אם לפני חג הפסח נרשם זינוק בהוצאות הישראלים, בחול המועד כבר נרשמה ירידה תלולה - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא, המתבסס על עסקאות בכרטיסי אשראי. במילים אחרות, נראה כי הציבור בחר יותר לטייל ופחות לקנות.
לשם המחשה, אם בשבוע שלפני החג הציג ענף המזון עלייה חדה של 28% במחזור הקניות, על רקע ההיערכות לליל הסדר, במהלך חול המועד הוא ספג את הפגיעה החזקה ביותר - ירידה של 36% במחזור הקניות. נראה כי לאחר ההתארגנות המאסיבית לחג, מדובר ב"נפילת ביקושים" טבעית.
● החל ממאי: דיפלומט מעלה מחירים בכ-15% על מגוון מוצרים
● הישראלים רוכשים יותר בעלי אקספרס, שיין וטימו, אך גם המתחרים נותנים פייט
בשבוע שלפני החג נרשמה עלייה בולטת גם בענף האופנה, עם גידול של 22% במחזור הקניות לעומת השבוע הקודם - שנבעה כמעט כולה מעלייה בכמות העסקאות, שבהן נרכשו ככל הנראה בגדים חדשים לקראת פסח. לעומת זאת, בשבוע חול המועד נרשמה ירידה של 21% במחזור העסקאות בענף. ירידות בולטות נרשמו גם בענף בתי הקפה והמסעדות (20%), ובענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה (19%).

לצד הירידות, בולטת מגמה מעודדת של התאוששות בהשוואה לחול המועד אשתקד. כל הענפים המרכזיים רשמו עלייה שנתית משמעותית במחזורים, ובעיקר תחום התיירות והנסיעות, שעלה ב-34% לעומת חול המועד ב-2024 - אז מספר חברות התעופה הזרות שהגיעו לישראל היה מצומצם משמעותית בשל המצב הביטחוני.
"העובדה שבחול המועד השנה נרשמו מחזורי קנייה גבוהים יותר בחנויות וברשתות בהשוואה לחול המועד של השנה הקודמת, מהווה עדות מסוימת לחוסן הצרכני של הציבור, גם בתקופה של אתגרים כלכליים וביטחוניים", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.