הרכב שיגרום לאנשים לעצור ולבקש מכם סלפי. המחיר בהתאם

קשה לשפוט מכונית שעולה 3.4 מיליון שקל במונחי "תמורה לכסף", אבל עבור הגשמת חלום, הבנטלי קונטיננטל משלבת ביצועים מסעירים, התנהגות חדה ונוחות • מבחן דרכים

בנטלי קונטיננטל GT פלאג–אין / צילום: יח''צ
בנטלי קונטיננטל GT פלאג–אין / צילום: יח''צ

המכס בגובה 25% שהוטל החודש על כלי רכב שמיובאים לארה"ב, הנחית מהלומה על יצרני הרכב האירופיים, ובמיוחד בגזרת האולטרה-פאר, שעבורם ארה"ב היא יעד אסטרטגי. אבל יש פיצוי: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לאחר הודעת הנשיא דונלד טראמפ על הטלת המכסים, רשמו השורטיסטים שהימרו נגד מניות אמריקאיות רווח עצום של 127 מיליארד דולר על הנייר. ההרפתקה הכלכלית הזו יצרה לא מעט מולטי-מיליונרים חדשים, ואולי גם מיליארדרים. זו תמיד בשורה טובה ליצרנים של מוצרי הראווה, ובמיוחד של רכבי פאר.

מבחן דרכים | תמורת 215 אלף שקל תקבלו קרוס-אובר משפחתי מרווח, איכותי ומאובזר
תוכנית המכסים של טראמפ עשויה להביא לישראל רכבים ב"הזדמנות חד פעמית"

לרגל המהומה הפיננסית העולמית, ולכבוד אותם מתעשרי השורט, מוקדש השבוע מבחן הדרכים למכונית אולטרה-פאר שוברת שיאים. עם תג מחיר של 3.4 מיליון שקל כולל תוספות, בנטלי קונטיננטל GT "ספיד" החדשה היא המכונית היקרה ביותר שהתארחה אי פעם במדור. עם הספק של 781 כ"ס, זו גם המכונית החזקה ביותר שנסענו בה. ובטרם תצוץ השאלה הנדושה "מי קונה כאלה דברים בישראל", נציין שברבעון הראשון בלבד עלו שבע מכוניות בנטלי קונטיננטל GT על כבישי ישראל, במחיר ממוצע של 2.5 מיליון שקל לרכב אחרי תוספות. ויש גם רשימת המתנה.

עיצוב חיצוני

חיצונית הקונטיננטל GT מנסה - ומצליחה - ללכת על החבל הדק שבין עידון בריטי על זמני לבין נוכחות כביש שאי אפשר להתעלם ממנה. מצד אחד היא שומרת על העיצוב הקלאסי של בנטלי עם חרטום ארוך ורחב וגריל "בריטי" גדול ומכובד. בחזית ממוקמים צמד פנסים אליפטיים קלאסיים. פרופיל הצד נמתח לאחור בקו מהיר ונקי עם שמשות צד דמויות טיפה, ואילו הגג גולש בזווית מתונה לעבר שמשה אחורית כמעט אופקית וזנב סולידי, שגם הוא כולל צמד פנסים אליפטיים.

מצד שני, הרכב הזה גדול מהחיים. מכסה המנוע הוא בגודל שולחן אוכל משפחתי ומאחור יש כנפיים שריריות וענקיות, שיוצרות כמעט מדרגה בינן לבין עמוד הגג. הוסיפו לכך חישוקי 22 אינץ' מושחרים עם צמיגים ברוחב זחל נגמ"ש, וקיבלתם רכב שגורם לנהגים ועוברי אורח לעצור אותך באמצע הכביש ולבקש "סלפי".

פנים הרכב

גם תא הנוסעים נע בין הקלאסי למודרני. לתחושת רכב הפאר "של פעם" תורמים משטחים מוצקים ושמרניים למראה, שזורמים מדלת לדלת ועטויים בעור רך בתפירה ידנית מודגשת. פתחי האוורור גדולים ועגולים וריפוד המושבים הרך והריחני החזיר אותנו לעידן שבו העור הגיע מפרות בריטיות מיוחסות, ולא ממפעלי פולימרים בסין. אלה גם מושבים מהנוחים ביותר, שאי פעם תזכו לשבת עליהם (אם תזכו).

מולטימדיה ומצלמות

לתחושה העכשווית תורמים מסכי LCD כולל מסך רוחבי גדול במרכז הקונסול. בלחיצת כפתור המסך מסתובב, נעלם בגומחה ומוחלף במערך שעונים אנלוגי יוקרתי. מספר ההתאמות האישיות שניתן להזמין הוא כמעט אין סופי. אם תחשקו בריפוד עור כתום משולב עם תפירה בזהב, קרוב לוודאי שהיצרן ייעתר לבקשתכם תמורת סכום הולם.

