הלילה אף אחד לא ישן פה: הפרסומת של בנק לאומי היא שוב הזכורה ביותר

הפרסומת האהובה ביותר, בדיוק כמו בשבוע שעבר, שייכת לביטוח 9 - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של זריקת ההרזיה וויגובי הייתה רק חמישה ימים באוויר, אך הבאזז השלילי הוביל אותה למקום החמישי בזכירות

עומר אדם בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב
עומר אדם בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב

למרות ריבוי הפרסומות שעלו לקראת חג השבועות, לצד קמפיינים חדשים באופן כללי, בפסגת הזכורות והאהובות אין השבוע כל שינוי. בדיוק כמו בשבוע שעבר, הפרסומת החדשה של בנק לאומי עם הזמר עומר אדם היא הזכורה ביותר, והפרסומת הוותיקה של ביטוח 9 בשדה התעופה הפיקטיבי היא האהובה ביותר.

הזכורות והאהובות | הצופים נשארו ערניים: הפרסומת החדשה של בנק לאומי מתברגת במקום הראשון בזכירות
הזכורות והאהובות | אחרי הסערה ברשת: הפרסומת של טורנדו היא הזכורה והאהובה ביותר השבוע
הזכורות והאהובות | פרסומת ה-AI של בזק היא הזכורה ביותר השבוע, החתונה של הוט - האהובה ביותר

הפרסומת של לאומי מקדמת את המהלך שמרחיב את שעות הפעילות במוקד השירות של הבנק ל־24/6. עומר אדם מככב בה לצד הפרזנטור הקבוע גל תורן, בתוספת תזמורת רועמת ועובדים שמשום־מה מרוצים מאוד מכך ש"הלילה אף אחד לא ישן פה". על אפקטיביות המהלך סיפרה השבוע לגלובס סמנכ"לית השיווק של הבנק, מיטל שירן־הראל. לדבריה, מאז שעלה הקמפיין "מספר הפונים מדי לילה שילש את עצמו. כלומר, יותר מאלף לקוחות פונים לבנק בכל לילה".

הפרסומת האהובה ביותר עלתה במקור לפני כמעט שלושה חודשים, והיא שייכת כאמור לביטוח 9. מה שעבד אז עובד גם עכשיו, הודות לכישרון של אודי כגן שמופיע כאן בתפקיד משולש כעצמו וכ"הורים" שלו, וכמובן הודות לתסריט המשעשע. ההורים תקועים בקונקשן בשדה תעופה קטן ופרימיטיבי, האם מפצירה באב לדבר רק באנגלית, והשיבושים בשפה סביב תרופות ומחיר פצצה מובילים אותם לביזנס הלא נכון.

אודי כגן בקמפיין ביטוח / צילום: צילום מסך יוטיוב
 אודי כגן בקמפיין ביטוח / צילום: צילום מסך יוטיוב

חמישה ימים באוויר בלבד הספיקו לפרסומת של נובו נורדיסק לזריקת ההרזיה וויגובי כדי להתברג במקום החמישי בזכירות. מדובר בפרסומת המציגה אנשים שמנים (אך לא מאוד) בסיטואציות שבהן משקלם מביא אותם למבוכה מול הסביבה, עם פס הקול "מה ה־BMI שלך" לפי מנגינת "מה הדאווין שלך" של דני סנדרסון.

הפרסומת עוררה תרעומת ברשתות החברתיות, בנימוקים שונים: היא מביישת אנשים בעלי משקל עודף, במקרה דנן מדובר באנשים שמנמנים "בלבד" שאינם זקוקים לזריקות כאלה, מדד ה־BMI מיושן ולא ניתן להסתמך עליו ועוד. האמוציונליות סביבה אמנם יצרה זכירות גבוהה, אולם עוצמת השיח השלילי הובילה כאמור לירידה מהירה של הפרסומת מהאוויר.

זריקת ההרזיה וויגובי / צילום: צילום מסך יוטיוב
 זריקת ההרזיה וויגובי / צילום: צילום מסך יוטיוב

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, תנובה היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־2.4 מיליון שקל, בקמפיינים שונים למשקה אלטרנטיב, עמק, פיראוס וחג השבועות. מבין אלה, הפרסומת שעלתה לכבוד החג, בכיכובם של אסי ישראלוף וביתו ירדנה, מתברגת מקום השביעי בזכירות.

ההשקעה השנייה בגודלה, כ־2.2 מיליון שקל, שייכת למנורה וקמפיין ה־All Stars עם סוזנה פפיאן ועודד קטש ("למה אתה כועס? - אני מחייך"), לקידום מודל שמאפשר לעבוד עם נבחרת גופי השקעות. ההשקעה השלישית בגודלה, כ־2.16 מיליון שקל, שייכת לטורנדו. גם השבוע, הפרסומת של מותג המזגנים עם אליהו יוסיאן (המומחה לאיראן שהתבטאויותיו שנויות במחלוקת) מתמקמת במקום השני הן בזכירות והן באהדה.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת מ־73 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־67 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן ת"א (טורנדו ובנק לאומי)

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.