תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לצלוח את אתגר הטיפול בהורה מבוגר

החיים משתנים כאשר אנו נדרשים לדאוג להורה שהופך לפתע תלוי בנו • חלקנו כבר בעלי משפחה גרעינית משלנו – ואנו מוצאים עצמנו באמצע החיים מתמודדים עם משבר רגשי, חילוקי דעות בין האחים על אופן הטיפול, צורך ניהול וחלוקת זמן מחדש, ולעיתים התנגדות מצד ההורה באשר לטיפול בו • לימור אוזילבסקי, מנכ"לית מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים, מסבירה כיצד להתמודד באופן מיטבי עם המצב החדש שנכפה על המשפחה

צילום: סוכנות טייק טו בע''מ
צילום: סוכנות טייק טו בע''מ

הכתבה בשיתוף מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים

החיים שבריריים ויכולים להשתנות באחת כאשר הורים, שעד כה היו עצמאים, לפתע זקוקים לטיפול ולסיוע. על אף שלאיש מאיתנו לא קל לחשוב על הזמן שבו הורינו, שבעבר דאגו לנו, יהפכו להיות תלויים בעזרה, הרי שכדאי להבין שיום אחד, כדרכו של עולם - זה יקרה. ההבנה שההורים הולכים ומזדקנים ונדרשים לסיוע היא חלק מגלגל החיים, תהליך טבעי שמביאה איתה הזקנה. עם כל הקושי הכרוך בדבר, יש מה לעשות על מנת להטיב עם רווחת ההורה ולשמור על מארג קשרים משפחתי תקין גם בסיטואציה החדשה.

לימור אוזילבסקי, מנכ"לית מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים, מבינה היטב את האתגרים שבני משפחה חווים כאשר תפקידים משתנים והילדים נדרשים לדאוג להוריהם באמצע החיים. היא מתארת זאת כ"מצב שמעורר תחילה תחושת בהלה ואי וודאות, זהו משבר לכל הצדדים המעורבים - המבוגר וילדיו. מלבד הצורך הפיזי בטיפול, יש גם מצבים רגשיים קשים הפוקדים את אותם הילדים שהוריהם סייעו להם בעבר - וכעת התפקידים התחלפו".

לדבריה, קשה להפנים את העובדה שלפתע, אתה הילד - צריך לטפל בהורה שלך - מי שדאג לך כל השנים ורגשי האשם שצפים הם חלק טבעי מכך". היא ממשילה את המצב להחלטה של הורים בתום חופשת לידה: "הורה שמסיים חופשת לידה צריך להחליט האם להאריך את החופשה על חשבון החזרה לעבודה או למצוא מסגרת לילד, כל החלטה שתתקבל כמעט תמיד מלווה ברגשי אשם. אותו הדבר גם בהחלטה על הטיפול בהורה: האם ניתן למישהו זר לעשות זאת או שניקח על עצמנו את המשימה. ואם נעשה בעצמנו, האם יש לנו את הזמן הפנוי והאם בכלל אנחנו רוצים לשנות את היחסים שהיו לנו עד כה עם ההורים ובאחת להפוך למטפלים שלהם על כל הנלווה לכך".

אוזילבסקי מדגישה כי במתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים, מתוך ניסיון עתיר שנים, מודעים למצב הרגיש ולכן הלך הרוח והפתרון שמציעה החברה - הוא לא להחליף את הילדים ואת בני המשפחה אלא לפעול ביחד איתם בשקיפות מלאה. בנוסף, בחברה רואים בעזרה פונקציונאלית הכוללת טיפול אישי, סיוע בקניות ובמטלות הבית, אפשרות להעניק לילדים ולהוריהם פנאי לזמן איכות מסוג אחר, שאינו סביב המטלות הטיפוליות; זמן לאהוב ולבלות ביחד, ליצור חוויות וזיכרונות. "המטרה שלנו היא לשמש כשותפים המאפשרים להורים והילדים לקיים קשר משפחתי טוב ולסייע לקשישים לחיות בכבוד בביתם, להזדקן במקום המוכר והאהוב, תוך התבססות על מעגל התמיכה המשפחתי הקיים".

לחבר את העובדים לייעוד של החברה

חברת "מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים" נוסדה בשנת 1987 כחברת הסיעוד הפרטית הראשונה בארץ על ידי רינה רמות. במרוצת השנים התפתחה החברה והיום היא מציעה את שירותיה לאלפי קשישים, תוך פעילות של 32 סניפים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום.