הנדסת האנוש תוכננה בעליל עבור נהגים בוגרים, אולי אפילו מבוגרים. מערך הפיקוד עמוס במתגים גדולים שיוצרים תחושת רטרו, ומוט ההילוכים גדול ומסיבי. תפריטי התפעול של מסך המולטימדיה מזכירים קצת יותר מדי את ממשק האנוש של בת הדודה הרחוקה פורשה, וברכב בליגת המחיר הזו היינו מצפים לפיקוד קולי קצת יותר מדויק וזריז.

שלל האופציות שמציע היצרן יכולות להוסיף בקלות מאות אלפי שקלים למחיר, אבל גם האבזור התקני מכובד וכולל מערכת קול שלבדה עולה כמו רכב קוריאני חדש.

הישיבה מאחור נוחה למרות קימור הגג. שני מבוגרים ממוצעי קומה ייהנו ממרחב רגליים וראש הולם, אם כי נוסעים גבוהים במיוחד עשויים למצוא שראשם קרוב מדי לגג. חבל שאין פתח מיזוג נפרד מאחור.

תא מטען

תא המטען די דחוק ויתקשה לאכלס מטען משפחתי טיפוסי. אולם, קרוב לוודאי שמי שמוציא סכום כזה על רכישת רכב חדש מחזיק בחניה גם איזה SUV (ובאטלר) לצורך נשיאת המזוודות לשדה התעופה.

מנוע וסוללה

האלמנט הדואלי ביותר באישיותה של הקונטיננטל בא לידי ביטוי בהנעת הפלאג-אין. מתחת למכסה מסתתר מנוע טורבו בנזין עם 8 צילינדרים, משולב עם מנוע חשמלי חזק וסוללה בקיבולת של כ-26 קילוואט-שעה. הנתונים הטכניים אימתניים. ההספק המשולב עומד על 782 כ"ס, המומנט הוא 101 קג"מ וכל אלה נמצאים עמוק בטריטוריה של מכוניות ספורט אקזוטיות. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש היא 3.2 שניות והמהירות המרבית 335 קמ"ש.

מי שהנתונים הללו גורמים לו לחרדה, ובצדק, יכול להירגע. בנטלי חשבו גם על שימוש יום יומי, וברירת המחדל היא שיוט חשמלי חלק לטווח של עד כ-80 ק"מ. אפשר לנוע כך כל היום, ואף בצריכת דלק "הגיונית".

על הכביש

מי שרוצה להוציא את השד מהבקבוק צריך לשלב למצב התכנות הספורטיבי או ללחוץ בעוצמה על דוושת התאוצה. בהרף עין השקט הבריטי המנומס מתחלף בגרגור בס קולני. התאוצות הופכות אלימות, העברות ההילוכים מזכירות תת מקלע וצבירת המהירות מערפלת החושים. המכונית הזו מגיעה למהירויות שלילת רישיון כבר בהילוך השלישי מבין השמונה שבתיבה. ראו הוזהרתם.

כדי לדעת מה המכונית הזו יודעת באמת לעשות תצטרכו לקחת אותה למסלול מרוצים מבוקר, וספק אם מישהו יעשה את זה במכונית שעולה כמעט מיליון דולר. נוכל רק לספר שההגה כבד, חד ומדויק, אחיזת הכביש אימתנית ולמרות המאסה העצומה, על כבישים מפותלים היא מרקדת בחינניות כמו ההיפופוטם-בלרינה ב"פנטזיה" של דיסני.

רכב המבחן צויד גם בבלמים קראמיים - אופציה של כ-100 אלף שקל - שכוח ההאטה שלהם יגרום לכם לראות כוכבים בעת בלימת חירום ממהירות גבוהה. את החבילה משלימים היטב מתלים נשלטים אלקטרונית, שמצליחים לפצות על רוב הפגמים של האספלט הישראלי.

מחיר

את הקונטיננטל "הרגילה" תוכלו לשים בחניה תמורת כ-2.1 מיליון שקל. גרסת ה"ספיד" היא כבר 2.59 מיליון שקל, לפני תוספות. מכוניות כאלה לא מוגדרות במונחי "תמורה לכסף" אלא במונחים של "הגשמת חלום". אמנם החלום הזה מתומחר כמו דירה, אבל אפשר להניח שמי שרוכש מכוניות כאלה, במיוחד בארץ, לא שובר לשם כך קרן השתלמות.

חלק מהמתחרות

אסטון מרטין DB12

2.15 מיליון שקל הוא מחיר הבסיס של אסטון מרטין DB12, ולה עיצוב אקזוטי ותא נוסעים מפואר ועמוס בטכנולוגיות. המנוע הוא V8 טורבו-בנזין בנפח 4 ליטר, שמייצר 680 כ"ס

אסטון מרטין DB12 / צילום: יח''צ
 אסטון מרטין DB12 / צילום: יח''צ

מזראטי גראן-טוריסמו

1.55-1.85 מיליון שקל עולה הגראן-טוריסמו, שלה ארבעה מושבים מפוארים ותא נוסעים בעיצוב יוקרתי. לגרסה החזקה יש מנוע V6 שמייצר 550 כ"ס

מזראטי גראן-טוריסמו / צילום: יח''צ
 מזראטי גראן-טוריסמו / צילום: יח''צ