משחק הכיסאות של הפרסום: סמסונג עובר לראובני פרידן, עוף טוב עובר ליהושע TBWA

ראובני פרידן יטפל בקריאייטיב של סמסונג ישראל, אחרי שנים ארוכות שבהן טופל התקציב בליאו ברנט • במקביל נפרד המשרד מתקציב עוף טוב, שעובר ליהושע TBWA • כ-15 חברות גדולות במשק לוקחות חלק בקמפיין "עסקים למען חרדים שמתגייסים" של ONE טכנולוגיות • אירועים ומינויים

משאיות של חברת עוף טוב / צילום: עוף טוב
משאיות של חברת עוף טוב / צילום: עוף טוב

1 מחליפים ידיים: סמסונג עובר לראובני פרידן, עוף טוב עובר ליהושע TBWA

תקציב הפרסום של סמסונג ישראל, שעומד על 50 מיליון שקל, עובר אחרי שנים ארוכות מליאו ברנט לראובני פרידן, שמעתה יטפל בקריאייטיב של תאגיד הטכנולוגיה הקוריאני. רכש המדיה יישאר בשלב זה בקבוצת פובליסיס, כחלק מההסכם מול סמסונג העולמית. המערך כולל גם את בלוסטון, פרש, זאביק דרור (נבחרת המשפיענים) ודני לוי תקשורת (יחסי הציבור).

אירועים ומינויים | בהשקעה של 130 מיליון שקל: הפרויקט החדש של רכס נדל"ן בקיבוץ נגבה
אירועים ומינויים | אמריקן אקספרס מביאה את השף ג'רמן מרטיטגי לישראל
אירועים ומינויים | שינוי נוסף במערך הפרסום של סלקום: גולן טלקום נפרדת מצחי הלוי

פעילות סמסונג בישראל כוללת בין היתר סמארטפונים, טלוויזיות חכמות, טאבלטים, מכונות כביסה ושעונים חכמים. יבואנית סמסונג לישראל היא סאני, ובראשה עומד המנכ"ל אלי לביא. לפי אתר החברה, מכשיריה נמכרים בישראל ב-50 חנויות.

בראש קבוצת ראובני פרידן עומדים הבעלים ניב חורש וזיו קורן. בין התקציבים הבולטים של משרד הפרסום נמנים בנק מזרחי טפחות, ישראכרט, סמלת, סנו, אלבר ו-AIG.

ניב חורש / צילום: איל נבו
 ניב חורש / צילום: איל נבו

במקביל, אחרי למעלה מ-15 שנה גם תקציב הפרסום של חברת "עוף טוב" עובר ידיים. לגלובס נודע כי התקציב, שהיקפו עומד על 10-12 מיליון שקל וטופל בראובני פרידן, יטופל מעתה ביהושע TBWA. בראש המשרד, שבבעלות רמי יהושע, עומדת המנכ"לית טל צורף.

עוף טוב, מקבוצת Feed Better, היא מחברות העוף הגדולות בישראל ונמצאת בבעלות כ-50 קיבוצים ממשקי עמק הירדן ומשקי עמק המעיינות. יצרנית המזון, שנוסדה ב-1963, מורכבת משלוש חטיבות ומייצרת מוצרים טריים וקפואים.

קבוצת יהושע TBWA מונה 10 חברות בתחומי השיווק, הפרסום והמדיה. בין התקציבים הבולטים של משרד הפרסום נמנים טויוטה, מקדונלד'ס, טוטו ווינר, IBI ודה לונגי.

2 המטרה שגרמה ליותר מ-15 חברות גדולות במשק לשתף פעולה

חמישה חודשים לאחר שעלה קמפיין "עסקים למען חרדים שמתגייסים" של חברת ONE טכנולוגיות, אשר התחייבה לקבל לעבודה כל אדם מהחברה החרדית שיתגייס לצה"ל, עולה השבוע קמפיין שני בפריסה ארצית רחבה. במהלך לוקחות חלק כ-15 חברות, כאשר הקמפיין יימשך עשרה ימים ויעלה בין היתר בתל אביב, ירושלים, חיפה, בני ברק, פתח תקווה ונתניה.

בין החברות שהצטרפו לקמפיין נמנות רשת מלונות פתאל, הוט, אלטשולר שחם, תדהר, מלם, הראל, ביטוח ישיר, אלקטרה, אנלייט, בזק וגיתם. במסגרת המיזם, החברות יקלטו חרדים משוחררי צה"ל וישלבו אותם במגוון תפקידים. בנוסף, הן יקיימו תהליכי מיון מותאמים, יציעו מערכי ליווי והכשרה, ויבטיחו סביבה תומכת לקליטה בשוק העבודה.

"כשהשקנו את הקמפיין ידענו שאנחנו נוגעים בנושא מהותי בחברה הישראלית, המייחלת לשוויון בנטל, אבל לא תיארנו לעצמנו כמה מהר תצטרף אליו שדרת החברות המובילות בישראל", אומר עדי אייל, מייסד ומנכ"ל ONE טכנולוגיות. "ההצטרפות הזו מוכיחה שעולם העסקים הישראלי מבין את החשיבות והכוח שיש לו בעיצוב פני החברה. ההתחייבות לקבל לעבודה כל חרדי שיתגייס לצבא היא לא סיסמה, זו אחריות. אני קורא לחברות נוספות נוספת להצטרף אלינו".

צילום: וואן טכנולוגיות
 צילום: וואן טכנולוגיות

3 בינה מלאכותית

HIT מכון טכנולוגי חולון מקים מכון מחקר יישומי חדש לבינה מלאכותית אחראית, בהשקעה של מאות אלפי שקלים, ועם צפי להתרחבות משמעותית כבר ברבעון הראשון - הודות לשיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה ומוסדות אקדמיים. "אנו מתכוונים להוביל מחקר ופיתוח בתחומי הבריאות הדיגיטלית, הערים החכמות והחינוך, תוך הבטחת שימוש הוגן ושקוף בטכנולוגיות AI", אומרת הדס לורבר, ראש המכון וחברה בפורום המומחים, המייעץ לממשלה לרגולציה ומדיניות בתחום הבינה המלאכותית.

4 מינויים חדשים

אמנון דיק, לשעבר מנכ"ל בזק ודירקטור בחברהף מונה ליו"ר קרן הקולנוע הישראלי, הקרן הגדולה והמרכזית בתחום התמיכה ביצירה מקורית. לאחרונה סיים את תפקידו כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב.

אמנון דיק / צילום: שרון לוין
 אמנון דיק / צילום: שרון לוין

לי בן-גל מצטרפת כמשקיעה לקרן ההון סיכון lool Ventures, המשקיעה בסטארטאפים בשלבים מוקדמים.

ערן היימר, לשעבר מנכ"ל מידרוג, מונה ליו"ר ועדת האשראי באולטרה פיננסים. רו"ח מירב בן כנען הלר מצטרפת לחברה כדירקטורית.

מספר היום

62.5 מיליון ליש"ט

הסכום שתשלם מנצ'סטר יונייטד, שרושמת את העונה הגרועה בהיסטוריה שלה, על כוכב הכדורגל הברזילאי מתאוס קוניה בן ה-25