דירקטוריון הרכבת צפוי לאשר מחר (ג') את מינויו של אבנר פלור, ראש מנהל תשתיות במשרד התחבורה, למשנה למנכ"ל החברה. פלור הוא מנהל ותיק במשרד התחבורה ונחשב לאיש אמונה של שרת התחבורה מירי רגב. לאחר מינויה לקדנציה שניה במשרד רגב ניסתה למנות את מקורבה משה בן זקן למנכ"ל, אך וועדת המינויים בנציבות שירות המדינה קבעה שאין בידו מספיק ניסיון. בפשרה של הנציבות מול רגב הוסכם שבמשך חצי שנה הוא יכהן כמשנה למנכ"ל המשרד ואז יובא שוב בפני הוועדה, והוא אכן מונה לבסוף למנכ"ל.
● בלעדי | נבחר מנהל לרשות המטרו: עוזי יצחקי
● בלעדי | המועמד של דרעי נבלם, ודליה איציק צפויה להתמנות ליו"ר מפעל הפיס
באותה תקופה, מי ששימש כמנכ"ל בפועל הוא פלור, כשגורמים במשרד התחבורה ציינו שהוא מקבל כל דרישה של השרה ומעביר אותה "מקצועית". עוד נטען שהוא האיש שהועמד בפרונט, בעוד שמי שניהל את המשרד בפועל באותה תקופה הוא בן זקן עצמו.
לאחר שמינויו של בן זקן אושר, פלור קודם לתפקיד ראש מנהל תשתיות במשרד וכעת יעבור לרכבת ישראל לתפקיד משנה למנכ"ל.
גורמים בענף מעלים תהיות בנוגע למינוי
גם ברכבת ההנהלה מאוישת מחדש לאחר שהוחלפה לפני כשנה וחצי ובראשה עומד שיקו זנה, לשעבר מנכ"ל נמל אשדוד. זנה מונה על ידי הדירקטוריון, שבראשותו עומד משה שמעוני שמונה על ידי רגב בקדנציה הראשונה שלה.
גורמים בענף תוהים על המינוי ומניעיו, ויש הסבורים כי זהו צעד נוסף של נסיונות רגב להשתלט על החברה, לא רק באמצעות מינויים לדירקטוריון כפי שכל שר יכול לקדם אלא גם באמצעות מינויים מקצועיים בתוכה באנשים שלה.
מנגד, ברכבת ישראל עומדים מאחורי המינוי. בפנייה לדירקטוריון נכתב כי פלור בעל תואר ראשון ושני וסטודנט לתואר שלישי בהנדסת חשמל, וכי כיום הוא מכהן בתפקיד משמעותי עם אחריות על תכנון פיתוח וניהול תשתיות ברמה הלאומית וכי קודם לכן כיהן כסמנכ"ל בכיר תנועה. "חברי הוועדה התרשמו כי למועמד ידע רב וניסיון בתחום עבודת המטה, במיוחד במשרד התחבורה", נכתב והומלץ כי יקבל שכר בגובה של 80% משכר מנכ"ל בחברה בדירוג 10.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.