לפרסם בפודקאסט של ה־BBC: האפשרויות שנפתחות לישראלים

הצמיחה של שוק האודיו הדיגיטלי בעולם משפיעה על השוק הישראלי: בימים אלה חתמה קבוצת המדיה הישראלית ADIO על הסכם מסחרי עם Acast האירופית, שכוללת כ־140 אלף פודקאסטים • בנוסף תרחיב ADIO את פעילותה עם הפלטפורמות הגלובליות AdsWizz ו־Triton Digital, המספקות פתרונות מקיפים למוניטיזציה באודיו

דמות ה־AI ''דניאלה'' של חברת ADIO
דמות ה־AI ''דניאלה'' של חברת ADIO

שוק האודיו הדיגיטלי נמצא בעולם בצמיחה מתמדת, עם צפי לקצב גידול שנתי של 11.8% מ־2025 עד 2033 (לפי נתוני ביזנס ריסרץ' אינסייט). המשמעות היא גם הרחבה של הבמה הפרסומית: לפי סטטיסטה, שוק הפרסום באודיו הדיגיטלי יעבור את ה־13 מיליארד דולר עד סוף 2025.

התבטאות אחת יותר מדי: טורנדו שולחים לבוידעם את הפרסומת עם אליהו יוסיאן
רשות התחרות במכתב חששות להוט וסלקום. החשש: הפחתת התחרות בטלוויזיה

גם חברות ישראליות יכולות ליהנות מכך: בימים אלה חתמה קבוצת המדיה הישראלית ADIO על הסכם מסחרי עם Acast האירופית, הכוללת כ־140 אלף פודקאסטים. לפי אתר החברה, יש לה יותר ממיליארד האזנות ברבעון, לצד צמיחה של 30% במכירות הרבעון הראשון של 2025 לעומת השנה הקודמת - וכעת, כאמור, גם מותגים ישראלים יוכלו לפרסם בה.

בנוסף תרחיב אדיו את פעילותה עם הפלטפורמות הגלובליות AdsWizz ו־Triton Digital, המספקות פתרונות מקיפים למוניטיזציה באודיו. שני המהלכים הללו מחברים את המרקטפלייס של החברה למאות מיליוני משתמשים ולפלטפורמות וגופי שידור כמו BBC, TED, CNBC, וורנר ברדרס, "פייננשל טיימס", "האקונומיסט" ועוד. מפרסמים מישראל הפועלים בשוק הבינלאומי יוכלו לפרסם באמצעותה בפודקאסטים בחו"ל לפי טריטוריה, קהל יעד ותחומי עניין.

"עולם האודיו מתפוצץ ומזנק בכל העולם, וכך גם הביקושים לפרסום", אומר דרור גנות, מייסד משותף ומנכ"ל ADIO. "מכיוון שכל מאזין בוחר את סוג הפודקאסט ואת הפלטפורמה המתאימה עבורו, מדובר ברמת קשב גבוהה שאין כיום באף מדיה אחרת.

"פרסום באודיו נחשב לאפקטיבי במיוחד מבחינת תשומת־לב, זכירות והשפעה התנהגותית. למשל, לפי מחקר של נילסן ו־SiriusXM, שיעור הזכירות הנעזרת של פרסומות אודיו עומד על 74%, ושיעור הזכירות הבלתי נעזרת עומד על 53%. בנוסף, דוח הטרנדים של ספוטיפיי מראה שכ־62% מהמאזינים נוקטים פעולה בעקבות פרסומת - בין אם חיפוש מידע, שיחה על המותג או רכישה".

שלושה אפיקי פרסום

במסגרת המהלך החדש, אדיו תציע שלושה אפיקי פרסום. הראשון הוא פרסום דינמי בתשדירי אודיו מטורגטים, המוזרקים בזמן אמת לפי טריטוריה ופלטפורמה; השני - פרסום בחסויות המוגש בקולו של מנחה הפודקאסט ומשתלב כחלק אינטגרלי מהתוכן (באדיו מציגים נתונים לפיהם החזר ההשקעה הוא פי 4.9 לעומת פורמטים אחרים).

האפיק השלישי הוא הפקה מלאה של פודקאסט ממותג במגוון שפות, לצד יצירת נכסי תוכן המחזקים את המותג. האפשרות האחרונה כוללת גם פורמט מבוסס AI ליצירת פודקאסטים קצרים (עד 20 דקות) המותאמים לרשתות החברתיות. לצורך כך פותחה "דניאלה", דמות AI שזמינה במספר שפות, המשמשת כמנחת הפודקאסטים וזו ש"מראיינת" את האורחים.

ADIO הוקמה ב־2012 על־ידי גנות וכפיר נוח, והיא מתמחה בפרסום בפלטפורמות אודיו בארץ ובעולם. לאחרונה הקימה בשותפות עם "בחדרי חרדים" את Zerem - רשת פרסום אודיו דיגיטלית לחברה החרדית.