אליעזר פישמן רכש את חלקה של חברת מצפה כנרת בהיפרטוי ובמגה-ספורט

שתי העיסקאות בהיקף כולל של 5.5 מיליון שקל

איש העסקים אליעזר פישמן רכש את חלקה של מצפה כנרת ברשת הצעצועים היפרטוי ובחברת ג'וגינג, המחזיקה %74 ממניות מגה ספורט/ספורט מארט.

במסגרת העיסקה שסוכמה היום (ב') מכרה מצפה כנרת לפישמן %33 ממניות היפרטוי תמורת כ-3.5 מיליון שקל ו-%33 ממניות חברת ג'וגינג ספורט תמורת כ-2 מיליון שקל, לרבות הלוואות בעלים וערבויות שהועמדו לג'וגינג ע"י מצפה כנרת, המסתכמות ב-650 אלף שקל.

פישמן ומצפה כנרת החזיקו במשותף בבעלות על חברת ג'וג'ינג, המחזיקה ב-%74 ממניות מגה ספורט/ספורט-מארט. את %26 הנוספים מחזיקה ספורט-מארט ארה"ב. פישמן רכש לאחרונה את חלקה של חברת דוברת שרם בספורט מארט.

מנכ"ל מצפה כנרת, מנחם קלך, אמר ל"גלובס": "מכרנו את חלקנו כי הזמנים קשים והחלטנו להתרכז רק בתחום המלונאות והמזון".

חברת הצעצועים היפרטוי רשמה הפסד של 3.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 96', זאת לעומת רווח בסך 272 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוחו"ת הכספיים של חברת מצפה כנרת. ב-9 החודשים הראשונים של 96' הפסידה היפרטוי כ-6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 600 אלף שקל ב-9 החודשים המקבילים ב-1995.

מכירות היפרטוי ברבעון השלישי של 96' עמדו על כ-13.2 מיליון שקל, לעומת כ-11.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-95'. הרווח הגולמי של החברה ברבעון השלישי עמד על כ-4.1 מיליון שקל. ההפסד ברבעון זה נבע מהוצאות מכירה ושיווק בסך כ- 6 מיליון שקל. מחזור המכירות של היפרטוי ב-1995 עמד על כ-36 מיליון שקל.

בתקופת הדו"ח הפעילה היפרטוי 10 חנויות צעצועים. החברה הקימה השנה 5 חנויות, מה שדרש השקעות כספיות גדולות והון חוזר. %8.33 מאחזקות החברה נרכשו בחודש יולי תמורת 754 אלף שקל.

רשת היפרטוי נחשבת היום לרשת חנויות הצעצועים הגדולה בארץ. המתחרה העיקרית שלה היא רשת טויס אר אס, המנוהלת ע"י קבוצת קופלר ומפעילה 3 חנויות.

ג'וגינג סיימה את הרבעון השלישי של 96' בהפסד של 844 אלף שקל.

אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס". «מאת זהבה דברת «אליעזר פישמן רכש את חלקה של חברת מצפה כנרת בהיפרטוי ובמגה-ספורט «שתי העיסקאות בהיקף כולל של 5.5 מיליון שקל