אלרוב תמכור לגבור ספורט את השלד הבורסאי של אדשה

גבור ספורט תשלם 20 מ' ש' תמורת מניות השליטה באדשה, מחיר ההון העצמי בתוספת פרמיית שליטה של 1.2 מיליון דולר * אלרוב ומשפחת הייטנר, ירכשו מאדשה את כל נכסיה

גבור ספורט, קבוצת הטקסטיל-נדל"ן התוססת, ממשיכה במסע הקניות האינטנסיבי שלה. מסע שצבר תאוצה מאז נכנסה הכשרת הישוב של משפחת נמרודי בחודש יולי השנה, כמשקיע אסטרטגי בחברה.

גבור ספורט חתמה על הסכם שלפיו היא תרכוש את מניות השליטה בחברת ההשקעות אדשה מידי אלרוב (%70.72) ומחיים ויהודית הייטנר (%8.63), תמורת כ-20 מיליון שקל. מתוכם, 18 מיליון שקל יהוו את חלקה של אלרוב.

סכום התמורה שתשלם גבור ספורט, גבוה בכ-%130 משווי השוק של המניות. המחיר נקבע לפי שווי ההון העצמי של אדשה, בתוספת פרמיית שליטה של 1.2 מיליון דולר.

ההתניה לביצוע העיסקה, שעליה התעקשו הקונים, היא כי אדשה אלרוב והייטנר ירכשו מאדשה את כל נכסיה, הכוללים ניירות ערך בחברות ציבוריות ופרטיות. בתמורה, יעבירו אלרוב והייטנר לאדשה כ-20 מיליון שקל, שווי הנכסים. בעקבות העיסקה, תחזיק גבור ספורט כ-%80 משלד בורסאי, ללא פעילות עסקית, שבקופתו 20 מיליון שקל.

אדשה הונפקה ביוני 94' ע"י גלריית כוכבים (שמה של החברה נגזר משמות מייסדיה - אקירוב, דוברת, שרם והייטנר). אולם גלריית ההשקעות שהיא בחרה לבצע לא זהרה, בלשון המעטה, וגרמה לה מאז להפסדים של כ-12 מיליון שקל (עיקרם בחברת התקשורת גילתק וביצרנית הנרות מאגמה).

ביולי 95' רכשה אלרוב, בשליטת אלפרד אקירוב, את מניות דוברת ושרם באדשה והפכה לבעלת השליטה. מאז, ניסתה לרכוש באמצעותה פעילויות ריאליות תחילה את את חברת ההשקעות צמיחה אינווסטמנט, ולאחר מכן את בית התק"ם ברחוב סוטין בת"א; אך שתי העסקות לא יצאו אל הפועל.

היום דיווחה אלרוב כי למכירת השליטה באדשה, שעדיין כפופה להסכמת בעלי המניות של אדשה ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים, לא תהיה השפעה מהותית על תוצאותיה העסקיות.

איתן אלדר, מבעלי השליטה בגבור ספורט, אמר היום כי רכישת השליטה באדשה מיועדת להפוך חברה זו לפלטפורמה לקליטת פרויקטים נוספים בתחום הנדל"ן, שאליהם מעוניינת גבור ספורט להיכנס, ואשר תאפשר גם גיוסי הון מהציבור.

גבור ספורט עצמה גייסה כ-63 מיליון שקל בחודש שעבר, באמצעות הנפקת אג"ח להמרה. סכום הגיוס מיועד לפיתוח עיסקי הטקסטיל המסורתיים של החברה ייצור גרבי ספורט עבור "נייקי" אירופה - אך גם להגברת מעורבותה בענף הנדל"ן.

מאז השתלטה עליה בתחילת השנה קבוצת יזמים צעירים - איתן אלדר, יהודה סייג ורועי גיל - פועלת גבור ספורט לניצול יתרות הנזילות שלה, כדי לרכוש נתחים מפרויקטים מבטיחים בתחום הנדל"ן מיזמים הסובלים מקשיי מימון. פעילות זו צפויה, כאמור, אף לגדול עם כניסתה של הכשרת הישוב כמשקיע אסטרטגי בחברה. לדברי אלדר, שיתוף הפעולה יתבטא גם בכניסה לפרויקטים משותפים.

בחודש האחרון השקיעה גבור ספורט 4.5 מיליון דולר, ב-%26 מחברת הנדל"ן אלוני אופק, באופן שהכפיל את אחזקתה בחברה זו. אלוני אופק יזמה ובונה את מגדל המשרדים "פרזידנט טאואר" במתחם בורסת היהלומים ברמת-גן, שצפוי להתרומם לגובה של 24 קומות.

השקעות נוספות יש לגבור ספורט בפרויקטים לבניית 144 יחידות דיור ב-2 מגדלים בקרית מוצקין, ו-292 יחידות מגורים בסביבת קיבוץ עין צורים. אלדר רמז היום, כי פרויקטים אלו לא יוכנסו לאדשה במתכונתה החדשה. «מאת שי שלו «אלרוב תמכור לגבור ספורט את השלד הבורסאי של אדשה «גבור ספורט תשלם 20 מ' ש' תמורת מניות השליטה באדשה, מחיר ההון העצמי בתוספת פרמיית שליטה של 1.2 מיליון דולר * אלרוב ומשפחת הייטנר, ירכשו מאדשה את כל נכסיה