ישראל במלחמה | סיקור שוטף

דיווח: איראן העבירה מסר לארה"ב שתגיב באופן ש"לא יוביל להסלמה באזור"

בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחיים כי לדברי מקור המכיר את המודיעין האמריקאי, איראן שואפת להימנע מהסלמה משמעותית באזור • דובר צה"ל: "תקיפה משטח איראן תוכיח שהיא מכוונת להסלמה" • גורם אמריקני אמר לאל ג'זירה: לא שוללים מתקפה על איראן ביחד עם ישראל • צה"ל פתח בפעולה ממוקדת להרחבת פרוזדור נצרים • עדכונים שוטפים

חברי משמרות המהפכה שורפים את דגל ארה''ב ודגל ישראל בטהרן, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl
חברי משמרות המהפכה שורפים את דגל ארה''ב ודגל ישראל בטהרן, בשבוע שעבר / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

עדכונים שוטפים

22:40 - דיווח: איראן העבירה מסר לארה"ב שתגיב באופן ש"לא יוביל להסלמה באזור"

דיווח: איראן העבירה מסר לארה"ב שתגיב באופן ש"לא יוביל להסלמה באזור". לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מקור המכיר את המודיעין האמריקאי אמר כי איראן לא תכוון את מיליציות הפרוקסי שלה בסוריה ובעיראק לעבר כוחות ארה"ב באותן מדינות. לדבריו, איראן שואפת להימנע מהסלמה משמעותית באזור.

22:33 - דיווח בעזה: חוסל מפקד משטרת ג'באליה בביתו בצפון הרצועה

22:17 - גלנט למזכיר ההגנה האמריקני אוסטין: "מתקפה איראנית ישירה תחייב תגובה ישראלית הולמת"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הערב עם מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל לויד אוסטין. מדובר בשיחה השנייה בין השרים בשבוע האחרון. בשיחתם, השניים דנו על ההיערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל, שעלולה להביא להסלמה אזורית. גלנט פרט בפני המזכיר אוסטין את פעולות ההיערכות הישראליות, והדגיש כי ישראל לא תקבל מתקפה איראנית לשטח ישראל.

שר הביטחון הודה למזכיר ההגנה על הידוק שיתוף הפעולה ביו מערכות הביטחון הישראלית והאמריקאית, ובין צה"ל לפיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM). גלנט אמר לאוסטין כי הוא מחויב לביטחון אזרחי ישראל, ולפיכך מתקפה איראנית ישירה לשטח ישראל תחייב תגובה ישראלית הולמת כנגד איראן.

21:10 - עצרת מול מעון רה"מ בעד המשך הלחימה; בתל אביב: מחאה בעד החזרת החטופים

מול מעון ראש הממשלה התכנסו מפגינים לעצרת ובה קראו להמשיך בלחימה ולהיכנס לרפיח עכשיו. לדברי מפגינים, רק הפעלת לחץ על חמאס תסייע בהשבת החטופים. על הבמה נאמו בני משפחות חטופים ומשפחות שכולות של לוחמים שנפלו ב'חרבות ברזל'. בין הארגונים השותפים לארגון העצרת: 'אם תרצו', פורום בוחרים בחיים ותנועת הימין תקומה 2023.

במקביל לעצרת בירושלים, מחאה בתל אביב בהשתתפות משפחות חטופים: "החזרת החטופים והחטופות - עניין של חיים או מוות". מפגינים צעדו בשדרות רוטשילד בתל אביב וקראו לקבינט: "זה רגע גורלי, עסקה עכשיו!"

20:15 - דובר צה"ל: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף

בהצהרה שקיים דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי אמר כי הצבא בדריכות ובמוכנות גבוהה למגוון תרחישים, אך הבהיר: אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בנוסף אמר: "תקיפה משטח איראן תוכיח שהיא מכוונת להסלמה".

19:54 - מטוסי קרב תקפו עמדת תצפית ושלושה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה, שני שיגורים זוהו לאזור רכס רמים

דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו שלושה מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים מיס אל-ג'בל, ירין ואל-חיאם, לצד תצפית צבאית נוספת של הארגון במרחב מרווחין שבדרום לבנון. בנוסף אותרו שני שיגורים לעבר אזור רכס רמים.

