ביהמ"ש אישר את הפשרה בין טומי לפיד לבין פיקנטי

פשרה הושגה לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב בין העיתונאי טומי לפיד לבין פיקנטי. על פי הסכם הפשרה, שקיבל תוקף של פסק דין, התחייבה פיקנטי שלא לעשות כל שימוש בשמו של לפיד, או בכינויו, או בכל צירוף של אותיות או סימנים המרמז על שמו, במפורש או במובלע, לצורך קידום מכירת מוצרים המשווקים ומיוצרים על ידי פיקנטי.

עוד התחייבה פיקנטי שלא לעשות שימוש בשם "נקניקיית טומי", "הנקניקיה ההונגרית" ו"נקניקיית לפיד". כן הצהירו הצדדים בהסכם הפשרה, כי אף אחד מהם לא יפרסם בכל דרך שהיא את תוצאות ההליך המשפטי ביניהם.

לפיד הגיש נגד פיקנטי ובעליה, משה בדש, תביעה בסכום של מיליון שקל. לטענתו, בתגובה לביקורת ציבורית ולגיטימית שהשמיע כלפי בדש בתוכנית הטלוויזיה פופוליטיקה, יצאו הנתבעים במסע פירסום והשקת נקניקיה הנושאת את שמו. לטענתו, במודעת הפירסום נאמר, בין היתר, "אם אין אני לי - טומי לי. הנקניקיה ההונגרית. טומי הנקניקיה הנושאת את הלפיד (בצירוף ציור של לפיד)".

לטענת לפיד, המוצר נקרא על ידי הנתבעים בשם "נקניקיית טומי" ומדובר בפירסום המהווה לשון הרע, שפגע בפרטיותו.

פיקנטי ובדש הגישו נגד לפיד כתב תביעה שכנגד בסכום של 1.5 מיליון שקל בגין דברי הביקורת שהשמיע בתוכנית פופוליטיקה. (ת.א 414/96). «יצחק דנון «ביהמ"ש אישר את הפשרה בין טומי לפיד לבין פיקנטי « «יצחק דנון «ביהמ"ש אישר את הפשרה בין טומי לפיד לבין פיקנטי «