איחוד בין מפעל מל"ט של תע"א לבין "חץ הכסף" של אלביט ומשפ' פדרמן

מקורות בתע"א: חץ הכסף תשלוט במסגרת המאוחדת * נשיא אלביט לעובדי תע"א: יהיו יתרונות אדירים לכל המעורבים

איחוד ראשון בין תעשיות בטחוניות בישראל סוכם בימים אלה, ובמסגרתו יאוחדו פעילויות מפעל מל"ט של התעשייה האווירית וחברת חץ הכסף שבבעלות אלביט ומשפחת פדרמן. כך נודע ל"גלובס". נשיא אלביט, עמנואל גיל, ומנכ"ל אלביט מערכות, יוסי אקרמן, אישרו את הידיעה.

מנכ"ל משרד הביטחון, אילן בירן, אמר, כי האיחוד מבוצע בברכתו. "נפעל בכוח רב ליישום הרחבת שיתופי הפעולה בין התעשיות", אמר. המגעים ליצירת שיתופי פעולה בתחום המל"טים פורסמו לראשונה ב"גלובס".

סוכם, כי האיחוד יפעל בשלב הראשון רק בשווקים החדשים, וכי לא יוכל להתמודד במשך 5 שנים במדינות שבהן סיפקה תע"א מל"טים. במסגרת זו מוקמת מסגרת איחוד משותפת לשני הצדדים, שיהיה, לדברי מקורות בתע"א, בשליטת אלביט מערכות וחץ הכסף (%56) בעוד שלתעשייה האווירית יהיו מניות מיעוט (%44). מל"ט נמצא בבעלות מלאה של תע"א, וחץ הכסף היא בבעלות אלביט (%50) ומשפחת פדרמן (%50). האיחוד יציג הצעה ישראלית אחת במיכרזים בינלאומיים בתחום המטוסים הלא-מאויישים.

לדברי גיל, "יש להדגיש את הצדדים החיוביים בקידום הרעיון, ולא להתעסק רק בשאלה מי ישלוט באיחוד החדש. קיים צורך ממשי בשיפור הסיכויים במיכרזי ההצטיידות, לקח הרבה זמן להגיע להסכם, ואיחוד בין חברות המפעילות תשתיות זהות ועוסקות באותם תחומי טכנולוגיה הוא פתרון טוב, שיביא לצימצום ההוצאות, המלאים והתחרות. "-לעובדי תע"א אני יכול לומר: היתרונות מהאיחוד יהיו אדירים עבור כל המעורבים. לשאלה האם הנדוניה שתע"א מביאה לאיחוד גדולה משל אלביט וחץ הכסף אני יכול לומר, כי ייתכן שהנדוניה של תע"א מהעבר היא גדולה יותר, אבל הנדוניה העתידית של אלביט היא גדולה יותר".

יצויין, כי התעשייה האווירית הכחישה בעקביות את הידיעות בנושא זה, כאשר נשאלה עליו בידי "גלובס". היום מסרה דוברת תע"א, סילביה בית-הלחמי, כי לא מוקמת חברה משותפת, וכי "התנהלו דיונים לגבי שיתוף פעולה בנושאים שונים, והדיונים לא הסתיימו". כאמור, היום אושרה הידיעה בידי ראשי אלביט ומנכ"ל משרד הביטחון. «מאת דרור מרום «איחוד בין מפעל מל"ט של תע"א לבין "חץ הכסף" של אלביט ומשפ' פדרמן «מקורות בתע"א: חץ הכסף תשלוט במסגרת המאוחדת * נשיא אלביט לעובדי תע"א: יהיו יתרונות אדירים לכל המעורבים