פאגאיה מפטרת 100 עובדים, מעל 14% מכוח האדם שלה

החברה מבקשת לשים דגש רב יותר על צמיחה במכירות וחיסכון בעלויות • יריב חסר, מנהל את הפעילות בישראל, צפוי לעזוב • זהו סבב הפיטורים השני של החברה בשנה וחצי האחרונות

מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי
מייסדי פאגאיה - מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי, גל קרובינר / צילום: ענבל מרמרי

חברת הפינטק פאגאיה  מפטרת מעל 100 עובדים בישראל ובארה"ב. בסוף 2023 החברה העסיקה 712 עובדים, מתוכם 433 בישראל, כך שהפיטורים הם של מעל 14% מעובדיה.

פאגאיה השלימה גיוס חוב בהיקף של 280 מיליון דולר  
החתמים נבחרו: החברה הישראלית שמתקרבת בצעדי ענק להנפקה בנאסד"ק 

פאגאיה מספקת פלטפורמה טכנולוגית שמסייעת לגופים פיננסיים להקצות אשראי בצורה מדויקת יותר. החברה מנוהלת על-ידי גל קרובינר, שהקים אותה עם אביטל פרדו ויהב יולזרי, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 788 מיליון דולר.

המהלך הנוכחי הוא חלק משינוי ארגוני שבמסגרתו החברה תשים דגש רב יותר על מכירות וצמיחה, והחיסכון בעלויות כתוצאה מפיטורי העובדים עשוי להוביל את החברה לעדכן את תחזית הרווח שלה על בסיס EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות).

יריב חסר, שמנהל את הפעילות בישראל, צפוי לעזוב את החברה בעוד מספר חודשים לאחר שיושלם המהלך ובשלב זה לא מונה לו מחליף.

פאגאיה כבר ביצעה סבב פיטורים לפני כשנה וחצי: בתחילת 2023 היא הודיעה על הפחתת כוח האדם שלה ב-20% במהלך שנועד לחסוך לה 30 מיליון דולר בשנה.

לפני כחצי שנה, פאגאיה הודיעה על מספר צעדים שנקטה במטרה להפוך את מנייתה לאטרקטיבית יותר להשקעה עבור גופים מוסדיים מארה"ב. בין היתר, היא ביצעה איחוד הון - כל 12 מניות אוחדו למניה אחת, החלה לדווח כ"מנפיקה מקומית" - כלומר חברה המדווחת בוול סטריט כאמריקאית ולא כזרה (ישראלית) ובכך מספקת למשקיעים שקיפות גדולה יותר, וכן העבירה רשמית את מטה החברה מתל אביב לניו יורק, שם כבר ישב המנכ"ל קרובינר עוד קודם.

להפוך את החברה לאטרקטיבית למוסדיים

בכנס אופנהיימר שנערך לאחרונה דיבר המייסד המשותף ומנהל הטכנולוגיה אביטל פרדו, ואמר כי יש שתי תופעות בשוק האשראי הצרכני בארה"ב - מצד אחד התגברות הרגולציה על המערכת הבנקאית שגורמת לבנקים לסרב להקצות אשראי ליותר לקוחות גם אם הם לקוחות ותיקים ולווים טובים, ומצד שני עלייה בחסכונות כמו פנסיה, כשלדבריו אפיק טוב להשקעה הוא שוק האשראי הצרכני. "פאגאיה מגשרת על הפער", אמר פרדו. "בנינו פלטפורמה דו-צדדית. יש לנו 30 שותפים בנקאיים ובצד השני מעל 100 משקיעים גדולים".

פרדו הוסיף שכיום "הופכים את החברה ליותר אטרקטיבית למוסדיים גדולים", וציין את כניסתה הצפויה של המניה למדד ראסל 2000.

פאגאיה הפכה לחברה ציבורית לפני כשנתיים כשהשלימה מיזוג לחברת SPAC לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר. זמן קצר לאחר מכן זינקה המניה לשיא ששיקף לפאגאיה שווי של כ-20 מיליארד דולר, בשל מה שהוערך כמהלך קיצוני של שורט סקוויז על המניה, אך השווי הגבוה לא החזיק מעמד. בשנה האחרונה המניה איבדה 25% (מתואם לאיחוד ההון).