15:53 - חוסל מחבל ששימש כפעיל כספים של חמאס ברפיח

צה"ל ושב"כ חיסלו מחבל ששימש כפעיל כספים מרכזי של הזרוע הצבאית של חמאס ברפיח. במקביל, חוסלו מחבלים במרחב סג'עייה.

15:26 - צה"ל חיסל מחבל חיזבאללה בדרום לבנון

חיל האוויר תקף מבנה צבאי במרחב א-דהירה שב דרום לבנון, שבו שהה מחבל חיזבאללה. כוחות שריון ביצע ירי לצורך הסרת איום במרחב טיר חרפא.

13:52 - נתניהו לאנשי הטייסת: "נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לבסיס חיל האוויר תל נוף, שם קיבל סקירה מסגן מפקד הבסיס וממפקד הטייסת על הלחימה. במהלך הביקור אמר: "אנחנו בימים מאתגרים. אנחנו בעיצומה של המלחמה בעזה שנמשכת במלוא עוזה, במקביל אנחנו ממשיכים במאמצים שלא נפסקים כדי להחזיר את חטופינו, אבל אנחנו נערכים גם לתרחישים של אתגרים מזירות אחרות. קבענו עיקרון פשוט - מי שפוגע בנו, אנחנו פוגעים בו. אנחנו נערכים לענות על הצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל גם בהגנה וגם בהתקפה".

12:45 - דובר צה"ל: מספר משאיות הסיוע שייכנסו מדי יום לרצועה יגדל למעל 500

דובר צה"ל דניאל הגרי פרסם סרטון לתקשורת הזרה ובו פירט על הגדלת הסיוע לתושבי הרצועה והשימוש באמצעים שונים לאפשר את כניסתו. לדבריו, מספר המשאיות שיכללו מזון, שתיה, תרופות ועוד וייכנסו מדי יום לעזה יגדל למעל 500.

בלומברג: בארה"ב מעריכים שתקיפה איראנית על מטרות ישראליות תתבצע בקרוב 
צעד ראשון? תשעה יישובים באשכול יכללו בתוכנית מנהלת תקומה 
הרובוט הישראלי המסקרן, והמדינה שמכפילה את תקציב הביטחון 

12:30 - פעילי "צו 9" חוסמים את מעבר ניצנה לתנועת משאיות

לראשונה זה חודש, הצליחו פעילי תנועת צו 9 לחסום את מעבר ניצנה לתנועת משאיות הסיוע והאספקה לחמאס. כוחות משטרה ומג"ב פתחו בניסיונות פינוי של הפעילים מהמקום. 

בתיעוד שהגיע לידי N12 נראים שוטרי מג"ב מרחיקים את אחייניתה של מיה גורן ז"ל, הגננת של ניר עוז שנרצחה וגופתה מוחזקת ברצועה. 

11:00 - דובר צה"ל בהודעה רשמית: פתחנו במבצע ממוקד במרכז הרצועה

דובר צה"ל: אוגדה 162 החלה הלילה במבצע ממוקד במרכז רצועת עזה. עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע הותקפו מהאוויר. חיל הים ביצע מספר תקיפות לעבר מרחב החוף במרכז הרצועה, כסיוע לכוחות שפועלים במרחב.

10:36 - צה"ל פתח בפעולה להרחבת פרוזדור נצרים

כוחות צה"ל החלו לפעול להרחבת פרוזדור נצרים במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. במקביל, בוצעו תקיפות אוויריות מסיביות ופשיטות על אזורים נוספים במחנות המרכז.

10:13 - מטוסי קרב מפטרלים - ומעקב אחר אניות איראניות: כך נערכים לנקמה של טהרן

דריכות שיא בישראל לתגובה של איראן שעשויה לכלול שיגור טילים וכטב"מים משטחה או משטח השלוחות במזרח התיכון. מערך ההגנה האווירית בישראל מעובה כבר שבוע, ושיתוף הפעולה עם מדינות שכנות כחלק מ"פרויקט ההגנה האזורי" במיטבו. לידיעה המלאה ב-N12 

09:18 - בעזה מדווחים: חיל האוויר תקף מבנה במרכז הרצועה

דיווח בעזה: צה"ל תקף מהאוויר דירה באחד ממגדלי א-צאלחי שבצפון נוסיראת, שבמרכז הרצועה. שני הרוגים כתוצאה מהתקיפה.

