אלונה בר און: "תהליך בחירת הסטארטאפים של גלובס מבוסס על עקביות, מקצועיות, נימוקים, שקיפות ויצירת ערך"

בכנס TECH IL הסבירה מו"ל גלובס אלונה בר און את תהליך הבחירה לסטארטאפים המבטיחים: "ערכי תהליך הבחירה מותאמים לערכי הליבה של גלובס" • "אנחנו מאמינים שהתפקיד שלנו במציאות הנוכחית הוא להעניק 'מזון נקי לתודעה נקייה'"

אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס TECH IL / צילום: שלומי יוסף
אלונה בר און, מו''ל גלובס, בכנס TECH IL / צילום: שלומי יוסף

מו"ל גלובס, רו"ח אלונה בר און, פתחה את כנס TECH IL של גלובס שנערך היום (ד') ב-Startup Nation Central בתל אביב, בהתייחסות לחטופים שעדיין לא שבו, ביניהם אבינתן אור, עובד אנבידיה מקבוצת פיתוח השבבים, שנלקח בשבי ב-7 באוקטובר. "אנחנו מקפידים להזכיר את החטופים בפתח כל כנס ואירוע שאנו מקיימים, כדי לשמור את סיפורם במודעות הציבורית ולהדגיש את החשיבות שבהשבתם הביתה", ציינה בר און.

היום בכנס TECH IL של גלובס: נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט, בהופעה ראשונה
לקראת חשיפת הסטארט-אפים המבטיחים ל-2025: מה מחפשים המשקיעים בשוק?

סטארטאפים - אלונה בר און

"אנחנו מאמינים שהתפקיד שלנו במציאות הנוכחית הוא להעניק 'מזון נקי לתודעה נקייה'", אמרה בר און, והציגה נתונים המצביעים על ירידה דרמטית באמון הציבור בתקשורת הן בישראל והן בארה"ב בין השנים 2003-2023, כאשר רמת האמון ירדה מכ-50% ל-30% בלבד.

בר און הציגה את "פירמידת ה-Turn Around" - מודל חדשני המתואר כ"מאסלו, אבל הפוך", המציב בראש הפירמידה את המידע הבדוק, הרלוונטי והמונגש כערך עליון עיתונאי.

בר און הביאה כדוגמה את החלטתו האחרונה של ג'ף בזוס, בעל ה"וושינגטון פוסט", לבטל את מאמר התמיכה המסורתי של העיתון במועמד לנשיאות ארה"ב - מסורת בת 50 שנה. "החלטה זו הובילה לביטול של כ-200 אלף מנויים תוך שלושה ימים, ולאחריה כתב בזוס מאמר הסבר בו ציין: 'בסקר גאלופ האחרון זכינו לרמת האמון הנמוכה ביותר, נמוכה אפילו מהקונגרס. באופן ברור, אנחנו עושים משהו לא נכון'", ציטטה בר און.

במודל החדש של גלובס, הפירמידה ההפוכה ממקמת בראשה מידע "בדוק, רלוונטי ומונגש", ובבסיסה מרכיבים בעייתיים כמו "עודף מידע", "מידע לא בדוק", "שליליות יתר" ו"דעות במקום מידע".

"אנחנו עובדים מאוד קשה כדי לספק מידע אמין ומדויק", אמרה בר און. "לאחר שנים רבות של עבודה, אנחנו מאמינים שרגולציה עצמית היא בסיס לעיתונות איכותית".

תהליך שקוף ומקצועי לבחירת הסטארטאפים המבטיחים

בר און הציגה גם את תהליך הבחירה המקצועי והשקוף של גלובס לסטארטאפים המבטיחים. "ערכי תהליך בחירת הסטארטאפים המבטיחים מותאמים לערכי הליבה של גלובס - מקצועיות, עקביות, שקיפות, נימוקים מבוססים ויצירת ערך. זה מביא תועלת כפולה - גם לקוראים שלנו, שמגלים היכן עשויה לצמוח החברה המשמעותית הבאה; וגם לחברות עצמן, שזוכות לחשיפה ברגע הקריטי לפני הפריצה הגדולה".

"זו השנה ה-19 בה מתפרסם דירוג 10 הסטארטאפים המבטיחים, כאשר 80 קרנות ישראליות וזרות משתתפות בתהליך הבחירה והדירוג", הסבירה. "אנחנו בוחרים חברות טכנולוגיה ישראליות צעירות ופורצות דרך, עם סבבי גיוס משמעותיים, צמיחה ואימפקט על תעשיות וצרכנים, שנמצאות במסלול להנפקה קרובה".

כדוגמה למודל החדש, הציגה בר און את מדור "המוניטור" של גלובס, בשיתוף המרכז להעצמת האזרח, הבודק בדיעבד החלטות ספציפיות, ביניהן גם בתחום הטכנולוגיה, כמו המעבר לממשלות דיגיטליות ותוכניות לפיתוח הון אנושי בהייטק.

במקביל, נתוני SimilarWeb שהוצגו על-ידי בר און מעידים כי גלובס מוביל במספר הכניסות בהשוואה למתחריו, עם 120 מיליון כניסות בשנה.

*** גילוי מלא: הכנס מתקיים בשיתוף-פעולה עם Startup Nation Central ,STARKWARE, מיקרוסופט ישראל, DREAM, פישר (FBC & Co), רשות החדשנות ומקורות