בג"ץ: עיריית אילת אינה רשאית לקבוע "5 כוכבים דה-לוקס" לארנונה

קיבל את עתירת מלון הנסיכה נגד העלאת שיעור הארנונה בשל שינוי הדירוג

בג"ץ קבע היום (א'), כי עיריית אילת איננה מוסמכת לקבוע סיווג נפרד למלון "חמישה כוכבים דה-לוקס" במקום מלון חמישה כוכבים לעניין ארנונה. עוד קבע בג"ץ, כי תוספת ארנונה של %10 שהוטלה על מלון הנסיכה, איננה חוקית. עם זאת, אישר בג"ץ את חוקיותו של חיוב נפרד על מסעדה ופאב המצויים במלון.

חברת לקסן, הבעלים של מלון הנסיכה, עתרה כנגד העירייה, ראש העיר ומנהל הארנונה, בשל סיווג חדש בחיובי ארנונה, הנקרא "חמישה כוכבים דה-לוקס". בשל סיווג זה, הועלה שיעור הארנונה למלון. יצויין, כי גם מלון רויאל ביץ' מוגדר כחמישה כוכבים דה-לוקס.

המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, שלמה לוין, קבע, כי החוק איננו מאפשר לסווג את המלון כחמישה כוכבים דה-לוקס, ואין בידי העירייה אפשרות לסווג לצורכי ארנונה בתי מלון בשיעור העולה על דרגת חמישה כוכבים. בנוסף קבע בג"ץ, כי הדרישה מהמלון לשלם תוספת ארנונה של %10 לשנים מסויימות, איננה חוקית.

עם זאת, אישר בג"ץ את חוקיות הטלתו של חיוב נפרד על המסעדה והפאב המצויים במלון. לוין קבע, בהסכמת השופטים טובה שטרסברג-כהן ויעקב טירקל, כי אין עילה מספקת להתערב בשיקול דעתה של העירייה, אשר איננו לוקה בהעדר סבירות קיצונית.

עיריית אילת ושאר המשיבים חוייבו ב-50 אלף שקל הוצאות משפט. את מלון הנסיכה ייצגו עו"ד י. ריכטר ופ. סיון, ואת העירייה - עו"ד גד קינן. «מאת שמואל דקלו «בג"ץ: עיריית אילת אינה רשאית לקבוע "5 כוכבים דה-לוקס" לארנונה «קיבל את עתירת מלון הנסיכה נגד העלאת שיעור הארנונה בשל שינוי הדירוג