הפרישה קרובה מתמיד: מנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב הפתיע את השווקים

"לוח הזמנים הוא כבר לא חמש שנים", הפתיע המנכ"ל הוותיק של ג'יי.פי מורגן ג'יימי דיימון את משתתפי פגישת המשקיעים השנתית • דיימון צפוי להשאר בבנק כיו"ר ומחליפו יגיע ככל הנראה מתוך הבנק • דיימון בן ה-68 מנהל את הבנק כ-20 שנה, ומניית הבנק השיאה בתקופתו 700%

ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'י.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler
ג'יימי דיימון, מנכ''ל ג'י.פי מורגן / צילום: Associated Press, Michel Euler

דומה שימיו של ג'יימי דיימון כמנכ"ל ג'יי.פי מורגן ספורים, אם כי לא ידוע כמה בדיוק. 

בתשובה לשאלה שנשאל אתמול בקשר לזהות היורש שלו בתפקיד, דיימון ענה שנותרו לו פחות מחמש שנים נוספות. תשובתו גרמה להרמת גבות, כי בעבר אמר לא פעם שהוא יסיים את תפקידו בעוד חמש שנים.

למנכ"ל הבנק הגדול בארה"ב יש אזהרה חמורה לכלכלה  
ניתוח | מפחדים מהתיקון? המחקרים שבדקו מה קורה כשמשקיעים במדד S&P 500 בשיא 

"זה כבר לא חמש שנים", הוא אמר בפגישת המשקיעים השנתית שנערכה במטה הבנק בניו יורק. חוסר הוודאות לגבי תזמון הפרישה של דיימון הפכה לשאלה הכי נשאלת בין המשקיעים והאנליסטים שנכחו בפגישה.

מזה שני עשורים (החל מ-2005), הפך דיימון בן ה-68 את הבנק לגדול בארה"ב בנכסים מנוהלים, בשווי שוק ובכמה מידות נוספות. ועדיין, דיימון הוסיף אתמול ואמר: "יש לי את האנרגיה שתמיד הייתה לי". 

מניית הבנק השיאה בתקופתו כ-700%, כולל תשואת דיבידנדים, בעוד תשואת מדד S&P 500 הייתה באותה תקופה כ-500%. 

"ההחלטה על התזמון המדויק תהיה בידי מועצת המנהלים", אמר דיימון, וייעץ למשקיעים ולאנליסטים להביט סביב ולנחש מי יחליפו. רשימת המועמדים המצומצמת כוללת את מריאן לייק, מנכ"לית בנק הצרכנות של ג'יי.פי מורגן וג'ניפר פיפסזאק, מנהלת משותפת של הבנק המסחרי ובנק ההשקעות, השתיים מונו אך בינואר השנה. אם ידרש למחליף מיידי, דניאל פינטו נשיא ומנהל התפעול הראשי של הבנק, יחליפו. 

"אנחנו בתנועה מתמדת, מזיזים אנשים כל הזמן", אמר דיימון. אפילו כשייפרד מתפקידו, דיימון יישאר כנראה כיו"ר הבנק, נמסר מהחברה.