בדש היה שם

ועדת המשנה לרשויות המקומיות שהוקמה ליד ועדת הכספים החלה לפעול בניצוחו של ח"כ פיני בדש, ליכוד. בגלל כובעו השני, כראש המועצה המקומית עומר, הוא האחרון שאפשר למכור אותו בקטע הזה.

אלכס וייסמן מאגף התקציבים באוצר, למד את הלקח כבר בישיבת הוועדה הראשונה בשבוע שעבר. הוא ניסה להתכחש להתחייבות שנתנו לפני כשנה השר הקודם שלו, בייגה שוחט, ושר הפנים דאז חיים רמון, להעמיד לרשויות במצוקה אשראי תקציבי בסך 85 מיליון שקל, באמצעות אוצר השלטון המקומי.

בדש שלף מתיקו את מסמך ההתחייבות לאשראי שהובטח בנוסף למענק מיוחד של 700 מיליון שקל בשנים 1996-7. וייסמן הציץ בנייר וחייך: "אתם לא מפרשים אותו נכון. פה כתוב רק אשראי, זאת אומרת שהכוונה לאשראי בנקאי".בדש: "אתה לא תלמד אותנו מה היתה הכוונה. אנחנו היינו בלשכה של בייגה כשכתבו אותו!" הוא התכוון גם לגיורא רוזנטל, מנכ"ל מרכז השלטון המקומי, שהינהן והשלים: "את מיכסת האשראי הבנקאי גמרנו הרבה לפני הפגישה ההיא". אחרי הישיבה שיגר בדש "התראה אחרונה" לשרים החדשים שיעבירו מיד את האשראי, או שיסתכנו בקריסת הרשויות. ליתר בטחון הוא גם מצא את בייגה ורמון וקיבל מהם הבטחה להעיד לטובתו אם יתקיים בירור על מה בדיוק התחייבו. « «בדש היה שם «