בלה וינשטוק תובעת 5.5 מיליון שקל מעיתונים שסיקרו את מעצרה בלונדון

טוענת: המעצר פורסם בהבלטה; השחרור - ב"אותיות טל ומטר"

עו"ד בלה וינשטוק, לשעבר ראש ענף חקירות של המחוז הדרומי במשטרת ישראל וחברה בבית הדין המשמעתי של המשטרה, הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך 5.5 מיליון שקל, נגד אמצעי התקשורת בארץ שסיקרו את פרשת מעצרה בבריטניה בחשד להונאה.

הנתבעים הם ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ, גלובס, ג'רוזלם פוסט, רשות השידור (הערוץ הראשון), הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, הערוץ השני, ועיתון ירושלים מרשת ידיעות תקשורת. כן נתבעים עורכי העיתונים והכתבים שסיקרו את פרשת מעצרה של וינשטוק.

וינשטוק טוענת, באמצעות עוה"ד יעקב קלדרון, חנה קלדרון ורקפת פלד, כי במסגרת הפירסומים אודות דבר מעצרה והחשדות שנטענו נגדה (בדיעבד הסתבר שמדובר היה בחשד שווא), נכללו פרטים בלתי מדוייקים, לרבות מידע כוזב ומחוסר כל יסוד עובדתי, דבר שהיה בו כדי להוות לשון הרע נגדה.

לטענתה של וינשטוק, הפירסומים האמורים הסבו לה נזקים, והיה בהם כדי לפגוע בה ולבזותה מבחינה אישית ומקצועית, הן מבחינת תוכנם והן מבחינת סגנונם.

וינשטוק אומרת עוד, כי חלקם של הנתבעים בחרו שלא לציין כלל את דבר שחרורה ממעצר וביטול התיק כנגדה, או שבחרו לציין זאת בכתוביות ב"אותיות של טל ומטר", שעה שהידיעות אודות מעצרה זכו לפירסום באותיות של קידוש לבנה. וינשטוק מבקשת מבית המשפט להורות על החרמתם של כל עותקי הפירסומים המכילים פרטים שיש בהם כדי להוות לשון הרע נגדה, ולהורות לנתבעים להשמיד פירסומים כוזבים אלה, ולפרסם תיקון או הכחשה שלהם.

טרם הוגשו כתבי הגנה. (ת.א 1320/97). «מאת יצחק דנון «בלה וינשטוק תובעת 5.5 מיליון שקל מעיתונים שסיקרו את מעצרה בלונדון «טוענת: המעצר פורסם בהבלטה; השחרור - ב"אותיות טל ומטר"