ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הנשיא ביידן: המחויבת לביטחון ישראל נגד איראן היא יציבה

שלושה מבניו של הנייה חוסלו בתקיפה במחנה הפליטים שאטי • דיווח סעודי: חלפן כספים לבנוני חוסל בידי המוסד בלבנון • המחוסל - מוחמד סרור, שהיה מבוקש בידי המוסד ב-2018, ועבד במוסד פיננסי של חיזבאללה • שר הביטחון גלנט במסר לאיראן: "מי שינסה לתקוף אותנו ייתקל בהגנה חזקה"  • עדכונים בולטים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin
נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

עדכונים בולטים 

22:45 - גורם אמריקני לאל ג'זירה: לא שוללים מתקפה על איראן ביחד עם ישראל

גורם אמריקני לאל-ג'זירה: "הצהרותיו של הנשיא ביידן לגבי הגנה על ישראל מפני איראן לא הגיעו בחלל ריק. ארה"ב תסייע לישראל אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה. נסייע לה ביירוט טילים וכטב"מים אם ישוגרו לעברה. לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל - אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה".

20:50 - ביידן: המחויבת שלנו לביטחון ישראל נגד איראן היא יציבה

נשיא ארה"ב אמר הערב במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן כי התמיכה בביטחון ישראל היא יציבה: "כמו שאמרתי לראש הממשלה נתניהו. המחויבות שלנו לביטחון ישראל אל מול האיומים של איראן ושלוחותיה היא יציבה. נעשה הכל כדי לשמור על בטחון ישראל".

"הייתי מאוד בוטה עם ראש הממשלה והקבינט. היה לנו דיון ארוך והוא הסכים להכניס יותר מזון ותרופות לעזה ולהפחית את מספר הנפגעים", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי הם מחויבים להשבת החטופים וחשף כי "יש הצעה חדשה ועכשיו זה תלוי בחמאס".

20:45 - צה"ל: חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל עדכן הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, שבו שהו מחבלים של חיזבאללה. בנוסף, הותקפה תשתית טרור במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון.

20:10 - צה"ל מאשר: חיסלנו את בניו של הנייה - הם פעילי טרור

17:25 - דיווח: שלושה מילדיו של הנייה חוסלו בעזה

שלושה מילדיו של איסמעיל הנייה ושלושה מנכדיו חוסלו בתקיפה ישראלית ברצועת עזה. זמן קצר לאחר הדיווחים על החיסול, עלה הנייה לשידור חי ברשת אל-ג'זירה והצהיר כי הרג בניו לא ישפיע על דרישות חמאס להפסקת אש. "לא ניכנע לסחטנות של ישראל", אמר. "עמים שנכנעים לא יינצלו. מי שמאמין שפגיעה בבניי תדחוף את חמאס לשנות את עמדתו - הוזה".

לקריאת הכתבה המלאה

17:06 - אזעקות הופעלו בגליל העליון

אזעקות נשמעו במשגב עם, קריית שמונה, בית הלל, כפר יובל, מרגליות, מנרה, מעיין ברוך, כפר גלעדי, מטולה ותל חי מחשש לחדירת כטב"ם. בהמשך התברר שמדובר בהתרעת שווא.

14:50 - שר הביטחון גלנט במסר לאיראן: "מי שינסה לתקוף אותנו ייתקל בהגנה חזקה"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר בסוללת "כיפת ברזל" בצפון הארץ והתייחס לאיום האיראני על ישראל: "מי שינסה לתקוף אותנו ייתקל בהגנה חזקה, ומיד אחר-כך בתגובה עוצמתית בשטחו - אנו מצטיינים בכך שהאויב אף פעם לא יודע מה ההפתעות שאנחנו מכינים לו". 

עוד הוסיף גלנט: "במלחמה הזו אנחנו מותקפים מיותר מזירה אחת, ואתם רואים את זה, מכיוונים שונים. כל אויב שינסה לתקוף אותנו, קודם כל ייענה בהגנה חזקה. אבל אנחנו נדע להגיב מהר מאוד בפעולה התקפית נחרצת אל שטחו של מי שיתקוף את שטחנו, לא משנה איפה זה, בכל המזרח התיכון". 