04:48 - סנטקום: השמדנו 11 כטב"מים ששיגרו החות'ים לים סוף ומפרץ עדן

סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, פרסם כי כוחות אמריקניים הפילו בהצלחה 3 כטב"מים ששוגרו מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן. שניים מהם שוגרו מעל מפרץ עדן ואחד נוסף מעל ים סוף. לא דווח על פצועים או נזק לאוניות סחר או לספינות של ארה"ב והקואליציה. מאוחר יותר, הכוחות השמידו 8 כטב"מים נוספים ששוגרו ע"י החות'ים.

03:04 - בלינקן לגלנט: ארה"ב תעמוד עם ישראל מול כל איום של איראן

שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן ערך שיחה עם שר הביטחון יואב גלנט והבהיר כי ארה"ב תעמוד עם ישראל מול כל איום של איראן ושלוחיה, כך נמסר בהצהרה של משרד החוץ של ארה"ב.

2:25 - בצל הכוננות - מפקד סנטקום ייפגש עם שר הביטחון והרמטכ"ל

הגנרל קורילה ינחת בישראל וייוועד עם גורמי הביטחון הבכירים - על רקע הגברת המוכנות למתקפה איראנית אפשרית. גורם אמריקני: "אם היא תותקף - לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל". שרי החוץ הערבים שוחחו עם מקבילם האיראני לבקשת הבית הלבן להרגעת המצב. לידיעה המלאה ב-N12

01:12 - לופטהאנזה הודיעה על עצירת טיסותיה לטהראן - לפחות עד הבוקר

חברת התעופה הגרמנית הודיעה כי הצעד ננקט בשל המצב במזרח התיכון, כשבמקביל, ברויטרס דווח כי סוכנות הידיעות האיראנית "מהר" ציטטה את שר ההגנה של איראן שאמר שכל הטיסות בטהראן יופסקו הלילה בשל "תרגילים צבאיים". עם זאת, ב"מהר" פרסמו הבהרה שמעולם לא פרסמו ידיעה כזאת.

22:45 - גורם אמריקני לאל ג'זירה: לא שוללים מתקפה על איראן ביחד עם ישראל

גורם אמריקני לאל-ג'זירה: "הצהרותיו של הנשיא ביידן לגבי הגנה על ישראל מפני איראן לא הגיעו בחלל ריק. ארה"ב תסייע לישראל אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה. נסייע לה ביירוט טילים וכטב"מים אם ישוגרו לעברה. לא שוללים מתקפת תגמול משותפת עם ישראל - אם היא תותקף בידי איראן או שלוחיה"

21:59 - דיווח בבלומברג: ארה"ב ובעלות בריתה מאמינות שמתקפות טילים או כטב"מים על ידי איראן ושלוחותיה נגד מטרות צבאיות וממשלתיות בישראל צפויות להתרחש בקרוב

21:50 - ארבעה שיגורים כושלים שזוהו ממרכז עזה - נפלו בשטח הרצועה

20:50 - ביידן: המחויבת שלנו לביטחון ישראל נגד איראן היא יציבה

נשיא ארה"ב אמר הערב במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפן כי התמיכה בביטחון ישראל היא יציבה: "כמו שאמרתי לראש הממשלה נתניהו. המחויבות שלנו לביטחון ישראל אל מול האיומים של איראן ושלוחותיה היא יציבה. נעשה הכל כדי לשמור על בטחון ישראל".

"הייתי מאוד בוטה עם ראש הממשלה והקבינט. היה לנו דיון ארוך והוא הסכים להכניס יותר מזון ותרופות לעזה ולהפחית את מספר הנפגעים", אמר הנשיא. הוא הוסיף כי הם מחויבים להשבת החטופים וחשף כי "יש הצעה חדשה ועכשיו זה תלוי בחמאס".

20:45 - צה"ל: חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל עדכן הערב כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב, שבו שהו מחבלים של חיזבאללה. בנוסף, הותקפה תשתית טרור במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון.

פורסם לראשונה ב-N12