אגד התחייב להוריד מהאוטובוסים את השלטים בגנות נתניהו

החל מו"מ בין אגד למשרד התחבורה. תיבחן השתלבות אגד בתחבורה המסילתית בעתיד

קואופרטיב אגד, התחייב היום (ה') להסיר מהאוטובוסים את כל השלטים בגנות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתגובה לבקשת יו"ר הכנסת, דן תיכון, שנועד עם הנהלת אגד. מהנהלת אגד נמסר, כי הרקע להסכמה הוא פתיחת תהליך המו"מ השבוע, עם הממשלה, בנושא הפרטת קווי התחבורה הציבורית. הנהלת הקואופרטיב מסרה כי אם ייכשלו המגעים, יש בכוונתה לשוב ולתלות את השלטים ולחדש את המאבק.

דן תיכון ביקש מהנהלת אגד לבחון את ההשתלבות במערכת התחבורה המסילתית העתידית של ישראל, למשל דרך האפשרות לבצע כירטוס משותף לאוטובוסים ולרכבות. "התחבורה הציבורית בשנות האלפיים צריכה להיות שילוב של מערכת הסעה המונית ומערך אוטובוסים מקביל, ואגד חייב להיות חלק ממנה גם בהשקעות", אמר תיכון.

יו"ר אגד, שלמה לוין, מסר כי הוקמו קבוצות עבודה הבודקות בימים אלה את הנושא, כולל מעורבות בתיפעול התחבורה המסילתית. הוא התריע בפני תיכון על התרחבות תופעת המסיעים הבלתי חוקיים. לוין אומר, כי מידי יום פוגעים ה"חאפרים" ברווחיות קווי האוטובוסים בערים הגדולות, והממשלה אינה מתייחסת לנושא כראוי.

מנכ"ל משרד התחבורה, נחום לנגנטל, ונציגי אגד, התכנסו ביום ג' השבוע, לדיון ראשון מאז פורסם המיכרז הראשון לתחרות ב-20 קווי תחבורה ציבורית. בדיון קבעו הצדדים הבנות ועקרונות, ליישום החלטת הממשלה לפתיחת ענף התחבורה הציבורית לתחרות. נקבע כי בהליך הפרטת הענף, יפעל המשרד בשיתוף עם אגד, בנוגע לקצב ההפרטה ופריסתה. «מאת דרור מרום «אגד התחייב להוריד מהאוטובוסים את השלטים בגנות נתניהו «החל מו"מ בין אגד למשרד התחבורה. תיבחן השתלבות אגד בתחבורה המסילתית בעתיד «מאת דרור מרום «אגד התחייב להוריד מהאוטובוסים את השלטים בגנות נתניהו «החל מו"מ בין אגד למשרד התחבורה. תיבחן השתלבות אגד בתחבורה המסילתית בעתיד