ארנון מילצ'ן רכש %12.5 ממניות "פומה" - ומנייתה קפצה ב-%13

עם אופציה ל-%12.5 נוספים. הרקע: "פומה" מוכרת בארה"ב, למרות שחלקה בשוק נמוך מ-%1

שער מניית יצרנית נעלי ומוצרי הספורט הגרמנית "פומה" עלה ביום ה' שעבר בבורסת פרנקפורט ב-%13 - לאחר שחברת האחזקות ההוליוודית "מונארכי/ריג'נסי אנטרפרייזז" שבשליטת מפיק הסרטים הישראלי לשעבר, ארנון מילצ'ן, רכשה %12.5 ממניות פומה.

שער מניית פומה, הפועלת מהעיר הרצוגנאורך בגרמניה, עלה ב-5.7 מארק ל-50.7 מארק (34 דולר) במחזור של 1.1 מיליון מניות, יותר מפי חמישה מהמחזור היומי הממוצע בשלושת החודשים האחרונים.

מילצ'ן מחזיק ב-%60 מחברת "מונארכי/ריג'נסי", שהפיקה, בין היתר, את הסרטים "אשה יפה" ו"ג'יי-אף-קיי". הוא רכש את מניותיה של פומה שהוחזקו על ידי חברת השקעות שבדית פרטית בשם "פרובנטוס האנדלס", והפך בכך לבעל העניין העיקרי בפומה. סכום הרכישה נאמד על ידי כתב העת "הוליווד ריפורטר" ב-75 מיליון דולר, ומילצ'ן גם קיבל אופציה לרכישת %12.5 נוספים מפומה בעתיד.

על פי ה"הוליווד ריפורטר", ההיגיון מאחורי הרכישה היה ששם המותג "פומה" נשאר חזק בתודעת צרכנים. למרות שפומה מחזיקה בנתח של פחות מ%1 בשוק הציוד הספורטיבי האמריקני, %68 מהצרכנים מכירים את המותג.

פומה דיווחה באוגוסט על רווח חציוני של 66 מיליון מארק (43 מיליון דולר), לעומת 32 מיליון מארק בחציון הראשון ב-1995.

חברת האחזקות של מילצ'ן מספקת סרטים לאולפני וורנר, ושותפים בה גם המיליארדר האוסטרלי קרי פקר וענק האלקטרוניקה הקוריאני סאמסונג. לפני כשלושה חודשים היא נכשלה בניסיונה לרכוש את חברת מטרו-גולדווין-מאייר ההיסטורית, שנמכרה לבסוף למיליארדר קרק קרקוריאן. המוכר היה בנק קרדי ליונה הצרפתי, שעיקל את החברה מידי הקולנוען בעל העבר המפוקפק ז'אן קארלו פארטי, לו הילווה הבנק ב-89' כמיליארד דולר למימון השתלטותו קצרת הימים על מ-ג-מ. «בלומברג, פרנקפורט «ארנון מילצ'ן רכש %12.5 ממניות "פומה" - ומנייתה קפצה ב-%13 «עם אופציה ל-%12.5 נוספים. הרקע: "פומה" מוכרת בארה"ב, למרות שחלקה בשוק נמוך מ-%1