ההכנות לתקיפה האיראנית נגד ישראל חוצות יבשות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: לופטהנזה מבטלת טיסות לאיראן בגלל סיבות ביטחוניות, ראיון בכיר חמאס מעורר ביקורת בדנמרק והאימוג'י שגרר את אפל לתוך הסכסוך הישראלי-פלסטיני • כותרות העיתונים בעולם 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

"ניצחון של הטרוריסטים": האם גם המדינה הזו תפנה גב לישראל? 
לחרם של ארדואן יש כבר מסלול עוקף. כך הוא עובד 

1בגרמניה תוהים מדוע לופטהנזה הכריזה ברגע האחרון על ביטול טיסות לאיראן

ההחלטה של חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה אתמול לבטל את טיסותיה לטהרן מעוררת עניין לא רק בישראל, אלא גם בגרמניה; כך מדווח הבוקר העיתון הגרמני די ולט. לפי הדיווח, החברה הגרמנית הודיעה אתמול ברגע האחרון על ביטול כל הטיסות שלה לטהרן עד ליום חמישי, ה-11 באפריל (כולל). לפי בדיקת גלובס, גם טיסות לופטהנזה ביום שבת הקרוב בוטלו.

החברה נימקה את המהלך ב"סיבות ביטחוניות", והעיתון ציין כי סוכנות הידיעות האיראנית MEHR הודיעה כי החל מ-23:30 (זמן ישראל) אמש המרחב האווירי מעל טהרן יהיה "סגור לתנועה אווירית" בשל תרגילים צבאיים. כמה דקות לאחר הפרסום מחקה הסוכנות את הידיעה. העיתון מציין את המתח הגואה בין ישראל לאיראן בימים האחרונים, ואת ההערכה האמריקאית כי טהרן תגיב בקרוב לחיסול שביצעה ישראל בסוריה.

מתוך די ולט. לקריאת הכתבה המלאה.

2בכיר חמאס בראיון לטלוויזיה הדנית: מודה לתושבי דנמרק על כל מה שהם עושים

אוסמה חמדן, אחד מבכירי חמאס, העניק ראיון ארוך לכתב רשת TV2 הדנית, בו הוא משבח את ההפגנות נגד ישראל במדינה, מסרב לקחת אחריות על גורל החטופים ומאשים את ישראל באירועי ה-7 באוקטובר. "אני מעריך את כל מה שהתושבים בדנמרק עושים כדי לתמוך במאבק הפלסטיני ובפלסטינים. זה יוצא מגדר הרגיל", אמר חמדן בראיון, שעורר ביקורת במדינה בין היתר על עצם הבמה שהוענקה לו.

במהלך הראיון אמר כי הסיסמה המושמעת בהפגנות לגבי "פלסטין חופשית מהירדן עד הים" משמעה כי יהודים יוכלו לחיות במדינה בשליטה פלסטינית בשטח זה, אך כי "על ישראל לחדול מלהתקיים". כשנשאל על ידי המראיין אם מדינה כזו תהיה דמוקרטית עם זכויות שוות לכולם אמר כי "אינו רוצה לענות על כך". הוא הוסיף כי מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר סייעה להשיב את הנושא הפלסטיני לראש סדר היום העולמי, ולכן היא הצלחה.

מאת רסמוס טנטהולט, מתוך TV2, לקריאת הכתבה המלאה.

3תלונות נגד אפל על הצגת דגל פלסטין כאשר המשתמשים כותבים ירושלים

חברת אפל מצאה את עצמה במרכז טענות להתערבות פוליטית בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בעקבות עדכון בהגדרות האימוג'ים במערכת ההפעלה החדשה שלה; כך מדווח הבוקר הדיילי מייל. לפי הדיווח, משתמשים פרו-ישראלים ויהודים התלוננו כי במערכת החדשה, כאשר המשתמש כותב Jerusalem, הסמלון האוטומטי המוצע לו הוא דגל פלסטין. זאת, בדומה לדגל בריטניה שצץ כאשר המשתמשים כותבים London.

החברה האמריקאית אמרה בתגובה לתלונה של פעילה בריטית בתחום זיכרון השואה, שצייצה על הנושא ברשת X (לשעבר טוויטר), כי מדובר ב"באג" וכי הוא יתוקן במערכת ההפעלה הבאה של החברה. לפי הדיווח, לא ברור אם הבאג קיים בכל העדכונים של מערכת ההפעלה החדשה של אפל ברחבי העולם, או בבריטניה בלבד.

מאת מתיו לודג'. מתוך הדיילי מייל. לקריאת הכתבה המלאה.

4ראש ממשלת ספרד שוב נגד ישראל

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז, שנקט קו ביקורתי מאוד כלפי ישראל מראשית המלחמה בעזה, גינה השבוע במלים חריפות את "התגובה הבלתי-מידתית של ישראל" במלחמה בעזה, ואמר כי היא "מסכנת את שלום העולם". כך מדווחת סוכנות הידיעות הצרפתית ממדריד.

סנצ'ז, העומד בראש המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בספרד, הודיע על כוונתו להכיר במדינה פלסטינית באופן חד-צדדי "כבר בחודשים הקרובים". לפי הערכות, ייתכן כי הדבר ייעשה עד יולי הקרוב, בנימוק ש"הדבר יסייע לפתרון ארוך טווח למתחים במזרח התיכון". כמה מדינות באיחוד האירופי כבר הכירו במדינה פלסטינית, אך ספרד עשויה להיות הגדולה מביניהן.

מאת AFP. לקריאת הכתבה המלאה.