הסנגורים במשפט נתניהו מסרבים למסור מועד לשמיעת פרשת ההגנה: "לא הסתיימה פרשת התביעה"

ביהמ"ש הורה לסנגורים במשפט נתניהו למסור מועד בו תחל פרשת ההגנה, אך הסנגורים טוענים כי מאחר שפרשת התביעה טרם הסתיימה, והם לא קיבלו עדכון סופי מי הם עדי התביעה שיעידו - אין באפשרותם למסור מועד • פרשת התביעה במשפט צפויה להסתיים בחודש הבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט המחוזי / צילום: חיים גולדברג - פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט המחוזי / צילום: חיים גולדברג - פלאש 90

עורכי הדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס הודיעו היום (ב') לבית המשפט כי אין באפשרותם לנקוב במועד להתחלת פרשת ההגנה, אז הנאשמים צפויים להעיד.

"אין בידי ההגנה די נתונים על-מנת להודיע מהו המועד המבוקש לתחילת פרשת ההגנה," ציינו הסנגורים. "עמדת ההגנה תוכל להימסר לאחר שהמאשימה תודיע על סיום פרשת התביעה, תכריז 'אלה עדיי' ותאפשר להגנה לפנות לעדי תביעה שהיא החליטה שלא להביאם לעדות במסגרת פרשת התביעה".

ההודעה נמסרה לאחר שבית המשפט הורה לסנגורים להודיע באופן מפורט מהו המועד המבוקש לתחילת פרשת ההגנה. 

לוין מעיד במשפט נתניהו: מוזס ראה בהגבלת "ישראל היום" עניין קיומי
עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"
יועמ"שית משרד ראש הממשלה: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

משפט נתניהו צפוי להימשך ב-8 ביולי, אז יעיד מנכ"ל yes לשעבר, רון אילון, בפרשה 4000. לאחר מכן קבועים שלושה מועדים - 9 ביולי, 10 ביולי ו-15 ביולי - לשמיעת עדותו של עו"ד דוד שמרון, בן-דודו של נתניהו. עד לתחילת פגרת הקיץ באמצע יולי צפויה להסתיים פרשת התביעה.

הפרקליטות לא הודיעה עדיין להגנה האם היא מוותרת על חלק מהעדים שנרשמו ברשימת עדי התביעה - בהם ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו והשר לשעבר זאב אלקין. להגנה יש זכות לדעת מי העדים שיעידו מטעם פרשת התביעה. לכן, הסנגורים טוענים כי לא ניתן לקבוע מועד לפרשת ההגנה. 

"פרשת התביעה טרם הסתיימה" 

בתגובה שהגישה היום ההגנה נטען כי פרשת התביעה טרם הסתיימה, ולכן אין באפשרותם לנקוב במועד לתחילת פרשת ההגנה. עוד צוין כי הסנגורים ביקשו פעמים רבות שהתביעה תודיע מי הם העדים שבכוונתה לזמן במסגרת פרשת התביעה, כך שתהיה בידם רשימה סופית וממצה."למרות בקשות חוזרות ונשנות אלה, נמנעה התביעה מלעשות כן", נטען.

הסנגורים, עורכי הדין בעז בן-צור, עמית חדד, ז'ק חן ונוית נגב, טוענים כי התביעה מבקשת "לרתום את העגלה לפני הסוסים", כך שהיא מבקשת לקבוע מועד לתחילת פרשת ההגנה, למרות שהיא נמנעה מלהודיע מי הם עדי התביעה שבכוונתה להעיד.

לטענת הסנגורים, על-מנת להיערך לפרשת ההגנה, הם צריכים לדעת באופן סופי מי הם העדים. "היערכות הנאשמים להמשך כרוכה במישרין גם באפשרות לפנות לשורה של עדי תביעה מהותיים שלא מופיעים כעת בתוכנית העדים לסיום המשפט, לגביהם סירבה המאשימה להתחייב שלא תביאם לעדות עד לתום פרשת התביעה", ציינו. 

הסנגורים טוענים כי הדרישה שייקבעו מועדים לפרשת ההגנה מקדימה את זמנה, והם מבקשים מבית המשפט למסור את עמדתם לאחר שהפרקליטות תודיע שסיימה את פרשת התביעה, והם יוכלו לפנות לעדי התביעה.

יש לציין כי החוק לא דורש שתסתיים פרשת התביעה על-מנת לקבוע מועדים לפרשת ההגנה, ובמקרים רבים פרשת ההגנה נקבעת עוד בזמן שפרשת התביעה מתנהלת.

*** חזקת החפות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאול ואיריס אלוביץ' ומו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.