כך מצליחה איראן להבריח נשק לפלסטינים ביהודה ושומרון
פורסם תזכיר "חוק חבל התקומה": יוצר "מסגרת נורמטיבית" ומציע מעט מאוד צעדים אופרטיביים 
מתמקדת בכטב"ם ומתפוצצת לצידו: הכירו את המערכת שהופעלה לראשונה באילת
דעה | הדה-לגיטימציה לישראל לא תשרוד אחרי המלחמה. הכסף מדבר חזק יותר 
אחרי המהלכים האגרסיביים של ארדואן - זו התגובה של ישראל

14:30 - אף שר לא הגיע לשדולה למען החטופים: "אין פגרה לחטופים, לחיילים ולמשפחות"

השדולה למען החטופים התכנסה היום בכנסת. ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד), שעומדת בראש השדולה יחד עם ח"כ בועז ביסמוט (הליכוד), אמרה בפתח הדיון: "אלה ימים מתוחים מאוד. אני לא יכולה להתחיל לחשוב מה עובר עליכם, כבני משפחות. השמועות על משא-ומתן, על דילים וכל מה שמתרחש ברקע. אני מבקשת לחזק אתכם. זו חצי שנה שאתם בגיהינום הנוראי הזה".

"היה לנו חשוב גם בהתראה קצרה לכנס את השדולה, גם בפגרה' כי אין פגרה למי שבעזה, לחטופים, לחיילים, למשפחות. אנחנו התכנסנו כאן דווקא כדי להצהיר שאין פגרה", הוסיפה ח"כ מירון. לכתבה המלאה ב-N12 

13:59 - אזעקות הופעלו בקריית שמונה והאזור, שיגור אחד יורט בהצלחה

שיגור אחד יורט בהצלחה באזור קריית שמונה, זאת לאחר שהופעלו אזעקות בעיר ובשורת יישובים בסביבה: תל חי, מעיין ברוך, כפר גלעדי וכפר יובל. בנוסף, שברי מיירט נפלו באזור בית הלל. אין נזק או נפגעים.

13:48 - דיווח: חלפן כספים לבנוני חוסל בידי המוסד בלבנון

בערוץ אל-חדת' הסעודי דווח היום כי המוסד חיסל את מוחמד סרור סמוך לביירות. סרור הוא לבנוני מהעיירה בית מרי ששימש כחלפן כספים מאיראן לחמאס, ועל-פי דיווחים גם באתרים לבנונים, הוא נמצא ירוי בווילה ששכר. הוא היה מבוקש בידי המוסד משנת 2018 ועבד במוסד פיננסי של חיזבאללה. לכתבה המלאה ב-N12

13:00 - הפעולה ברצועה נמשכת: מחבלים חוסלו, הושמדו מטרות טרור שונות של חמאס

צה"ל ממשיך לפעול במסדרון נצרים, המפריד בין צפון לדרום רצועת עזה. בימים האחרונים חיסלו הכוחות מחבלים בהיתקלויות ובמארבים. כמו כן, הושמדו עמדת שיגור נ"ט, עמדת שיגור מרגמות, פיר מנהרה ומבני טרור ששימשו את חמאס. באחת התקיפות זוהה מחבל ששיגר ירי תמ"ס לעבר הכוחות, ותוך זמן קצר הוא חוסל באמצעות כלי טיס. 

10:33 - גורם דיפלומטי איראני: ההצעה תמורת ביטול התגובה נגד ישראל

גורם דיפלומטי איראני אמר לעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני כי איראן עדיין מציעה שאם תושג הפסקת אש בעזה, וישראל לא תתקוף את רפיח - היא מוכנה שלא לנקוט בשלב זה כל פעולה נגד ישראל, כדי להפחית את ההסלמה ואת המתיחות, זאת למרות שטרם ניתנה תגובה להצעה זו.

המקור שצוטט טען כי "טהראן הגיעה למסקנה כי ישראל נמצאת בתהליך של יציאה מהמבוי הסתום של עזה על-ידי יצירת משברים חדשים, שבאמצעותם היא מנסה לגרור את איראן ואת ארה"ב לעימות ישיר". 

08:56 - שר החוץ ישראל כ"ץ באיום על איראן

על רקע האיומים של איראן על ישראל, שר החוץ ישראל כ"ץ שלח מסר בפרסית לעלי חמינאי: "אם איראן תתקוף משטחה - ישראל תגיב ותתקוף באיראן". 

