"עשרות פניות לרכישת דירות" שיכנעו את אקירוב ללכת על גבעת עמל

אלרוב נענתה להצעת אוסיף ותרכוש חלקה בפרויקט היוקרתי * אקירוב: "יש ואקום בהיצע הדירות בצפון ת"א" * אוסיף תרשום רווח הון של 10.2 מיליון דולר

אלפרד אקירוב לא המתין אפילו שבוע. אקירוב, בניגוד להערכות קודמות, הודיע היום, כי חברת אלרוב שבשליטתו תרכוש את חלקה של חברת אוסיף בפרויקט גבעת עמל א' שבצפון ת"א.

אלרוב תשלם לאוסיף, בשליטת הקבלן משה אביב, 10.2 מיליון דולר תמורת חלקה בפרויקט (סכום שתרשום אוסיף כרווח הון). בנוסף, תיטול אלרוב הלוואות, התחייבויות וערבויות של אוסיף לטובת הפרויקט (הממומן %60 בליווי פיננסי), בסכום נוסף של 26 מיליון דולר.

ימים יגידו אם אקירוב שיחק אותה בשחמט מתוחכם (גרם לאביב, בחוסר העניין ששידר כלפי הפרויקט בתקשורת, "למצמץ ראשון"), או במשחק מסוכן. אלרוב, כך זה נראה, תקבל לידיה פרויקט שבתנאי שוק הנדל"ן הנוכחיים איננו נטול סממנים של הימור.

מחד גיסא, שפל בביקוש לדירות יוקרה, כמו אלו שתבנה בפרויקט; ומאידך גיסא, היצע גדול הנובע משורה של פרויקטים דומים בת"א, הנמצאים בשלבי תכנון או בנייה ("סי אנד סאן", "גבעת עמל ב'", "הגוש הגדול", "המשתלה", "מוסך דן", "מגדלי ת"א", "מלון רמת אביב").

הוסיפו לכך גם את העלויות הכבדות של הפרויקט, עוד טרם תחילת הבנייה - עד כה השקיעו אלרוב ואוסיף 52 מיליון דולר ברכישת קרקע ובפינוי דיירים - ואת מאזנה הממונף של אלרוב (רק %12 הון עצמי ביוני 97'), שיספוג באחת התחייבויות נוספות של 36 מיליון דולר, עלות רכישת חלקה של אוסיף בפרויקט. -אקירוב נשמע היום רגוע. לדבריו, קיבל בימים האחרונים "עשרות פניות לרכישת דירות בפרויקט. יש ואקום של היצע דירות בצפון ת"א. אנשים מחפשים כבר שנים דירות באזור ולא מוצאים".

למרות שגם אקירוב יודע, שכל אותן פניות טלפוניות אינן שוות הרבה עד יום מכירת הדירות בפועל, הוא אומר כי: "עשינו חישוב כלכלי שכדאי לקנות". על פי אותו חישוב, עלות הקרקע ליחידת דיור בפרויקט תגיע לבדה ל-210 אלף דולר, עוד לפני בנייה ועלויות נלוות. עלויות שכאלו יכתיבו ככל הנראה מחירים גבוהים של כחצי מיליון דולר לרכישת דירה בפרויקט.

עד סוף השבוע שעבר, מועד הגשת הצעת הבמב"י (ME BUY YOU BUY) של אוסיף לאלרוב, נראה היה כי אלרוב תעדיף לוותר על חלקה בגבעת עמל א'. זאת, כשברור היה, ששיתוף פעולה בין הצדדים איננו בא בחשבון.

אקירוב עצמו אמר ביוני השנה, כי הוא לא יפעיל את מנגנון הבמב"י מאחר שאלרוב, המצויה בעיצומו של פרויקט ממילא בירושלים, איננה בנויה לביצוע פרויקטים גדולים נוספים מבחינת "משאביה הניהוליים".

אלא שביום א', שלושה ימים לאחר הפעלת הבמב"י, היתה תגובתו שונה בתכלית. "המצב השתנה מלפני חצי שנה", עידכן אקירוב, "בחודש ינואר הקרוב תפתח אלרוב את מלון הילטון בפרויקט ממילא, הפתיחה תפתור לי בעיית משאבים ואם אחשוב שהמחיר שרוצה אוסיף מתאים, אקנה את חלקה בפרויקט. אחרת אמכור".

אקירוב הבטיח, כי יתן את התשובה לאוסיף עד סוף השבוע: "יש לנו עוד כמה דברים לבדוק. מדובר בפרויקט מעולה, הקרקע הטובה ביותר בת"א. השאלה היא אם יש קונים לדירות יוקרה, ואת זה נבחן בימים הקרובים".

בגבעת עמל א', מגרש של 30 דונם בצפון ת"א, מתוכננות להיבנות 350 דירות יוקרה בשלושה מגדלים. על מגרש סמוך, "מגרש טוכמינץ", מתכננת אלרוב בניין בן 20 יחידות דיור.

היום אמר אקירוב, כי הפרויקט ייצא לדרך במארס 98', לאחר קבלת רשיון הבנייה. בימים הקרובים תמנה אלרוב את הארכיטקט, היועצים ומנהל הפרויקט. לאחר מכן יוצאו מכרזים לעבודות הקבלן. להערכת אקירוב, רק בסוף שנת 2000 יושלם המגדל הראשון בפרויקט. מועד תחילת בנייתם של האחרים ייקבע על פי קצב המכירות. «מאת שי שלו «"עשרות פניות לרכישת דירות" שיכנעו את אקירוב ללכת על גבעת עמל «אלרוב נענתה להצעת אוסיף ותרכוש חלקה בפרויקט היוקרתי * אקירוב: "יש ואקום בהיצע הדירות בצפון ת"א" * אוסיף תרשום רווח הון של 10.2 מיליון דולר