נתוני סטארט-אפ ניישן סנטרל חושפים אילו חברות הכי מעניינות משקיעים

אלירן אלימלך, סמנכ"ל פיתוח ב-SNC: "רוב ההשקעות - ב-AI ופארמה"

אלירן אלימלך, סמנכ''ל פיתוח ב–SNC / צילום: כדיה לוי
אלירן אלימלך, סמנכ''ל פיתוח ב–SNC / צילום: כדיה לוי

"מאז 7.10, אנחנו רואים שתעשיית ההייטק הישראלית עדיין מספקת את הסחורה, למרות הכול, הבהיר אלירן אלימלך, סמנכ"ל פיתוח אקוסיסטם בסטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC), בכנס חדשנות בבריאות של נוברטיס, ובתוך זה הוא הדגיש את המקום של חברות הביומד המקומיות. "מתחילת המלחמה גויסו 2.5 מיליארד דולר ב-176 סבבי גיוס, ובוצעו מיזוגים ורכישות בשווי 3.5 מיליארד דולר, 39 מההשקעות הללו היו בתחום הבריאות, לעומת 32 בסייבר ו-36 באנטרפרייז ו-IT".

אמנם נתוני SNC לסיכום הרבעון הראשון מראים שהסכומים האבסולוטיים שהושקעו בחברות מדעי החיים הישראליות הפרטיות הוא החלש ביותר מאז תחילת איסוף הנתונים ב-2018, אך המספרים מעידים שגם בסקטור הזה יש פעילות.

אלימלך ציין שיש כיום 1,600 חברות מדעי החיים בישראל, והן 20% מסקטור ההייטק. לדבריו, במהלך 2023, גויסו 7 מיליארד דולר מקרנות ומחברות להשקעה בחברות טק בתחום הבריאות, ו-8 מיליארד אם מביאים בחשבון גם את החברות הציבוריות. "הגיוסים המשמעותיים ביותר היו לחברות המערבות אלמנט של בינה מלאכותית או למידת מכונה, ובמקום השני חברות פיתוח תרופות".

אלימלך חשף בכנס גם אילו חברות בסקטור מדעי החיים חיפשו המשקיעים לעתים קרובות ביותר באתר SNC. הוא מנה חמש חברות שהמשקיעים עוקבים אחריהן: Sweetch שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שמעודדת שינוי התנהגותי של חולים כרוניים, Cytoreason שמפתחת מודלים ממוחשבים לניבוי הצלחה של טיפולים ותרופות, NucleAI שפיתחה שיטה לחזות איזו תרופה לטיפול בסרטן תהיה היעילה ביותר בחולה מסוים, Lumen שפיתחה מכשיר למדידת המטבוליזם שלנו, ו-Tytocare שפיתחה כלים לאבחון מרחוק.

***גילוי מלא: סיקור הכנס נעשה בשיתוף בין נוברטיס לגלובס על פי שיקולי עריכה ועניין לקוראי גלובס. הכנס נערך בשיתוף קרן aMoon וסטארט-אפ ניישן סנטרל