אר.סי קולה - הכי זכורה

סרטון הפרסומת ל-RC קולה של יפאורה הוא הזכור ביותר בסקר האחרון של מכון גיאוקרטוגרפיה עבור "גלובס". הסרטון עלה לאוויר ב-30 במאי, ו-4 ימים לאחר מכן, בסקר שנערך ב-2 ביוני, הוא זכה לזכירות הגבוהה ביותר. התופעה אינה שכיחה בסקרים כאלה.

הסרטון, בן 30 שניות, זכה לבולטות גבוהה ולאזכורים עתונאיים בעקבות דרישה של קוקה-קולה מהרשות השנייה להוריד אותו מהאוויר, בטענה שהוא "משפיל" את המשקאות המתחרים בו, ואינו מציג תחרות הוגנת. בעקבות הדרישה, קוצר הסרטון, וקוצץ ממנו הפריים, שבו נראה הילד, כוכב הסרטון, דורך בפועל על הפחיות. הסרטון משודר עדיין.

הסקר נערך ב-2 ביוני בקרב 502 מרואיינים, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בארץ. למרואיינים הוצגה שאלה פתוחה: "אילו מהפרסומות המשודרות בימים אלה בערוץ 2 אתה זוכר?" - שאלה שבוחנת מודעות בלתי נעזרת ובלי מוכוונת לתחום מוצרים מסויים.

סך הפרסומות נמוך מ-%100, כיוון שמצויינות רק 10 הפרסומות הזכורות ביותר. טעות הדגימה במדגמים בסדר גודל כזה היא %4.3 ברמת מובהקות של %95. בדיקה משלימה של של פרסומות אהובות לא נערכה הפעם. «מאת אביבה קרול «אר.סי קולה - הכי זכורה «