היא מונתה למנכ"לית חברה דרך לינקדאין, ולא בפעם הראשונה

בתחילת הדרך אמרו לה שהיא לא מבינה כלום בתוכנה • היום היא ספקית טכנולוגיה מובילה של צה"ל: "אם נפתח באג קטן אנחנו מיד מתנפלים עליו. אני גם ישנה עם טלפון פתוח, ואם צריך - מעירים אותי" • שיחה קצרה עם לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין

לימור אפיק, מנכ''לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין / צילום: אלישר
לימור אפיק, מנכ''לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין / צילום: אלישר

אישי: בת 54, נשואה + 2 (ונכדה), גרה בתל אביב
מקצועי: מנכ"לית רד האט ישראל, יוון וקפריסין

ילדות ומשפחה: נולדתי בחולון לאבא קבלן ואמא שהייתה עקרת בית, אבל מאוד צבעונית ועצמאית. יש לי שתי אחיות גדולות ממני ב־11 ובתשע שנים, כך שגדלתי כבת זקונים מפונקת. כנערה הייתי בעיקר בצופים ובשיעורי מחול. אבא שלי רק התחנן רק שאסיים תיכון בממוצע סביר - וכך היה.

פורטפוליו | הוא התחיל כנהג לימוזינה ופועל בניין. היום חברת הסייבר שהוא מנהל בדרך להנפקה
פורטפוליו | המנכ"ל שהתחיל כמוכר פרוזן יוגורט: "לחזור מביקור בסין זה כמו לחזור מהעתיד"
פורטפוליו | הילד שמכר קרח בנתניה הוא היום מנהל בכיר בחברה הלוהטת בעולם. כך הוא עשה זאת

צבא: הייתי אחראית באגף משאבי אנוש של משרד הביטחון על סינון ראשוני למועמדים. זה היה שירות נחמד, שהשאיר לי הרבה זמן לעיסוקים נוספים כמו פרויקט פר"ח ועבודה ראשונה.

דן פנורמה: התחלתי כמלצרית לובי בגיל 18, במהלך השירות הצבאי. בסוף הערב הראשון, בשיא העונה באוגוסט, היו לי יבלות ברגליים ולא חשבתי שאמשיך, אבל אחרי שלושה חודשים קודמתי לאחראית משמרת. המשכתי לעבוד שם עוד שש שנים, שבהן גם השלמתי תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה בבר אילן. סיימתי את הפרק שלי שם כסגנית מנהלת המכירות של המלון.

ג'ון ברייס: גיסי, שהיה בצוות ההקמה של ג'ון ברייס הדרכה, הציע לי להצטרף כעובדת השביעית של החברה. לקחתי קורס ניהול מערכות במשך כמעט שנה ונשארתי שבע שנים, בהן עברתי עם ג'ון ברייס מיזוגים ורכישות וקודמתי לסמנכ"לית מכירות. זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי ממש שותפה להקמה של עסק מאפס. ניהלתי שם עשרות אנשים וצברתי ניסיון. אחרי שהחברה נמכרה למטריקס התחלתי לחפש את האתגר הבא".

המסלול בהייטק: משם עברתי לחברת טקסום. בהתחלה אמרו לי שם 'את לא מבינה כלום בבדיקות תוכנה '. אחרי חצי שנה קודמתי לסמנכ"לית המכירות ואחרי ארבע שנים הציעו לי לנהל את החברה, אבל סירבתי, זה לא עניין אותי. משם המשכתי לחברת התוכנה מרקורי. בהתחלה לא היה ברור לי ולהם מה אעשה שם, אבל אחרי שנה כבר מוניתי למנהלת הפן העסקי בישראל. היה לי כל כך כיף, עד היום יש לי חברים משם, אבל לצערי החברה נמכרה ל־HP, שהייתה גדולה מדי ולא התאימה לי.

יזמות ראשונה: בשלב הבא הוצע לי להקים חברת הדרכה בתחומי ה־ERP (עיבוד נתונים) וה־CRM (ניהול קשרי לקוחות) - ונעניתי לאתגר. הקמנו את סמארט, ניהלתי כ־300 עובדים, אבל היזם הסתבך בחובות והחברה נמכרה לג'ון ברייס.

ServiceNow: מנכ"ל הפעילות האירופית של החברה האמריקאית ServiceNow, שמספקת פתרונות תוכנה מבוססי ענן לניהול תהליכי עבודה בארגונים, עבד מולי במרקורי. הוא פנה אליי בלינקדאין והציע לי להקים ולנהל את הסניף בישראל. עברתי שם שמונה שנים וחצי, וכשעזבתי כבר היו 250 עובדים בארץ.

רד האט: פנו אליי ביולי 2019, דרך לינקדאין, והציעו שאהיה Country Manager של רד האט בישראל, יוון וקפריסין. לקח קצת זמן עד שעניתי, אבל בסוף הסכמתי ומאז אני פה. החברה, שנמכרה ב־2018 ל־IBM, היא ספקית מובילה של פתרונות קוד פתוח ארגוניים, ויש לה כ-20 אלף עובדים.

נכנסתי לנהל את הפעילות העסקית של רד האט בישראל בינואר 2020, שלושה שבועות לפני התפרצות הקורונה. זה היה עיתוי איום ונורא. עם זאת, כיום יש לנו מאות עובדים בארץ (החברה לא מוסרת נתונים מדויקים - ד"א) ובארבע השנים שבהן אני פה צמחנו בכ-400% במכירות.

היוונים והקפריסאים מדהימים, דומים לנו מאוד במנטליות וקל מאוד לנהל אותם. הם מדברים בגובה העיניים ומתחברים לכל מה שאנחנו עושים.

המוצר: רד האט לוקחת פתרונות ופיתוחי קוד פתוח ואורזת אותם בחבילה שארגונים יכולים להשתמש בה ללא סיכון. אנחנו מספקים להם מוצר בדוק ומוכן לשימוש ארגוני, ששם אותם בחזית הטכנולוגית של הפיתוח, מבלי לאלץ אותם לגשת ישירות לקהילות המפתחים.

הלקוחות: אנחנו עובדים בעיקר עם ארגונים גדולים. הלקוח הכי גדול הוא צה"ל, בעיקר בתחום המודיעין, אבל אסור לי לפרט. אנחנו עובדים גם עם השוק הפיננסי, עם הגופים הגדולים ביותר בתחום הבריאות ועם חברות הייטק גדולות כמו צ'ק פוינט.

תומכת לחימה: מתחילת המלחמה הצבא מנוהל ברמת התמיכה הכי גבוהה שיש מבחינתנו. אם נפתח באג קטן מיד מתנפלים עליו ברמות מטורפות, לא נותנים להם להישאר שנייה בלי תמיכה. אני גם ישנה עם טלפון פתוח, ואם צריך - מעירים אותי.

מבט לעתיד: נכון להיום מעניין וכיף לי. אנחנו בצמיחה ונמצאים בדיוק איפה שהשוק צריך. אני בשיא העשייה וזה המקום הכי טוב להיות בו.