בשנה וחצי האחרונות הלכה והצטמצמה מפת הטיסות הישירות מישראל: פחות יעדים, פחות חברות תעופה ופחות טיסות. גם חברות כמו לופטהנזה וויזאייר שהחליטו לשוב לישראל חוזרות בהדרגה, יונייטד כבר חזרה אבל עדיין לא הגיעה להיקפי ההפעלה שלפני המלחמה, והתוצאה ברורה: יותר קונקשנים בדרך ליעד. עבור מי שטס ליעדים בארה"ב עם חברות אמריקאיות, יש לנו חדשות מטרידות.
● קבוצת לופטהנזה מחדשת את פעילותה בישראל: כך זה ייראה
● השיטה שתחסוך לכם כסף בהזמנת טיסה: כל מה שצריך לדעת על קוד-שייר
● חברת התעופה האמריקאית חזרה לישראל. כמה תעלה טיסה?
חברות התעופה האמריקאיות, כך נראה, מחייבות יחידים שטסים דרכן לשלם יותר מאשר זוגות, גם אם מדובר באותה טיסה בדיוק. מדובר בפרקטיקה שהתגלתה בחודש מאי האחרון בידי אתר Thrifty Traveler, שחשף כי שלוש חברותהתעופה הוותיקות - אמריקן, דלתא ויונייטד - גובות לעתים קרובות תעריף גבוה יותר לנוסעים בודדים מאשר לשניים שמזמינים יחד. ההבדלים יכולים להגיע לעשרות אחוזים, אפילו כשהיעד, שעת ההמראה ומשך השהייה זהים לגמרי.
לפי מחקר שביצע העיתון ה"אקונומיסט" בעזרת ממשק אוטומטי Serpapi ל-Google Flights, נאספו נתונים על יותר מ-3,200 מסלולים פנימיים בארה"ב, בהם נבדקו מחירים ליחיד ולשניים. בסך-הכול נותחו כ-19 אלף מחירים הלוך ושוב, עם חזור ביום שישי או שבת.
מאותו המחקר עלה כי חברת דלתא הפסיקה את השיטה, והמחיר לזוג תואם בדיוק למחיר כפול של יחיד. לעומת זאת, באמריקן איירליינס, 57% מהמסלולים שנבדקו כללו תוספת מחיר של לפחות 5% לנוסע בודד שטס במהלך השבוע, לעומת הזמנה זהה לשני נוסעים. ביונייטד, הנתון הזה עמד על 8% בלבד מהמסלולים.
כלומר, אף ששתי החברות ממשיכות להבחין במחיר בין נוסע יחיד לשניים, באמריקן מדובר בפרקטיקה נפוצה בהרבה, במיוחד בטיסות קצרות ובמסלולים שבהם היא אינה מתחרה מול חברות לואו קוסט כמו סאות'ווסט.
כך למשל, טיסה הלוך-חזור של אמריקן איירליינס בין גרינוויל לשארלוט, עם טיסת חזור ביום שישי, עלתה 811 דולר לנוסע בודד, לעומת 565 דולר לאדם כאשר מזמינים שניים יחד. טיסץ חזור ביום שבת הפחיה את המחיר לשני הסוגים ל-497 דולר.
ומה קורה בטיסות לישראל?
נכון להיום, יונייטד היא חברת התעופה האמריקאית היחידה שמפעילה טיסות לישראל. דלתא צפויה לשוב בתחילת ספטמבר, ואילו אמריקן אינה צפויה לחדש את פעילותה עד להודעה חדשה.
הבשורות הטובות הן שמבדיקת גלובס במספר טיסות אקראיות עולה כי יונייטד אינה מבצעת את אפליית המחירים כלפי נוסעים בודדים בטיסות לישראל. גם חברות התעופה הישראליות שומרות על מדיניות תמחור אחידה, ללא הבחנה בין נוסעים יחידים לזוגות, לפי בדיקה על-פי מספר תאריכים ויעדים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.