עד לסוף השנה, אך במצב העניינים כיום, לא מן הנמנע כי הרשות תזדקק ל־17 העובדים הנוספים גם לתקופה ממושכת יותר.

"אם תהיה דרישה מצד מנהל היחידה, ואם היחידה תמשיך לטפל בתיקים של נזק ישיר/נזק עקיף בשל התמשכות הלחימה, הרשות תפעל להסדרת החניות, על פי הנהלים המקובלים בחוק", נמסר מהרשות.