08:50 - צה"ל תקף מבנים צבאיים במרכז רצועת עזה ובהם משגרים שבוצעו מהם שיגורים לעבר כוחותינו ולעבר שטח ישראל

דובר צה"ל הודיע כי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל כמה מחבלים במרכז הרצועה ביממה האחרונה. במהלך הפעילות הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות. בנוסף, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות בכמה מרחבים ברצועת עזה ביממה האחרונה, ובהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות בשטח הרצועה. 

08:12 - דיווח: חמאס ינסח הצעה מחדש, דורש לפתור "סוגיות הכרחיות"

בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" מדווחים כי חמאס ניסח מחדש את המתווה שהגיש ב-14 במרץ.  מדובר במתווה בן שלושה שלבים, שבסופו הפסקת אש מלאה והחזרת כל החטופים. לפי הדיווח, חמאס הודיע למתווכות כי הוא לא מעוניין בדיון נוסף, "אלא אם ייפתרו ארבעה נושאים הכרחיים". עיתון לבנוני: הפתרון של ארה"ב לחזרת עקורים לצפון עזה - בידוק של כוח מצרי. לכתבה המלאה ב-N12

02:30 - בריטניה: "לא נעצור את מכירה הנשק לישראל"
שר החוץ הבריטי דייוויד קמרון הודיע כי מדינתו לא תעצור את מכירת הנשק לישראל, זאת לאחר שדווח כי ממשלת בריטניה שוקלת לאסור יצוא נשק לישראל במקרה של מבצע צבאי ברפיח ו"הפרה של החוק הבינלאומי". במסיבת עיתונאים לצד מקבילו האמריקאי אנתוני בלינקן, אמר קמרון כי לאחר שהנושא נבדק משפטית, העמדה של בריטניה לגבי יצוא הנשק לישראל "נשארת ללא שינוי".

01:55 - ביידן בביקורת חריפה על נתניהו: "המדיניות שלו בעזה שגויה, איני מסכים עם גישתו"
נישא ארה"ב ג'ו ביידן בביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא טועה - איני מסכים עם גישתו". את הדברים אמר נשיא ארה"ב בראיון שצולם לפני 5 ימים לרשת Univision המשדרת בשפה הספרדית. בנוסף שיבח ביידן את דבריו של מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, שתקף את נתניהו בחודש שעבר וקרא לישראל ללכת לבחירות.

01:00 - משפחות חטופים נפגשו עם סגנית נשיא ארה"ב: "אנחנו רוצים תוצאות"
בני משפחות חטופים נפגשו בבית הלבן עם סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס. אמו של החטוף הרש גולדברג, רייצ'ל, אמרה בתום המפגש כי השיח "היה פרודקטיבי מאוד". היא הוסיפה כי הם חושבים על כל 133 הנשמות שמוחזקות בעזה, וכי המשפחות רוצות תוצאות.

יונתן דקל חן, אביו של החטוף שגיא דקל חן, הפציר כי יש לחזור לשולחן המשא-ומתן ולהגיע לעסקה, וקרא לחמאס לעשות זאת. "אנחנו מחכים עכשיו, והעולם מחכה לחמאס שיגיד כן", אמר.

23:14 - צה"ל תקף תשתית של צבא סוריה ששימשה את חיזבאללה
צה"ל תקף תשתית של צבא סוריה שהוצבה בשטח המדינה, שממידע מודיעיני עולה כי שימשה את חיזבאללה. במקביל הותקפו מספר עמדות תצפית ותשתית טרור של חיזבאללה בדרום לבנון. במהלך היום כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במרחבים א-דהירה וטיר חרפא שבדרום לבנון. "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל שקורה בשטחו, ולא יאפשר ניסיונות אשר יובילו להתבססות ארגון הטרור חיזבאללה בחזיתו", נמסר מדובר צה"ל.

22:15 - דוברת הבית הלבן: פגישה בנושא רפיח בין ארה"ב לישראל תתקיים בעוד כשבועיים

דוברת הבית הלבן אמרה כי פגישה אישית של גורמים ישראליים ואמריקאים על המבצע המתוכנן ברפיח תתקיים בעוד כשבועיים.

מוקדם יותר אמר שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן כי בידי ארה"ב אין תאריך למבצע ישראלי מתוכנן ברפיח, וכי הדיונים מול ישראל בנוגע לצעדים העתידיים ברצועת עזה נמשכים. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12