השבוע דווח בגלובס כי שרת התחבורה מירי רגב נערכת לנסיעה ה־11 שלה במהלך הקדנציה, והפעם לצרפת, מיום שני ועד למוצאי שבת. זאת לאחר שביקרה בחודש שעבר בשני יעדים שונים - גרמניה והונגריה. עלות נסיעתה לצרפת מוערכת ב־300 אלף שקל, כשעלות נסיעותיה מאז מונתה לתפקיד עומדת על יותר מ־2 מיליון שקל.
● בחסות המלחמה? קפיצה של 50% בתעריף התחבורה הציבורית בחודשיים
● בלעדי | ד"ש ליעל בר זוהר: תקציב השיווק של מירי רגב נחשף
כעת נחשפת שורת החלטות, ובהן שינוי נהלים והזזת אנשים על מנת להקל על יציאה של בכירים, עוזרים ודוברים לנסיעות. בעוד שרגב נדרשת לאשר את נסיעתה מול מזכיר הממשלה, כל עובדי המשרד הכפופים לה צריכים לעבור בוועדת נסיעות משרדית שבוחנת את הצורך ואת ההצדקה ביציאתם.
הוועדה פועלת לפי נוהל מסודר: היא דנה בכל נסיעה ובוחנת אם היא עומדת בתקציב המשרד, האם משתתף בה יותר מעובד אחד מאותה מחלקה, וכן שיקולים נוספים. עם זאת, לפי ההחלטה החדשה, עובדים הנוסעים במסגרת משלחת בראשות השרה ומנכ"ל המשרד - כולל מנהלים בכירים שרגב מצרפת לעתים קרובות, עוזרים, דוברים ואחרים - פטורים מהצורך באישור הוועדה. כמו כן, רכזת הנסיעות של המשרד לא תטפל עוד בנסיעותיהם, ובמקומה תטפל בכך עובדת מלשכת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן.
התזוזות ושינויי הנהלים נועדו לפי מקורות ששוחחו עם גלובס "להקל" על יציאת משלחות בראשות שרת התחבורה לנסיעות עבודה, אף שרבות כאלה בוצעו מאז תחילת הקדנציה שלה ובקלות יתרה.
לא מדובר ברכילות משרדית. על רגב נמתחה ביקורת ציבורית נוקבת על כך שלמרות תפקידה כחברת קבינט מדיני־ביטחוני ושרה בממשלה, מאז שנכנסה לתפקידה היא מרבה בטיסות לחו"ל, אף על־פי שישראל נמצאת בזמן מלחמה, והכרעות כבדות־משקל עומדות לפתחו של הקבינט, במיוחד בתקופה זו. לכן לא ברור כיצד השרה נעדרת מהארץ זמן רב כל־כך.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.