"החזון המרכזי שלנו", כך אומרת אוזילבסקי, "הוא כאמור להעניק טיפול מסור בבית הלקוח ולשפר את איכות החיים שלו ושל בני משפחתו. מרבית הלקוחות שלנו הינם מבוגרים בני הגיל השלישי הזקוקים לעזרה בביצוע משימות שונות - צרכים פונקציונליים, מתן תרופות, קניות, מטלות בבית וכדומה. לכן, מאוד חשובה ההידברות ההדדית בין כל הנפשות הפועלות - הקשישים, ילדיהם ואנשי המקצוע שלנו. אנו מאמינים בשקיפות והבנה כי לכל קשיש נדרשת תכנית טיפול אישית המותאמת לו הנגזרת ממצבו האישי, הסביבתי, תחומי עניין ועוד. אנחנו מאמינים שבשותפות מלאה, כאשר אנו נעניק את הטיפול המסור להורה - לבני משפחתו יהיה את הפנאי לייצר עימו רגעים וחוויות טובות ונעימות כמשאלת ליבו לעת זקנה".

"כדי לאפשר טיפול איכותי ללקוחות - אנו מקפידים לייצר לצוותי העובדים בארגון סביבת עבודה תומכת ומכילה. משום כך, אנחנו משקיעים בהכשרות מקצועיות, הדרכות והיכרות אישית עם העובדים שלנו, במטרה להבטיח שירות אישי, מקצועי ויחס חם לקשישים ובני משפחתם. כל זאת תוך חיבור של העובדים לייעוד הערכי והמשמעותי שלנו בחיי הקשישים הרבים והענקת תחושה של בית ומשמעות בקרב הצוותים. אנו מקפידים להיות שם עבור הלקוחות והעובדים כאחד בשוטף ובוודאי בימי חירום כמו שידענו לאחר טבח השבעה באוקטובר. החברה פועלת בכל הארץ, ונתח גדול מהלקוחות שלנו הם תושבי הדרום והעוטף. בדומה לשגרה, גם בעתות משבר אנו נמצאים עבור הקשישים והמטפלות על בסיס יום יומי ונותנים מענה לכל עניין אליו הם נדרשים, לדוגמה בתקופת המלחמה - בצענו שיחות אישיות על בסיס יום-יומי, ביקורים מעבר לשעות הפעילות, חלוקת סלי מזון ועוד".

להגיע להחלטה משותפת

מגוון השירותים שהחברה מספקת כולל סיוע אישי בבית, מוקד שירות פעיל 24 שעות ביממה, השגחה על חולים במרכזים רפואיים, וכן שירות מקצועי בהעסקת עובדים זרים לטיפול כוללני בקשישים הזקוקים להשגחה צמודה. אוזילבסקי מוסיפה כי "תודעת השירות אצלנו מאוד גבוהה, לרבות ביצוע סקרים באופן שוטף לטובת שיפור איכות השירות והיכרות עם השטח, וחשוב לנו ללוות ולסייע גם בהתמודדות עם חסמים שונים".

כאשר מדובר על חסמים, אוזילבסקי מציינת קשיים הקשורים בקונפליקטים בין משפחתיים. "אין ספק שטיפול בהורה מבוגר יוצר מתח, חילוקי דעות בין האחים לגבי אופן הטיפול או קושי לחלק את הנטל בין בני המשפחה. לכן, חשוב לשבת ולחשוב ביחד איך מקלים על ההורה - כל ילד בדרך שלו - וגם להגיע להחלטה משותפת בדבר סיוע מקצועי שמקובל על כל המעורבים מתוך מטרה משותפת: להטיב עם רווחתו של הקשיש לעת זקנה".

בנוסף, היא מרחיבה כי ההתנגדות עשויה להגיע גם מהמבוגרים עצמם - "ישנם מבוגרים שלא מודעים או לא השלימו עדיין עם הצורך שלהם בעזרה ועשויים להקשות על קבלת הסיוע. התפקיד שלנו ביחד עם הילדים הוא למצוא את עמק השווה, כי אי אפשר לכפות טיפול. אני ממליצה לילדים להקשיב להורה ולא להחליט עבורו, וביחד איתנו להכין תוכנית טיפול מותאמת אישית שנכונה לכל הצדדים ולבצע תיאום ציפיות לפני תחילת הטיפול. כך אפשר לגשר על פערים וגם להגיע לשביעות הרצון הגבוהה ביותר".

לפרטים נוספים על חברת מתן שירותי בריאות וסיעוד מתקדמים הקליקו>>