בג"ץ אישר להסתדרות שימוש בכספים ממכירת נכסי חברת העובדים

הורה לרשם האגודות לשקול העברת ההתדיינות עם ארגוני הקניות לבוררות

שופט בג"ץ, יצחק זמיר, ביטל היום (ד') את צו הביניים הארעי שהוצא על ידי בג"ץ, שמנע שימוש של ההסתדרות בכספים ממכירת נכסי חברת העובדים. עוד הורה השופט לרשם האגודות השיתופיות לשקול את האפשרות להפנות לבוררות את ההתדיינות בסכסוך שבין אירגוני הקניות של המשקים השונים לבין ההסתדרות.

ההחלטה באה בעקבות דיון בעתירה שהגישה ההסתדרות וחברת העובדים כנגד רשם האגודות השיתופיות. בעתירה ביקשה ההסתדרות לבטל את צווי המניעה שהוציא הרשם, אשר מנעו מכירה של נכסים של חברת העובדים. ההסתדרות טענה, כי הרשם נענה במעמד צד אחד לאירגוני הקניות של משקי הנגב, עמק הירדן, הגליל העליון וגרנות, והוציא צווי מניעה המונעים ממנה מכירת נכסים.

השופט זמיר קבע, כי הרשם יהיה רשאי לקיים דיון בבקשות המונחות בפניו מטעם שני הצדדים, ובכל טענה של ההסתדרות בנוגע לצווי המניעה, לרבות בקשה לצימצום הצווים. עוד אמר השופט כי על החלטות הרשם יכולים הצדדים להשיג לבית המשפט. השופט הורה עוד לרשם האגודות לשקול את האפשרות להפנות את ההתדיינות שבין הצדדים לבוררות, לאור תקנות חברת העובדים. במהלך הדיון הודיעו שני הצדדים על הסכמתם לבירור המחלוקת בבוררות.

יצויין, כי ההסכמה היא להעביר את הנושא לבוררות, ולא בהכרח בפני רשות השיפוט של ההסתדרות. (בג"ץ 6646/97). «מאת שמואל דקלו «בג"ץ אישר להסתדרות שימוש בכספים ממכירת נכסי חברת העובדים «הורה לרשם האגודות לשקול העברת ההתדיינות עם ארגוני הקניות לבוררות