אוסיף מפעילה את מנגנון הבמב"י עם אלרוב בגבעת עמל ב-35 מיליון דולר

הערכות: אקירוב נוטה למכור את חלקו * המחיר משקף 200 אלף דולר לקרקע לחדר

חברת אוסיף הפעילה את סעיף הבמב"י בחוזה בינה לבין אלרוב, בעיסקה לבניית 350 דירות-יוקרה, ב-3 בניינים בני 30 קומות בגבעת עמל, בצפון תל-אביב. אוסיף, בראשות משה אביב, שלחה ביום ה' מכתב לאלרוב, והציעה למכור לאלרוב את חלקה בפרוייקט (%50) בכ-35 מיליון דולר.

אוסיף הודיעה, כי אם ישיב בעל השליטה באלרוב, אלפרד אקירוב, בשלילה תוך 14 יום, או אם לא ישיב כלל, היא תקנה את חלקו במחיר ובתנאים זהים (על פי מנגנון במב"י).

מקור המקורב לאקירוב אמר ל"גלובס", כי אקירוב נוטה למכור את חלקו בפרוייקט, ובימים הקרובים יקבל החלטה סופית. המחיר הנדרש שווה-ערך ל-200 אלף דולר לקרקע לחדר, והוא גבוה מהמקובל כיום בתל-אביב.

המחיר מורכב משלושה סכומים: 10.2 מיליון דולר בעד %50 ממניות חברת גבעת עמל א'; 10 מיליון דולר החזר הלוואות בעלים; ו-15 מיליון דולר לשיחרור מערבויות שנתנה אוסיף לבנק דיסקונט, שמימן את קניית הקרקע.

אביב ואלרוב החליטו זה מכבר, כי לא יבנו יחד את הפרוייקט. משה אביב דרש שחברת גבעת עמל א', בעלת המיתחם, תחתום אתו על חוזה, שבו ייבחר לקבלן ראשי ללא מיכרז, ויובטח לו רווח של %15 מעל לעלויות. אקירוב דחה דרישה זו.

אוסיף הפעילה את מנגנון הבמב"י שנקבע בחוזה, לאחר שהוועדות לתיכנון ושר הפנים אישרו את הפרוייקט. החוזה בין הצדדים קובע, כי כל צד יכול להפעיל את הבמב"י 90 יום לאחר מתן אישור סופי לתוכניות הבנייה.

החלטתו של אקירוב תושפע, ככל הנראה, גם מהחולשה הנוכחית השוררת בשוק דירות היוקרה. זהו הפרוייקט הגדול ביותר של דירות יוקרה בצפון תל-אביב לשנים הקרובות. על פי הערכה, ניתן להתחיל בבניית המגדל הראשון תוך חצי שנה.

משך הבנייה מוערך ב-5 שנים. על פי הערכה, יימכרו הדירות בפרוייקט בכ-500 אלף דולר בממוצע לדירה. פנטהאוזים ודופלקסים יימכרו במחירים גבוהים בהרבה ממחיר דירה רגילה.

(ר' גם "שוק ההון" ו"גלובס נדל"ן"). «מאת אלעזר לוין «אוסיף מפעילה את מנגנון הבמב"י עם אלרוב בגבעת עמל ב-35 מיליון דולר «הערכות: אקירוב נוטה למכור את חלקו * המחיר משקף 200 אלף דולר לקרקע לחדר