הבית מ'שכחו אותי בבית' חוזר לשוק אחרי 12 שנים

המוכרים מבקשים 5.25 מיליון דולר, לאחר שב-2012 ששילמו כ-1.5 מיליון דולר עבור הבית שבאזור שיקגו

הבית מהסרט שכחו אותי בבית / צילום: Shutterstock, Sharon Wildie
הבית מהסרט שכחו אותי בבית / צילום: Shutterstock, Sharon Wildie

כשטים וטרישה ג'ונסון שומעים מדי פעם צעקה מחוץ לביתם באזור שיקגו, הם לא נבהלים.

הבית שלהם שבווינטקה, אילנוי - הבנוי לבנים אדומות בסגנון ג'ורג'יאני - מפורסם בתור ביתו של קווין מקאליסטר, בסרט 'שכחו אותי בבית', ומעריצים עוצרים לעתים קרובות כדי לצלם תמונות או לשחזר את סצינות המפתח של הסרט. "לפעמים נשמע את הצרחה של קווין", אמרה טרישה, בת 51, שחושבת שמעריצי הסרט מביאים "אנרגיה שמחה" לבית. "זה מאוד מהנה לראות אנשים נרגשים, רק מלראות את הבית שלי".

הצניחה בשוק המשרדים מגיעה למגדל של טראמפ בוול סטריט
עשיר, נאמן ונאה: המועמד הלא מוכר שמיועד לתפקיד סגן הנשיא של טראמפ 

כעת יש לאוהבי 'שכחו אותי בבית' הזדמנות לרכוש את הנכס. משפחת ג'ונסון מוציאה את הבית לשוק 12 שנים אחרי שנרכש. המחיר המבוקש הוא 5.25 מיליון דולר, תוספת מכובדת על ה-1.5 מיליון דולר ששילמו טרישה וטים, שותף בחברת רואי חשבון, ב-2012, לפי רישומי נכסים. בני הזוג שיפצו את הבית מחדש, אם כי נותרו כמה אלמנטים שהופיעו בסרט.

ווינטקה היא קהילה אמידה על החוף הצפוני של אגם מישיגן, כ-20 מייל צפונית לשיקגו. הבית, שנבנה בשנות ה-20 של המאה ה-20, כולל חמישה חדרי שינה והוא ממוקם על כחצי דונם של אדמה. יש לו שטח כולל של כ-5,700 רגל מרובע, כולל מרתף מוגמר.

בית החלומות

בזמן שחיפשה בית בחוף הצפוני, טרישה סיפרה לבעלה שהיא חולמת להיות הבעלים של בית גאורגי בעל לבנים אדומות כמו זה שבסרט 'שכחו אותי בבית'. "באותו זמן, אף אחד מאיתנו לא ידע שזה באילינוי, ובטח לא ידענו שהוא נמצא באחת הערים ששקלנו לגור בהן", אמרה. "גילינו שהוא נמצא בווינטקה כשהסוכן שלנו הוסיף אותו לרשימת הבתים לביקור".

טרישה אהבה את הסגנון של הבית ואת החצר הגדולה. 'זו הייתה תמונת החלומות שלי', היא אמרה.

כשהם רכשו את הבית, לדבריה, כבר הוסרו ממנו חלק מהפרטים שנראו בסרט מ-1990, שבו מככב מקאוליי קולקין כילד בן 8 שנותר מאחור כשמשפחתו נוסעת לצרפת לחג המולד. הם עשו שיפוץ גדול כארבע שנים לאחר רכישת הבית, הרחיבו את המרתף והוסיפו חלל קולנוע ביתי ומגרש ספורט. הם גם שינו כמה חלקים בבית, ובנו מרפסת חדשה עם אח דו-צדדי.

אבל בני הזוג ג'ונסון דאגו להשאיר בבית תכונות שהופיעו באופן בולט בסרט, כמו דלת הכניסה וגרם המדרגות המרכזי שעליו קווין מחליק. "זה היה בסרט וזה קטע קלאסי", אמרה. "לא רצינו להוציא את זה או לגעת בזה בשום צורה".

לחלל הקולנוע הביתי שבעה מושבים מותאמים אישית ואזור בר. טרישה אמרה כי אחייניתה - וקבוצה גדולה מחבריה והוריהם - הגיעו לצפות ב'שכחו אותי בבית' בקולנוע הביתי שלהם. "כמובן שאחר כך, הם עשו תמונות על גרם המדרגות ומחוץ", אמרה. לפני כמה שנים בנו בני הזוג ג'ונסון דגם לגו של הבית, המוצג בחלל הקולנוע יחד עם דמות לגו גדולה של קווין מהסרט. "חברת לגו הציעה לנו אותם, והסכמנו", אמרה. הם מתכננים להשאיר את שניהם עבור הבעלים הבאים של הבית.

מחסור בבתי יוקרה

בני הזוג ג'ונסון מאוד אוהבים את הבית שלהם, אבל הם בחרו למכור אותו כי הם חושבים שזה זמן טוב לעשות זאת בהתבסס על תנאי השוק הנוכחיים, אמרה טרישה. ווינטקה, כמו שווקי דיור יוקרה רבים אחרים ברחבי ארה"ב, חווה מחסור בבתים פנויים למכירה, אמרה קייטי מור מ-Coldwell Banker Realty, שמשווקת את הנכס עם עמיתה דאון מק'קנה. "בכל שנה נראה שיש לנו יותר קונים שמחפשים, והמלאי כל כך דל", אמרה מור. באפריל, מחיר המכירה הטיפוסי בווינטקה היה בסביבות 1.4 מיליון דולר, שהצביע על ירידה של 4% משנה לשנה, על פי נתוני Redfin.

בעבר, הבתים לאורך אגם מישיגן היו היקרים ביותר בווינטקה, אמרה מור. אבל המחירים עולים גם עבור בתים שאינם עומדים ישירות מול האגם. "אני מתמודדת כרגע עם הצעות מרובות על בית של 4 מיליון דולר, וזה הופך יותר ויותר נפוץ", אמרה.